kittens hebben dagelijks een aantal erg wilde momenten en sjezen dan van hot naar her achter elkaar aan. vooraf is niet in te schatten hoe wild ze in hun kittentijd zullen zijn (eerste anderhalf jaar) en weet niet hoe groot de grote kamer is, hoeveel bewegingsvrijheid ze daar hebben...mainecoon2 schreef:Ik zie zelf de halve maantjes niet echt zitten.
Ik neem aan dat als de kitten hier thuis gewend zijn en meerdere malen de trap zijn beklommen ze toch wel weten dat dit vrij glad is en een stuk voorzichtiger zijn.
Het net is dus tijdelijk totdat ze wat groter zijn en ervaring hebben met de trap.
We zijn er tenslotte altijd bij als ze de trap op en af kunnen aangezien wij van plan zijn de kittens overdag ( als wij niet thuis zijn ) in de grote kamer met alle speeltjes/speel paleis/kattenbak/voer en water onder te brengen.
Hoe staan jullie hier tegenover, is dit zielig of is dit wel mogelijk voor 4 dagen in de week?
Nadat ze we ouder zijn mogen ze uiteraard overal komen ook als we niet thuis zijn.
een gladde trap zal altijd een gevaar vormen omdat ze zich nergens aan vast kunnen klampen en kleintjes vergeten dat nog wel eens. en 'dat ze dat wel weten als ze er eenmaal overheen geglibberd zijn'... zo werkt het niet in een kittenbrein.
en je bent altijd te laat want ze zijn palingsnel, ook als je erbij bent. je gaat ze toch hoop ik niet proberen op te voeden..?
je riskeert een grote smak met eventueel gebroken poot/staart/bekken en zo'n klap is voor de nieren ook niet zo jofel. k zeg niet dat het zal gebeuren maar je neemt een behoorlijk risico daar en vantevoren is ook niet te zeggen hoe wild mc-kittens zijn.. (pippin..?)
trappen zijn geliefkoosd om overheen te sjezen en elkaar achterna te jagen.. ook als ze ouder zijn..
gelukkig zijn ze met twee dus overdag nooit lange tijd alleen en gelukkig hebben jullie voor twee gekozen! ze hebben behoefte aan slaap en zullen hun dagritme snel zo indelen dat als er niks te beleven valt er grotendeels wordt gesnurkt.
en 'zielig' is een mensengedachte.. ze zullen zich aanpassen en met twee niet vervelen, denk ik.
heb je er aan gedacht boven en beneden een kattenbak te hebben?

ben erg benieuwd naar de foto's als ze er zijn.. t.z.t. fotoalbum aanvragen?