Kat nemen maar allergie
-
- Kitten
Kat nemen maar allergie
Hallo allemaal,
Ik en mijn familie willen misschien in de toekomst een kat nemen. Echter hebben wij 2 mensen in huis die een beetje allergisch zijn voor katten. Dan kan je natuurlijk een Hypoallergene kat nemen maar die kosten volgens mij op zijn goedkoopst 5000 euro. Ik heb wel eens gelezen over katten waar mensen niet of bijna nooit allergisch voor zijn. Dus bestaan er kattenrassen (behalve de naaktkatten) die geen of weinig allergische reactie veroorzaken? Dus katten mèt haar XD
Ik weet wel dat er bij honden zo'n ras is (de Labradoedel), bestaat er ook zoiets onder de kattenrassen?
Groeten,
Martijn
Ik en mijn familie willen misschien in de toekomst een kat nemen. Echter hebben wij 2 mensen in huis die een beetje allergisch zijn voor katten. Dan kan je natuurlijk een Hypoallergene kat nemen maar die kosten volgens mij op zijn goedkoopst 5000 euro. Ik heb wel eens gelezen over katten waar mensen niet of bijna nooit allergisch voor zijn. Dus bestaan er kattenrassen (behalve de naaktkatten) die geen of weinig allergische reactie veroorzaken? Dus katten mèt haar XD
Ik weet wel dat er bij honden zo'n ras is (de Labradoedel), bestaat er ook zoiets onder de kattenrassen?
Groeten,
Martijn
- eveline1982
- Tijger
Re: Kat nemen maar allergie
Er zijn katten die speciaal zijn gefokt maar daar betaal je zo 3000 euro voor. Lees dit topic maar is door http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 62&t=21160 . Ik heb zelf ook een kattenallergie en heb dit het meest bij langharige katten, maar dat is bij iedereen anders. Kortharen moet ik eerst een paar weken aan wennen en daarna gaat het geleidelijk beter. Veel stofzuigen en niet op de slaapkamer laten is een oplossing als je, zoals ik, een hele milde allergie hebt. Maar ik zou eerst bij de huisarts uit laten zoeken of de allergie heftig is of niet. Daarna misschien is naar het asiel en neuzen in de vachten, de ene vacht/schilfers zijn de andere niet
Zou zowiezo eerst het goed uitzoeken want anders zou het dier alweer snel weg moeten.
Ps kittens heb je met een milde allergie bijna geen last van, laat je dat niet misleiden want dan kan je op den duur wel last krijgen.
Pps. Voor zover ik weet laat een naaktkat juist meer schilfers los dan een normale htk kat en dat is juist waar de mensen allergies voor zijn.

Ps kittens heb je met een milde allergie bijna geen last van, laat je dat niet misleiden want dan kan je op den duur wel last krijgen.
Pps. Voor zover ik weet laat een naaktkat juist meer schilfers los dan een normale htk kat en dat is juist waar de mensen allergies voor zijn.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Ik ben zelf allergisch categorie 1 (3 is het hoogst). Ik kan het beste tegen katten met oosterse vacht, zoals de siamees en de blauwe rus. ik heb 8 katten, die komen niet in mijn slaapkamer vanwege die allergie. Ik heb er 3 met oosterse vacht en die kunnen probleemloos op mijn borst en bij mijn gezicht. Van de andere 5 slaat gelijk mijn neus dicht. het heeft me nooit weerhouden katten te houden.
een van mijn schoonzoons heeft allergie voor katten cat. 3 en voor honden cat. 1 Zij kunnen tzt wel een hond (potugese waterhond of labradoodle b.v.) nemen maar geen kat, ze kunnen hier ook niet logeren.
Het hangt er vooral vanaf hoe allergisch ze zijn. Als het categorie 3 is zou ik niet aanraden om een kat te nemen. Dus laten testen vooraf zou ik zeker doen.
een van mijn schoonzoons heeft allergie voor katten cat. 3 en voor honden cat. 1 Zij kunnen tzt wel een hond (potugese waterhond of labradoodle b.v.) nemen maar geen kat, ze kunnen hier ook niet logeren.
Het hangt er vooral vanaf hoe allergisch ze zijn. Als het categorie 3 is zou ik niet aanraden om een kat te nemen. Dus laten testen vooraf zou ik zeker doen.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Ga eens bij wat catteries langs, bij een maine coon cattery en een Siberen/ neva cattery. Dit zijn rassen waar veel mensen niet of nauwelijks op reageren. Meeste eigenaren van cattery's snappen het en wat is leuker dan een paar uur genieten. mocht je een cattery vinden waar je geen last hebt, kittens kosten tussen €500-700.
