Gevoelige flanken
Gevoelige flanken
Sinds kort is ons iets opgevallen bij onze lieve 10-jarige poes Robijntje. Als we haar op haar flank aaien; zo'n 10 cm onder de ruggegraat, trekt ze haar kop naar achteren, 'verstijfd' wat, en kijkt wezenloos met grote ogen in het niets; net alsof ze het superlekker vindt (zo van; oei oei; wat doe je nou?!) of misschien vindt ze deze aanraking juist helemaal niet lekker??? - in ieder geval is het nu een gevoelig plekje, terwijl dit voorheen niet zo was, en we proberen haar daar nu niet meer te aaien ..
Ze maakt er geen geluid bij, en volgens mij doet het geen pijn, want anders zou ze wel weglopen, denk ik, als het echt zeer zou doen.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Is het misschien het begin van artrose???? (haar moeder heeft hier nl. last van). Robijntje rent en springt echter nog probleemloos..
Ze maakt er geen geluid bij, en volgens mij doet het geen pijn, want anders zou ze wel weglopen, denk ik, als het echt zeer zou doen.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Is het misschien het begin van artrose???? (haar moeder heeft hier nl. last van). Robijntje rent en springt echter nog probleemloos..
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan
Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Kopstootje van Tarzan

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Re: Gevoelige flanken
Apart, ook omdat ik niet echt kan beoordelen of ze het echt fijn vindt. Het is wel opmerkelijk dat het iets van de laatste tijd is, dan ga ik al eerder denken aan pijn of iets dergelijks. Misschien iets met de ribbetjes? Heb eigenlijk geen idee. Misschien goed om het aan je dierenarts voor te leggen?
Met diervriendelijke groeten,
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Van katten ken ik het niet, maar Xena heeft dit jaren geleden ooit gehad toen ze per ongeluk tussen de deur gekomen was. Uiteraard meteen mee naar DA gegaan, en bleek dat ze flink gekneusde ribbetjes had. Maar goed, dat was een ratje dus ik weet niet of je dat kan vergelijken. Ik zou het wel even voorleggen bij de DA, als ik jou was.
Hmm, ik blijf het in de gaten houden. Heb nog telefonisch contact gehad met de DA en met de fokster van Robijn maar zij dachten niet dat het iets ernstigs was, maar dat ze het gewoon heeel lekker vindt om daar geaaid te worden, net zoals bv. katten het vaak fijn vinden om onder hun kinnetje geaaid te worden.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan
Kopstootje van Tarzan

kun je haar wel boven en aan de zijkanten borstelen?
missch is ze geschrokken van het geknetter van de statische electriciteit, het is erg droog op het moment..
missch is ze geschrokken van het geknetter van de statische electriciteit, het is erg droog op het moment..
Ja, ik kan haar wel gewoon kammen boven en aan de zijkanten; dan gebeurt er niets.
Het klopt wel dat ze de laatste tijd heel veel stroom afgeeft, en daarnet knetterde het gewoon toen ik haar met een plastic kammetje borstelde - ben er dus maar snel mee opgehouden. Ze ligt nu heel vaak urenlang dicht bij de verwarming of op de vensterbank boven de verwarming, nu het zo koud is; en is dan gewoon suf van de warmte.
Het lijkt nu wel iets minder te worden gelukkig. Misschien vindt ze het gewoon een beetje 'te'. Flink knuffelen in/op/onder haar kopje vindt ze heerlijk; hoe harder hoe beter; maar als je haar achterlijf te fanatiek aait daarentegen, gaat ze door haar achterpoten en loopt ze weg.
Zou het haar doen denken aan de tijd dat ze nog een fokpoes was en gedekt werd door dekkaters?
Het klopt wel dat ze de laatste tijd heel veel stroom afgeeft, en daarnet knetterde het gewoon toen ik haar met een plastic kammetje borstelde - ben er dus maar snel mee opgehouden. Ze ligt nu heel vaak urenlang dicht bij de verwarming of op de vensterbank boven de verwarming, nu het zo koud is; en is dan gewoon suf van de warmte.
Het lijkt nu wel iets minder te worden gelukkig. Misschien vindt ze het gewoon een beetje 'te'. Flink knuffelen in/op/onder haar kopje vindt ze heerlijk; hoe harder hoe beter; maar als je haar achterlijf te fanatiek aait daarentegen, gaat ze door haar achterpoten en loopt ze weg.
Zou het haar doen denken aan de tijd dat ze nog een fokpoes was en gedekt werd door dekkaters?
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan
Kopstootje van Tarzan

Ik denk dat elke kat andere dingen fijn vindt qua aaien en weet niet of dat per se met hormonen/verleden te maken heeft. Pippi vindt het ook niet fijn om over haar achterlijf geaaid te worden (en wil daarom nog wel eens uithalen), maar zij is voor de eerste krolsheid gecastreerd en nog nooit gedekt. Mickey vindt het soms ook niet fijn om over z'n achterlijf geaaid te worden en zakt daarbij ook door z'n achterpoten.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike
Maaike
-
- Tijger
Gizmo zakt altijd door de poten aks wij m aaien , of duikt in elkaar
Alleen als hij erom vraagt mogen we met m kroelen dat is dus in bed altijd
En Savonds Op de bank en heel
Wild aaien op zijn rug vind ie ook heerlijk hoop dat er niks is met robijntje en dat t door de statisch heid komt hier geven ze sinds de vorst en flink stoken in huis ook extreem veel stroom af
Alleen als hij erom vraagt mogen we met m kroelen dat is dus in bed altijd
En Savonds Op de bank en heel
Wild aaien op zijn rug vind ie ook heerlijk hoop dat er niks is met robijntje en dat t door de statisch heid komt hier geven ze sinds de vorst en flink stoken in huis ook extreem veel stroom af
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya Fotos van Gizmo en Caya
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya Fotos van Gizmo en Caya
Snickers vind aaien over zijn achterlijfje ook helemaal niks.
Hij raakt daar vaak gespannen van. Haalt dan wel eens uit of bijt.
Bounty kreunt momenteel bij elke aai, waarachijnlijk omdat ze krols is.
Hij raakt daar vaak gespannen van. Haalt dan wel eens uit of bijt.
Bounty kreunt momenteel bij elke aai, waarachijnlijk omdat ze krols is.
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Hier ook verschil in wat ze op prijs stellen. Bij Sjaak mag je kop en dan t/m schouders. Niet verder anders wordt hij boos. Timo juist andersom, de achterkan lekker, onder zijn kop heerlijk, maar geen hand boven zijn hoofd. Thijs ook niet op zijn hoofd. Joep absoluut niet op zijn buik.
Teun wenst alleen op zolder geknuffeld en dan niet aaien met 1 hand maar 2 handen om zijn schouders en hals. Beneden moet hij NIETS van aanrakingen hebben. Heel maf.
Eigenlijk alleen Bram, Bob en Rik die alles lekker vinden.
Bram is veeleisend, als B. en ik met elkaar praten eist hij kuffeltjes en wel veel. Met andere woorden we mogen elkaar geen aandacht geven want dat is voor hem.
Teun wenst alleen op zolder geknuffeld en dan niet aaien met 1 hand maar 2 handen om zijn schouders en hals. Beneden moet hij NIETS van aanrakingen hebben. Heel maf.
Eigenlijk alleen Bram, Bob en Rik die alles lekker vinden.
Bram is veeleisend, als B. en ik met elkaar praten eist hij kuffeltjes en wel veel. Met andere woorden we mogen elkaar geen aandacht geven want dat is voor hem.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25