onrustige kat
Re: onrustige kat
Hallo allemaal.Wat mij ook opvalt aan dorus is,Dat ie soms van die rillingen over zijn rug krijgt en daar schrikt ie dan ook weer van en begin dan ook op die plek te likken.Iemand enig idee wat dat kan zijn.Gr Kelly
Gebeurt het vaker bij Dorus dan bij je andere katten? Dat kan duiden op jeuk, of erger: pijn. Laat hij het toe als je er naar kijkt? Dan zou ik even kijken of er korstjes of bultjes zitten. Het kan ook overspronggedrag zijn; wanneer Dorus aan het stoeien is bijvoorbeeld en het gebeurt dan, dan weet hij even niet wat hij met de situatie aanmoet en likt 'ie een of twee keer z'n vacht op die plek. Dan is het een uiting van stress. Zijn er geen korstjes en gebeurt het niet tijdens het stoeien? Dan kan het pijn zijn. In combinatie met dat hij nog een blaasontsteking heeft zou dat er best mee te maken kunnen hebben.
Hoe is hij de nacht doorgekomen? Worden z'n plasjes al groter? En hoe gaat het met jou?
Hoe is hij de nacht doorgekomen? Worden z'n plasjes al groter? En hoe gaat het met jou?

Met diervriendelijke groeten,
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Dorus stoeit niet met de andere katten,Hij krijgt het gewoon als ie slaapt of zit.Hij blijft ook onrustig vannacht wel geplast.ik mag er wel gewoon aankomen soms draait ie dat zijn kopje wel even naar me hand.Ik heb hem nu nog niet zien plassen.Hij blijft onrustig.Maar ook naar 1 van me andere katten kan hij soms zo in ene uithalen.Wat dorus nog nooit heeft gedaan.Hij liet ze eigen altijd slaan door deze kat.En nu pakt ie hem in ene terug.Waardoor diesel echt kijkt van zo jij durft.Want diesel was dorus altijd aan het slaan.Het gedrag van dorus is erg veranderd.Of dit nu door die onsteking komt.Dios me anderer kat dat gaat wel goed.Pffffff zeg wat kan je hier radeloos van worden.Met mij gaat het wel iets beter.Haha.Maar ook nog pijn bij het plassen.Dank jewel voor je belangstelling.Gr kelly
Hm, het is wel apart dat hij nu nog steeds zo onrustig is... Lijkt me niet heel goed. Als een blaasontsteking lang duurt kan dat behoorlijk schadelijk zijn. Niet alleen voor de blaaswand en plasbuis, maar ook voor de nieren. Verder is het zorgwekkend dat de verhouding met de andere katten best wel radicaal is veranderd (zeer waarschijnlijk inderdaad door de blaasontsteking). Misschien verstandig om toch morgen weer een afspraak te maken met de dierenarts; een goed antibioticum zou na een of twee dagen toch echt wel merkbaar effect moeten hebben.
Heb je nog iets afwijkends kunnen vinden aan de plek op z'n rug? Heb het vermoeden dat er iets zit (bultjes of pijn), anders had 'ie z'n kopje niet naar je hand toegedraaid.
P.S. Heb je eens cranberrysap gedronken? Ik had vroeger ongeveer drie keer per jaar een blaasontsteking; nadat ik begonnen ben met cranberrysap te drinken heb ik dit nooit weer gehad. Ben nu al twee jaar blaasontstekingvrij.
Heb je nog iets afwijkends kunnen vinden aan de plek op z'n rug? Heb het vermoeden dat er iets zit (bultjes of pijn), anders had 'ie z'n kopje niet naar je hand toegedraaid.
P.S. Heb je eens cranberrysap gedronken? Ik had vroeger ongeveer drie keer per jaar een blaasontsteking; nadat ik begonnen ben met cranberrysap te drinken heb ik dit nooit weer gehad. Ben nu al twee jaar blaasontstekingvrij.

