onrustige kat

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: onrustige kat

Bericht door Ms Maaike »

De klachten diarree en overgeven kunnen voorkomen na gebruik van antibiotica, dus het kan zijn dat z'n spijsvertering daar nu last van krijgt (ook de goede bacteriën in de darmen gaan vaak dood). Er hoeft niet per se iets mis te zijn met hem, maar goed dat je het laat controleren. :) Het ab slaat in ieder geval niet aan bij Dorus, ik denk dat je dat nu wel kunt concluderen.

Heb je de afspraak bij dezelfde dierenarts gemaakt?
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
kelly54
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:22
Locatie: Soest

Re: onrustige kat

Bericht door kelly54 »

Ja morgen word dorus opgenomen.
Gebruikersavatar
kelly54
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:22
Locatie: Soest

Re: onrustige kat

Bericht door kelly54 »

Er is bloed afgenomen van dorus en alles was goed.Nou dat is dus mooi.Maar dorus blijft tippelen door het huis.Hij plast wel eet verder goed.Ik moet nu afwachten wat die atibiotica gaat doen.Hij heeft prednison gekregen om zijn lijfje rustiger te krijgen.Verder zou ik het echt niet meer weten.Alle waardes in zijn bloed waren goed.Dus wacht het wel af.Diesel valt ie soms nog wel aan.Maar ook zijn ze dan weer lief.Dus al met al zijn we nog niks opgeschoten.Ik hoo zo dat het getippel minder zal gaan worden en dat dorus weer eens lekkerder in zijn vel gaat zitten.Maar ik hou het goed in de gaten.Gr Kelly
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: onrustige kat

Bericht door Ms Maaike »

Prednison... Da's een heftig middel. Lijkt mij dat je dierenarts helemaal het spoor bijster is. Waarom niet een ander antibioticum? Clavubactin/clavaseptin, Veraflox, ik kan er zo een aantal opnoemen die bij blaasontsteking worden gegeven. Hoe kunnen al zijn bloedwaardes goed zijn als hij een blaasontsteking heeft? Dat zie je namelijk terug in het bloedbeeld door het aantal witte bloedcellen. Heb je de waardes opgevraagd om er zelf eens naar te kijken?

Waarom ga je niet naar een andere dierenarts? Eerder was je het nog met me eens dat je huidige aparte opvattingen heeft over zieke katten en nu 'gooit' 'ie met Prednison. Ik zou per DIRECT een afspraak maken met een andere dierenarts; deze blijft gewoon aanklooien en als 'ie het niet meer weet schrijft hij Prednison voor.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: onrustige kat

Bericht door eveline1982 »

Ik sluit me volkomen aan bij Maaike. Prednisol is niet een middel wat ik zomaar zou geven aan een kat of hond en euh tja eigenlijk aan niemand! Het is heftig en geeft heel veel nare bijwerkingen. Ik zou toch een andere dierenarts zoeken, als iemand ergens voor heeft gestudeert wil dat nog niet zeggen dat ze ook kundig zijn ;) . Zoals bij mensen is het ook bij dieren het geval dat niet elke antibiotica aanslaat. Werkt de ene niet dan is er vast 1 die wel werkt. Is er geen andere dierenarts in de buurt die je kunt bellen en om advies kan vragen?
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie