Poes in plaats van kater

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Cerna

Re: Poes in plaats van kater

Bericht door Cerna »

Even een vraagje: dit zijn de 2 Britten waarom het gaat? Heb ik het mis, is het de lichtval of zijn ze hier nog erg jong want ik zie groene ogen.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Poes in plaats van kater

Bericht door Chiquita98 »

Mooie grijze britjes hoor. inderdaad waren die ogen mij ook al opgevallen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
bacchus
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 feb 2013 08:55

Re: Poes in plaats van kater

Bericht door bacchus »

ze zijn op de foto 18 weken. Ze hebben ondertussen mooie oranje kijkers, ze zijn nu 6 1/2 maand
bacchus
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 feb 2013 08:55

Re: Poes in plaats van kater

Bericht door bacchus »

Ik word ondertussen behoorlijk gefrustreerd door de wijze waarop de cattery zich opstelt. Gisteravond heeft ze per mail aangeboden om het poesje te compenseren, dat heb ik bevestigd met de toevoeging dat ik de kosten voor de sterilisatie betaal. Ontvang ik vandaag een mail, dat ze akkoord gaat, maar dat de kat dan weer haar eigendom wordt en dat ik haar eigenlijk 'te leen' mag houden en voor haar mag blijven zorgen. Ik heb aangegeven dat weer de spelregels tijdens het spel worden veranderd en dat zij niet achteraf allerlei afwijkende voorwaarden mag toevoegen en dat ik absoluut geen eigendomsafstand van de poes doe. Daarop heeft ze de helft van het bedrag overgemaakt en geeft daarbij aan dat dat de overeenkomst bevestigd. Ik heb voor de zoveelste keer aangegeven dat ik niet akkoord ga, maar dat ik haar houd aan eerder gemaakte afspraken. Daarop geeft ze aan dat dit de correct te volgen lijn is??? Als ik het bedrag niet terugstuur, gaat zij er vanuit dat de zaak afgedaan is en dat zij het administratief gaat regelen. Ik ben met een cattery te maken die de regels en afspraken continue wijzigt. Los daarvan heb ik thuis nog steeds een verkeerd paspoort, chipregistratie en stamboom. De stoom komt ondertussen uit mijn oren. Wel neocat een mail gestuurd waarin ik nogmaals expliciet aangeef geen afstand in welke vorm dan ook te doen. En van de cattery heb ik nakoming van gemaakte en bevestigde afspraken geeist, pffffffff
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poes in plaats van kater

Bericht door Adriana »

tja, lastig.. en spelregels..

bij de aankoop zat neem ik aan een contract met bepalingen en dat zal het Neocat-contract zijn geweest. dat heb ik hier ook nog wel ergens, maar ga dat er nu niet op nalezen.
je hebt bij de aankoop daar een handtekening ondergezet en ik denk dat dus voor deze aankoop de regels gelden die in dat contract staan. en die heb je daarmee ook geaccepteerd.
daar staan dacht ik regels in over teruggave bij aankoop. dus geld terug en dier terug en koop ongedaan maken.
er staat ook een termijn (paar dagen..) en aanbeveling in om het aangekochte dier langs je eigen dierenarts te halen. geen van beide kopers heeft dat blijkbaar gedaan.

en nu met ongeveer ruim 6 maanden komt een dierenarts erachter dat het bij jou niet om twee katers maar kater/poes gaat. en zijn dierenpaspoort en stamboom verwisseld want er zijn twee dieren en dan ook nog kater/poes bij aankoop verwisseld.
beide kopers is dat in de tussenliggende maanden niet opgevallen..

de papierwinkel lijkt me makkelijk op te lossen want ik begrijp dat de beide gedupeerde kopers rechtstreeks contact hebben en dat is een kwestie van ruilen. stamboom poes bij eigenaar poes en andersom. dierenpaspoort kan ook makkelijk worden aangepast want doorhalen van stamboomnaam voor stamboomnaam poes. entingen etc blijven gelijk.
en als je er toch niet mee wilt fokken dan zit een stamboompapier gewoon in een map neem ik aan. ik kom de mijne af en toe tegen (nee, niet ingelijst) maar meer dan wat extra info is het uiteindelijk niet en ik vind de medische gegevens veel belangrijker..

je hebt al aangegeven dat de poes niet verhuist.
ik begrijp dat de fokker inmiddels euro 300,- heeft overgemaakt.
het bedrag van een poezencastratie min kater-castratie zal veel lager zijn.
dus je bent gedeeltelijk gecompenseerd.
maar ik begrijp dat je het hele aanschafbedrag terug wilt met gratis poes (ipv kater) en in eerste instantie heb je van de fokker ook die toezegging. maar dat gaat tegen de Neocat-regels in het door jullie ondertekende contract in.. en dat is blijkbaar teruggedraaid.

neem aan dat de stoom inmiddels uit je oren is en ;-) hoop dat je snel over je verontwaardiging en irritatie heen bent. jouw kittens kunnen blijkbaar erg goed met elkaar overweg en zijn gezond en prachtig.
en als je de afgelopen maanden kon leven met de twee kittens zonder de wetenschap dat het niet om twee katers ging, dan lukt dat de rest van hun leven toch ook nog wel?

k wil je pijnpunt niet bagatelliseren maar lees eens wat medische topics en de zorgen die de baasjes daar hebben.. missch toch maar blij proberen te zijn met prachtige, gezonde kittens ..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: Poes in plaats van kater

Bericht door Cerna »

bacchus schreef:ze zijn op de foto 18 weken. Ze hebben ondertussen mooie oranje kijkers, ze zijn nu 6 1/2 maand
Gelukkig, ik was even bang dat je daar ook al mee genept was.
Connie001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 nov 2012 11:56

Re: Poes in plaats van kater

Bericht door Connie001 »

Jezus wat een verhaal pfff zag bij mijn kitten Mojo en nu Tycho met 12 weken toch zeer duidelijk dat het een katertje was met zijn kleine piepie tussen zijn pootjes, dat behoort een fokker dus ook zeker te zien of die heeft zitten slapen en de rest van de tijd ook met oogkleppen op rond gelopen....

Stuur die miep een email, treed nogmaals in contact met de andere eigenaar dat jullie de stamboom etc zelf verder regelen en dat je van haar compensatie van de sterilisatie verwacht. Zeker nooit de eigendom papieren afgeven let op: zelfs niet een kopie....
Plaats reactie