Wij krijgen een kitten!

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
tasteofperfection
Huiskat
Huiskat

Wij krijgen een kitten!

Bericht door tasteofperfection »

Hallo allemaal,

Ik wou me hier even voorstellen omdat ik binnenkort een katteneigenares wordt. Nu hebben wij al een kat Sammy (ex-kater van 9 jaar) en deze is erg van slag en eenzaam na onze verhuizing van een jaar geleden en het overlijden van onze hond anderhalf jaar geleden. We hebben bewust even gewacht met een kitten in huis omdat we eerst het huis aan de kant wouden hebben en ervoor zorgen dat iedereen op zijn plek was. Nu wouden we een kat uit het asiel maar onze kat heeft het niet zo op oudere katten in ons huis. Nu hebben we besloten een kitten te nemen (een poes). We staan op de lijst voor een kitten bij de dierenbescherming, deze kittens worden eerst bij een gastgezin geplaatst en met 10 weken komt ze bij ons wonen!
Groetjes Mika & Bianca

Volg ons album hier!
jennli
Tijger
Tijger

Re: Wij krijgen een kitten!

Bericht door jennli »

Welkom op het forum! Wat leuk dat jullie voor een poes van de dierenbescherming gaan. Hopelijk fleurt jullie kater dan weer wat op.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

wat fijn dat er een kitten bijkomt. is de kater nog wel speels enzo, want anders heb je wel 2 totaal verschillende beestjes in huis, en dat kan wel eens problemen geven. zo'n kitten wil spelen ,rennen ravotten en of de kater daarvan gediend is? meestal is het advies neem 2 kittens. zodat de kater zijn eigen gang kan gaan, maar is hij niet meer alleen maar ook niet lastig gevallen door het kitten.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Bericht door Ms Maaike »

Welkom hier en fijn dat Sammy een vriendinnetje krijgt. :) Toen Mickey 12 was heb ik er een kitten bijgehaald; Pippi (ook een poes). Hij hing heel erg aan mijn vriend en mij, vandaar dat ik voor een maatje heb gekozen. Hij kon vroeger ook niet met oudere katten omgaan, anders had ik een wat oudere kat uitgezocht.

Als ik destijds van dit forum wist had ik zeker weten twee kittens gezocht in plaats van één; een kitten heeft ontiegelijk veel energie, daar kon en wilde Mickey helemaal niet mee helpen ondanks dat het (nu nog steeds) een heel actieve, speelse kat is. Om echt hevige ruzies tussen de twee te voorkomen heb ik heel veel tijd in Pippi moeten steken; nu gaat het redelijk goed met af en toe nog een mep en wat geblaas.

Ik raad je vanuit mijn eigen ervaring heel erg aan om er twee kittens bij te zetten in plaats van één; je zult er minder werk aan hebben en waarschijnlijk zal er meer harmonie tussen je katten zijn. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Plaats reactie