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Main Coon is voor mij geen goed ras, dan zit meteen mijn neus dicht. Met de sibeer geen ervaring.
Ik zou dan eerder eens bij de blauwe rus kijken. En dan ook volwassen dieren dicht bij gezicht houden als test. Kitten reageren mensen een stuk minder op. En kttens worden nou eenmaal ook groot.
Ik zou dan eerder eens bij de blauwe rus kijken. En dan ook volwassen dieren dicht bij gezicht houden als test. Kitten reageren mensen een stuk minder op. En kttens worden nou eenmaal ook groot.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
- eveline1982
- Tijger
2x een maincoon in huis gehad en 2x echt ziek geworden ervan. Gelukkig ging het om een opvangertje en een logeetje maar weet nu wel dat ik nooit voor dit ras hoef te gaan. Je kan naar een cattery gaan maar veel mensen reageren niet op kittens, al helemaal niet als je een milde allergie hebt. Dus raad toch aan om je neus in de vachten van volwassen katten te stoppen 

The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
- BillyJean
- Jaguar
- Contacteer:
ik vind dat je dit van te voren zo goed mogelijk moet laten uitzoeken. Het is sneu voor mens én kat als blijkt dat het toch niet gaat en de kat weer weg moet.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *
Hier vind je ons fotoalbum
* BillyJean * * Bowie *
Hier vind je ons fotoalbum
- BloemTetsu
- Tijger
Het hangt af van de sterkte van de allergie en volgens mij ook de ruimte waar je in zit. Een vriendin van mij kon geen uur bij mij oude huis blijven. Ducky was een hkt met erg lange kortharige haren. In ons nieuwe huis ging het veel beter.
Trouwens schijnt de balinees, abesijn, devon en cornisch rex ook minder reactie op te wekken. (wikipedia, En)
Volgens dit onderzoek http://www.siberianresearch.com/index.p ... &Itemid=75
Heeft 50% van de Siberische katten een verlaagde F-1 enzym.
Dus zekerheid heb je bij een kitten niet.
Trouwens schijnt de balinees, abesijn, devon en cornisch rex ook minder reactie op te wekken. (wikipedia, En)
Volgens dit onderzoek http://www.siberianresearch.com/index.p ... &Itemid=75
Heeft 50% van de Siberische katten een verlaagde F-1 enzym.
Dus zekerheid heb je bij een kitten niet.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Misschien kun je dan beter een volwassen kat nemen. Als je daar je neus in duwt en mee in een kleine ruimte kan zitten, kun je misschien zien hoe je erop reageert?
Ik ben ook allergisch voor katten. Vroeger altijd advies gekregen van mn dokter dat ik geen katten mocht hebben maar kijk es aan ik heb er nu 2 (heb astma en allergisch voor van alles) :P
Waar ik vroeger echt gelijk jeuk heb en tranende ogen, moeilijk adem kunnen halen heb ik het bij mijn eigen poezen heel weinig last van. Ze komen niet in de slaapkamer (heel soms stiekem naar binnen gerend maar dan 'schop' ik ze er altijd gelijk weer uit. Het gaat heel goed nu!
Als mn broertje en zusje op visite komen hebben zij gelijk last van de katten. Mn nichtje ook. Gelijk jeuk en rode ogen etc. Ze keken me aan en hadden zoiets van: HOE KAN JIJ KATTEN HEBBEN?? JIJ WAS HET MEEST ALLERGISCH!!! Tjah, weet ik veel?! :P
Waar ik vroeger echt gelijk jeuk heb en tranende ogen, moeilijk adem kunnen halen heb ik het bij mijn eigen poezen heel weinig last van. Ze komen niet in de slaapkamer (heel soms stiekem naar binnen gerend maar dan 'schop' ik ze er altijd gelijk weer uit. Het gaat heel goed nu!
Als mn broertje en zusje op visite komen hebben zij gelijk last van de katten. Mn nichtje ook. Gelijk jeuk en rode ogen etc. Ze keken me aan en hadden zoiets van: HOE KAN JIJ KATTEN HEBBEN?? JIJ WAS HET MEEST ALLERGISCH!!! Tjah, weet ik veel?! :P