basje weer hervallen :(

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
kimberlyD
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 jan 2013 19:28

basje weer hervallen :(

Bericht door kimberlyD »

hallo iedereen,

eerder plaatste ik een bericht dat basje wel wil plassen in zijn bak maar niet wil poepen in zijn bak.
hij poept dan aan de deur op de stoel op onder tafel.

dit weekend had ik toen het goede nieuws dat basje voor het eerst in zijn bak gepoept had.

jammer genoeg was dit eenmalig :(
eergisteren heeft hij op tapijt gepoept en gisteren helemaal niet gepoept.

we wachten nu wanhopig op een drolletje van basje...


groetjes kimberly en basje
artemis
Panter
Panter
Berichten: 445
Lid geworden op: 12 jan 2012 16:03

Re: basje weer hervallen :(

Bericht door artemis »

Ik heb het eerder bericht niet gelezen maar mijn eerste reactie is : zet een tweede bak. Er zijn katten die er niet van houden om hun natje en hun droogje in dezelfde bak te doen.
paasnini

Re: basje weer hervallen :(

Bericht door paasnini »

Heb het oude topic nog even gelezen. Ik zag toen goede adviezen over een tweede bak, de plek goed schoonmaken waar hij heeft gepoept en de poep consequent in de bak leggen.
Ik heb er hier ook 1 met een plasbak en een aparte poepbak.

En wat ook kan helpen is andere kattenbakvulling.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: basje weer hervallen :(

Bericht door Ms Maaike »

Sneu... Ik weet verder ook niets meer te bedenken, behalve dat ik zelf een gedragstherapeut in zou schakelen.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
kimberlyD
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 jan 2013 19:28

Re: basje weer hervallen :(

Bericht door kimberlyD »

het probleem heeft zichzelf weer opgelost ondertussen al 2 keer in de bakl gepoept dus hopen dat hij zo verder doet hé ;)

groetjes kimberly en basje
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: basje weer hervallen :(

Bericht door Dinky »

Duim met je mee Kimberly ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
kimberlyD
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 jan 2013 19:28

Re: basje weer hervallen :(

Bericht door kimberlyD »

ik heb basje zijn spelletje door!!

blijkt dus dat hij enkel in zijn bak poept als wij er niet bij zijn.
dus als wij om boodschappen zijn of snachts als wij slapen ofzo dan poept hij in zijn bak.

als wij aanwezig zijn in huis dan poept hij op ongewenste plaatsen...

waarom doet hij dit?

groetjes kimberly en basje
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: basje weer hervallen :(

Bericht door Ikey »

Dus even voor de duidelijkheid: als jullie thuis zijn poept hij buiten zijn bak en als jullie NIET thuis zijn, poept hij IN zijn bak. Heb je andere bericht ook gelezen, trouwens.

Doet hij het recht voor je neus of als je niet in dezelfde kamer bent? Misschien is hij toch niet volkomen op zijn gemak bij jullie en vindt hij het eng om in de bak te poepen. Misschien heeft hij vroeger een trauma opgelopen, dat hij ergens heel erg van schrok terwijl hij net op de bak zat om te poepen en is hij daardoor nu bang om in de bak te poepen. Wellicht helpt het om hem 's nachts weer in een aparte ruimte te zetten met twee bakken en dan voor een langere periode, bijvoorbeeld een maand. Want je zei in je andere bericht dat hij dan wel op de bak poepte toch toen je dat een weekje had geprobeerd? Als dat lukt zal hij het overdag ook makkelijker op kunnen houden tot hij het weer op een veilige plek rustig zijn behoefte kan doen.

Wat ik ook zat te denken, maar het kan zijn dat dat er niks mee te maken heeft hoor, is dat het misschien aandachttrekkerij is. Heeft hij ook ander gedrag wat wat vervelend is of doet hij meerdere dingen waarvan hij weet dat het niet mag? Misschien verveelt hij zich en heeft hij een maatje nodig met wie hij kan spelen? Ik weet niet of dit met elkaar te maken kan hebben, maar misschien weet een ander forumlid dat :)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
kimberlyD
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 jan 2013 19:28

Re: basje weer hervallen :(

Bericht door kimberlyD »

beste ikey,

je hebt gelijk dat je een speelkameraad bovenhaald;
ook ik heb hier op gedacht, vooral omdat hij dan mss van een andere kat zou zien dat de bak helemaal niet erg is om op te gaan en ook om zich wat meer op zijn gemak te voelen.

nu, sinds 2 dagen zien wij basje helemaal openbloeien.
wij wordt nu door IEDEREEN graag geaait, speelt uit zichzelf al eens, komt uit zichzelf bij ons in de zetel krullen.
zijn favoriete bezigheid is nog altijd slapen, maar nu meer bij ons in de zetel dan weggedoken op de stoel :)

ook gaat hij nu al 2 dagen flink op de bak, ook als wij in die ruimte aanwezig zijn.

basje had gewoon tijd nodig om zijn nieuwe gezin en omgeving te leren vertrouwen.
ik heb er goede hoop op dat hij herstelt van een trauma uit het verleden, je ziet het, basje moet bij ons helemaal niet bang zijn, wij willen alleen een gezonde en gelukkig mannetje zien rondhuppelen :)

had ik jullie trouwens al vertelt hoe goedgezind basje smorgen is!!

mijn ochtendhumeur verdwijnt helemaal als basje spontaan kopjes komt geven en aan mijn handen likt :)

het is een schatje!!!


groetjes kimberly en basje
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: basje weer hervallen :(

Bericht door Ikey »

Fijn te horen dat het maar een korte terugval was van Basje :) Hoop dat het goed blijft gaan.
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
paasnini

Re: basje weer hervallen :(

Bericht door paasnini »

Wat een fijn bericht.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: basje weer hervallen :(

Bericht door Dinky »

Wat super dat basje helemaal opbloeit naast het feit dat hij nu gewoon de kattenbak gebruikt voor alles :) Geniet ervan ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie