vraag even welke kittens het meest met elkaar optrekken..
de fokker/vriend moet dat weten en kittens hebben vaak in het nest al voorkeur voor broertjes/zusjes en ik zou als het kan en als ze allemaal op elkaar lijken dan een 'stel' kiezen dat in het nest al wat intensiever met elkaar omgaat..
Kitten in nestje uit elkaar houden
Re: Kitten in nestje uit elkaar houden
Vachtje kortknippen is een slimme tactiek, zeker als het maar voor korte tijd is.
Ik weet uit ervaring dat fokkers vaak een beetje nagellak op een teentje doen (dus niet eens het nageltje wat ze intrekken, maar het vachtje op een teentje). Als dat opdroogd is dat niet schadelijk en gaat er pas af als ze verharen. Natuurlijk moeten ze (of de moeder) er niet aan kunnen likken wanneer het nog nat is. Vaak heeft elk kitten een ander plekje met nagellak, 1 zonder, 1 linksvoor, 1 rechtsvoor, etc. Ik heb heilige birmanen en als die klein zijn, dan zijn ze allemaal wit. En om de groei nauwkeurig te kunnen registreren moet je ze van kleins af aan kunnen herkennen en dan is deze tactiek ideaal.
Maar nogmaals, als het maar voor korte tijd is zou ik inderdaad gewoon die van jou op een bepaald plekje even kort knippen.
Ik weet uit ervaring dat fokkers vaak een beetje nagellak op een teentje doen (dus niet eens het nageltje wat ze intrekken, maar het vachtje op een teentje). Als dat opdroogd is dat niet schadelijk en gaat er pas af als ze verharen. Natuurlijk moeten ze (of de moeder) er niet aan kunnen likken wanneer het nog nat is. Vaak heeft elk kitten een ander plekje met nagellak, 1 zonder, 1 linksvoor, 1 rechtsvoor, etc. Ik heb heilige birmanen en als die klein zijn, dan zijn ze allemaal wit. En om de groei nauwkeurig te kunnen registreren moet je ze van kleins af aan kunnen herkennen en dan is deze tactiek ideaal.
Maar nogmaals, als het maar voor korte tijd is zou ik inderdaad gewoon die van jou op een bepaald plekje even kort knippen.
groetjes Sandra
Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos
Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum
Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos
Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum

- BillyJean
- Jaguar
- Contacteer:
Slim plan, dat knippen....
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *
Hier vind je ons fotoalbum
* BillyJean * * Bowie *
Hier vind je ons fotoalbum
Haha ik had pcies hetzelfde probleem! Ze hadden namelijk 3 nesten waarvan 8 helemaal witte. Ok ze hadden wel wat grijze vlekken maar echt anders waren ze ook niet. Ik was ook bang dat iemand anders Cammy zou meenemen ;P Gelukkig niet gebeurd want ik ging elke week langs om ze te bezoeken :P
King was wel makkelijk. Ze hadden 3 helemaal zwarte katten maar alleen King heeft zwarte nageltjes :P
King was wel makkelijk. Ze hadden 3 helemaal zwarte katten maar alleen King heeft zwarte nageltjes :P
Wat een idee Adriana om een een stuk vacht weg te knippen! Duh... Ongevaarlijk, ze hebben er geen last van en groeit gewoon weer aan. Zou ik zeker doen!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra