weten jullie wat er aan de hand is met mijn poes?
-
- Huiskat
weten jullie wat er aan de hand is met mijn poes?
hallo,
ik heb even een vraag ik heb een poes van bijna 1 jaar oud.
ik ben afgelopen maandag naar de dierenarts geweest voor een ontwormingskuur en heb pasta voor de diarree gekregen.
mijn poes kost nu al 2x en bij de 2de keer zag ik gele kots en mijn poes drink af en toe en wil niet eten terwijl me andere kat wel veel eet en drinkt.
weten jullie misschien wat het zou kunnen zijn want maak me zorgen
ik heb even een vraag ik heb een poes van bijna 1 jaar oud.
ik ben afgelopen maandag naar de dierenarts geweest voor een ontwormingskuur en heb pasta voor de diarree gekregen.
mijn poes kost nu al 2x en bij de 2de keer zag ik gele kots en mijn poes drink af en toe en wil niet eten terwijl me andere kat wel veel eet en drinkt.
weten jullie misschien wat het zou kunnen zijn want maak me zorgen
Re: weten jullie wat er aan de hand is met mijn poes?
Hoi Monique,
Het is nogal lastig om uit tekst een diagnose te stellen.
Ik denk dat je een ontwormpasta hebt meegekregen, niet iets tegen de diarree zelf. Gele kots klinkt alsof er gal uitgekotst wordt, wat niet vreemd is aangezien ze niet eet. Zoek even op spuitjevoeren op dit forum; je kat MOET eten (en vooral ook drinken! Anders droogt ze snel uit door de diarree). Vasten is erg gevaarlijk voor je kat. Ondertussen bij de dierenarts een afspraak maken voor morgen.
Succes!
Het is nogal lastig om uit tekst een diagnose te stellen.

Succes!
Met diervriendelijke groeten,
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
-
- Huiskat
nee de dieren arts heeft een spuit in haar nek gegeven voor het ontwormen ik kreeg een soort spuitje met vies bruin spul erin voor de diarree maar hij zei dat de bij werkingen kotsen kon zijn maar dat heeft ze maandag 2x keer gedaan en toen daarnaar niet meer tot aan nu ze drinkt af en toe wel maar de brokjes laat ze staan.
En toch zou ik de dierenarts even bellen; het is erg ongezond voor een kat om niet te eten. En hoeveel drinkt ze dan? Ze moet nu meer drinken dan normaal omdat ze diarree heeft.
Maaike
Maaike
- eveline1982
- Tijger
Ik sluit me aan bij Maaike. Even bellen kan geen kwaad. Het kan een bijwerking zijn van de middelen die ze heeft gehad (ook van een ontworming kunnen ze ziek worden) maar aangezien ze geel gal spuugt heeft ze duidelijk al even niet gegeten en dat moeten ze blijven doen. Sterkte 

The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
- BloemTetsu
- Tijger
Veel succes. Ik weet hoe je je voelt. 7 dagen diarree, gal spuwen en echt niet willen eten. Ik kon zonder problemen de noodarts bellen.
Eten moet erin, koste wat kost.
Gekookte kip at mijn toen poes wel een beetje op.
Eten moet erin, koste wat kost.
Gekookte kip at mijn toen poes wel een beetje op.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
-
- Huiskat
mijn poes kan niet tegen snoepjes of vlees want daar raak ze aan de diarree van de mag aan gedroogte brokken
Gekookte kip belast de darmen erg weinig, misschien zelfs minder dan brokjes aangezien er in brokjes meer voedingsstoffen zitten. Misschien moet je eens denken aan een voedingsintolerantie (dat is wat anders dan een allergie) als je kat zo snel diarree krijgt. Diarree is te stoppen met Finidiar. Er moet hoe dan ook eten in je kat, niet goedschiks dan maar met dwang. Heb je al gezocht op spuitjevoeren?
Maaike
Maaike
Ons Snickertje had in het begin ongeveer hetzelfde.
Elke keer ook weer diarree en braken.
Wij hebben toen lange tijd Royal Canon Gastro Intestinal gegeven.
Enkel verkrijgbaar bij je dierenarts.
Snickers is daar heel erg van opgeknapt, heeft nu een prachtige vacht en eet nu zonder probleme Royal Canin Kitten.
Wil je mij een plezier en je dierenarts er eens naar vragen?
Elke keer ook weer diarree en braken.
Wij hebben toen lange tijd Royal Canon Gastro Intestinal gegeven.
Enkel verkrijgbaar bij je dierenarts.
Snickers is daar heel erg van opgeknapt, heeft nu een prachtige vacht en eet nu zonder probleme Royal Canin Kitten.
Wil je mij een plezier en je dierenarts er eens naar vragen?
- Ilovesiamesecats
- Panter
Het probleem is, het kan van alles zijn dat wij zo niet kunnen beoordelen....
Lucky had in het begin ook diarree, hij bleek de Tritrichomonasparasiet te hebben én de campylobacter bacterie. Ook hij heeft eerst Royal Canin Gastro intestinal gehad. Eten en drinken zijn de belangrijkste punten nu, dan kun je de oorzaak gaan zoeken. Het wordt misschien zoeken naar een speld in de hooiberg maar hou vol!!
Lucky had in het begin ook diarree, hij bleek de Tritrichomonasparasiet te hebben én de campylobacter bacterie. Ook hij heeft eerst Royal Canin Gastro intestinal gehad. Eten en drinken zijn de belangrijkste punten nu, dan kun je de oorzaak gaan zoeken. Het wordt misschien zoeken naar een speld in de hooiberg maar hou vol!!
Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
-
- Huiskat
dank jullie wel voor jullie reacties ik ga morgen even de dierenarts bellen wat het beste is want maandag is die toen nagekeken en de dierenarts zie dat die gezond was eergisteren zat mini ongeveer 10 sec bij de brokken en na die tijd niet meer ik heb zelf kitten kat brokken is dat ook goed?
maar mini is een kleine poes ze word in mei 1 maar ze lijkt een kitten nog van meer dan 10 weken oud ongeveer
maar mini is een kleine poes ze word in mei 1 maar ze lijkt een kitten nog van meer dan 10 weken oud ongeveer
Heb je een foto van haar? Ik ben wel nieuwsgierig naar haar.
- Ilovesiamesecats
- Panter
Kittekat is niet heel slecht maar het kan beter
Wij hebben ook zo'n minipoesje, Safi wordt in maart 3 jaar maar ze is nog steeds formaat kitten. Toen we haar op gingen halen wisten we even niet wie moeder en wie zoon was....
Heeft die van jou ook van die fijne, poezelige pootjes? 

Wij hebben ook zo'n minipoesje, Safi wordt in maart 3 jaar maar ze is nog steeds formaat kitten. Toen we haar op gingen halen wisten we even niet wie moeder en wie zoon was....

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
-
- Huiskat
de moeder van mini is zelf ook een kleine poes maar ze heeft bij de 1 ste nest ook 1 kleintj de rest groot bij de 2 nest ook toen kwam mini en bij de 3 de nest heeft ze jonkies die ook niet groeien die ook klein blijven ze wil nog steeds niet eten ze drinkt wel iets ruikt e de eerst aan en dan drinkt ze iets maar heb al geprobeerd om brokjes in haar mond te doen spuug ze zo uit
-
- Huiskat
ik probeer een foto er op te zetten maar hoe moet dat eigenlijk?
anders wou ik een profiel foto maar kan nergens vinden hoe dat moet
anders wou ik een profiel foto maar kan nergens vinden hoe dat moet