Gescheurde voetzooltjes door Kattegrit?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Lovelieke
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 feb 2013 23:29
Locatie: Groningen

Gescheurde voetzooltjes door Kattegrit?

Bericht door Lovelieke »

Hallo! Ik ben hier nieuw en zit met een dringende vraag.
Ik heb namelijk altijd de kattegrit van de aldi gebruikt voor mijn 2 katten, nu sinds kort gebruik ik een andere kattegrit met geurtje ( Van de supercoop ). Omdat er toch altijd een anre geur weg kwam.
Sinds kort heb ik dus bij mijn eerste kat gezien dat zij met een 'gescheurd' voetzooltje en nu begint haar achter pootje ook. Ik maak het elke dag wel schoon, maar vaak blijft er toch grit aan vast zitten. Dit werd ook geadviseerd om dit schoon te houden. Nu zag ik net dat het ook bij mijn andere kat zo is .. Ik denk zelf dat het door die kattegrit komt. want daarvoor hadden ze er namelijk nooit last van :???: Vind het wel allemaal frustrerend en heb zo 1,2,3 ook niet geld voor de DA met 2 katten. Ik gebruik nu kattegrit van de albert heijn waar geen geur in zit, en wil hun pootjes dompelen in biotex alleen weet ik niet of dit helpt. Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Alvast erg bedankt!!! ;-)
Mijn kleine monstertjes, Lady (3) & Gizmo (2) .. Prrrrrr..
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gescheurde voetzooltjes door Kattegrit?

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
blijkbaar zit er iets agressiefs in het supercoop-grit als je de andere zooltjes ook kapot gaan.
maar je bent van grit gewisseld dus zou het probleem snel opgelost moeten zijn.
als je pootjes niet ontstoken zijn, dan zou ik het de katzels zelf laten schoonlikken en de natuur zijn gang laten gaan. wel even binnenhouden voorzover van toepassing.
honingzalf of calendulan zijn zachte, helende zalven. beetje goeie kwaliteit zuivere olijfolie kan denk ik ook wel. met een paar dagen zouden die kloven dan redelijk dicht moeten zijn..
verder zijn wij natuurlijk ook geen dierenarts en zien het dier niet, maar dat zul je wel begrijpen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gescheurde voetzooltjes door Kattegrit?

Bericht door castratenkoor »

Je kunt ook Sudocreme gebruiken. Hopenlijk geneest het vanzelf dan.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Gescheurde voetzooltjes door Kattegrit?

Bericht door Ilovesiamesecats »

Het zou best kunnen, kan me herinneren dat een van de twee katers in een scherpe silicaatkorrel was gaan staan....dat gaf ook een wond :roll: Safi moet met haar poezelige pootjes niks hebben van die silicaatkorrels (die overigens als reservebak staat, daarna koop ik dat niet meer)

Er is veel verschil in kattenbakkorrels, qua grofheid, stuiven, uitloop... Wel of niet klontvormend.... Met of zonder geur :eshifty: Het is maar net wat kat en baasje willen en wat de ervaring er mee is.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Lovelieke
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 feb 2013 23:29
Locatie: Groningen

Re: Gescheurde voetzooltjes door Kattegrit?

Bericht door Lovelieke »

Bedankt voor jullie reacties! Nee dat begrijp ik ook dat jullie geen dierenartsen zijn maar tips zijn altijd welkom en mooi meegenomen.
Ik zal het allemaal eens proberen, niet tegelijk natuurlijk hihi. Ja heel apart, dat het opeens dus sinds ik die grit heb gekocht dat ze zulke voetjes hebben. Ze hebben er geen last van overigens, alleen onze Lady heel soms, als er weer eens een stukje grit aan vast zit, maar ik probeer het uiteraard zo schoon mogelijk te houden. Nou gelukkig komen ze hier ( nog ) niet buiten sinds we zijn verhuisd dus kan ik ze mooi binnen houden. Nogmaals erg bedankt voor de tips!! :grin:
Mijn kleine monstertjes, Lady (3) & Gizmo (2) .. Prrrrrr..
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5485
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Gescheurde voetzooltjes door Kattegrit?

Bericht door nellebel »

kan inderdaad aan de parfum liggen van de grit of de hardheid van de grit. ik heb een droogloopmat voor de bakken liggen, hierdoor biljven er ook geen korreltjes aan de pootjes hangen. scheelt ook een heleboel rotzooi in huis
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Connie001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 nov 2012 11:56

Re: Gescheurde voetzooltjes door Kattegrit?

Bericht door Connie001 »

Goedkoop is duurkoop luid het gezegde.... koop een goede grit soort i.p.v. dat goedkope spul. Mijn ervaring nu met het grit, ook wij hadden een keer grit van coop wat aan Mojo's (Noorse Boskat) pootjes en vacht bleef hangen en steeds tussen zijn voetbedjes zat. Kan me dus zeker voorstellen dat je kat zijn pootjes stuk loopt hiermee.
Bovendien als ik ging schoonmaken/scheppen het niet mooie balletjes waren en totaal uit elkaar viel en stinken dat het deed een hele muffe lucht bah...
Na 2 dagen grit ellende is mijn man naar de groothandel gereden om ander grit te halen.
ps: en ik heb maar 1 kitten laat staan als het volwassen katten waren geweest die op die bak hadden gemoeten.....
Lovelieke
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 feb 2013 23:29
Locatie: Groningen

Re: Gescheurde voetzooltjes door Kattegrit?

Bericht door Lovelieke »

Ja dat kan ook.. Maar ik heb altijd de kattegrit van de aldi gehad ook omdat ze toen kitten waren deze kregen en dus heb ik dat toen ook maar gekocht, echt nooit problemen mee gehad. Totdat we dus gingen verhuizen en op een avond toevallig met de boodschappen die grit met geur hadden meegenomen. Wij hebben er inderdaad ook een mat voor liggen, maar het helpt niet echt. Ik ben daarom gewoon maar weer op de oude grit gegaan, en maak de pootjes nu elke keer schoon tot het zeg maar geheeld is. En hopen dat het dan zo blijft.
Ik vind overigens niet dat alle goedkope grit altijd slecht zijn, alleen ja er zitten sommigen tussen :roll: Maar soms kan je het gewoon niet weten als je het nog nooit hebt geprobeerd. Daarom weer een les erbij!
Mijn kleine monstertjes, Lady (3) & Gizmo (2) .. Prrrrrr..
Connie001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 nov 2012 11:56

Re: Gescheurde voetzooltjes door Kattegrit?

Bericht door Connie001 »

Het gebeurt nogal eens dat van dingen de samenstelling wordt gewijzigd onder het mom van vernieuwing of het wordt helemaal niet aangegeven misschien is dit gebeurt met het grit wat je altijd gebruikt.
Lovelieke
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 feb 2013 23:29
Locatie: Groningen

Re: Gescheurde voetzooltjes door Kattegrit?

Bericht door Lovelieke »

Ja zou kunnen, maar het is echt gebeurt sinds ik andere heb gekocht. Zit nu weer met de gewone die ik altijd koop. Pootjes houdt ik schoon, elke dag een paar keer tenzij er een korst op zit dan dep ik alleen met water. En hopen dat het nu beter gaat :grin:
Mijn kleine monstertjes, Lady (3) & Gizmo (2) .. Prrrrrr..
Plaats reactie