Maaike
Maaike
Nee er zitten geen bultjes.De DA heeft toen ook gekeken naar zijn rug en buik.Hij drukte toen ook best behoorlijk hard en dorus gaf geen kick.Verder gedraag dorus zich al weken zo.Maar we dachten dat dit door zijn bekje kwam dorus was toen al onrustig.Nou bekje nagekeken en inderdaad zijn tandvlees was ontstoken dat is schoongemaakt.Heeft toen ook een antibiotica gehad.Maar dorus bleef onrustig.Dus weer terug nou daar kwam toen uit blaasonsteking.Pillen noem maar op gehad wat dus niet lukte.En weer een antibiotica.Dat was vrijdag.De DA zei ook er is verder niks te zien.Een kat die eet is niet ziek.Nou ik vind dorus kwa gedrag gewoon mijn dorus niet meer.Hij is afgevallen maar dat kwam omdat ie toen niet zoveel meer at met zijn gebitje.Ik geef hem nu nat voer.En soms eet hij wat brokjes.Ik weet het ook niet meer ik voel soms echt een zeikerd worden. En ja ik heb toevallig gisteren cranberrysap gehaald.Dus blijf dit verlopig ook wel drinken.Ik heb namelijk ook erg snel een blaasonsteking.
Oja en dorus doet alleen zo tegen diesel.En dan ook weer niet dan zit ie hem weer te wassen.Dorus is trouwens 13 jaar.Dorus is de eerste op de foto,Diesel ligt in het midden,En dios ligt aan het einde die zie je zowat niet die is zwart.Haha
Een kat die eet is niet ziek? Wat een rare dierenarts heb jij.
Ik weet het niet, maar hard drukken is ook een beetje raar. Dorus is geen koe.
Misschien dat 'ie daar nu juist last van heeft gekregen. 't Gedrag is wel apart. Persoonlijk zou ik naar een andere dierenarts gaan, zeker als je het gevoel krijgt dat je een zeikerd begint te worden. Want ik denk dat er wel degelijk reden voor is geweest om zo vaak naar de dierenarts te gaan. En als hij dan zegt dat een etende kat geen zieke kat is dan gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen om eerlijk te zijn.

Maaike
Maaike
Je hebt helemaal gelijk,Ik blijf ook niet langer meer zo gaan ik kijk nog even aan wat die antibiotica gaat doen,maar dan bel ik gelijk een andere DA en vertel hem dit verhaal.Dorus heeft net weer geplast niet echt veel maar ik dacht wel meer als gisteren.Ook zijn buikje gaat hangen.Pffffff zeg er gaat me nu van alles opvallen.
Als je eenmaal weet waar je op moet letten dan ga je ineens van alles zien inderdaad. Kan geen kwaad hoor.
Goed in de gaten houden is verstandig met plaskaters. Als hij maandag nog steeds zo onrustig is denk ik dat het goed is om een andere dierenarts te bellen. Blijft lastig hoor, ik heb twee dierenartsen versleten maar op dit forum zijn er mensen die er al veel meer hebben gezien.

Maaike
Maaike
Ja ga ik ook zeker doen.Het is niet alleen het plassen van dorus,Maar ook zijn gedrag het maar onrustig lopen maakt me erg onrustig.Ik wil je toch weer bedanken voor de uitleg en het luisteren naar me.Dank jewel.
No problemo. 

Maaike
Maaike
Dorus heeft trouwens een injectie gehad een vrijdag die heet CONVENIA,Nou las ik net dat dit als bijwerking overgevoeligheid kan geven waar hij die prik heeft gehad.Dit zou misschien die siddering kunnen verklaren en dat ie steeds op schrik.Want het zit wel aan die kant waar hij die prik heeft gehad.
Dat zou een verklaring kunnen zijn... Alleen wel raar dat het nu al drie dagen aanhoudt.
Maaike
Maaike
Die sidderingen zijn nu wel minder.maar dorus blijft onrustig lopen.Vanmorgen heeft ie overgegeven en was iets aan de diaree.Ik heb de DA net weer gebeld want ik mag toch hopen dat je toch wel iets verbetering mag zien,Nou ik zie geen verbetering.Hij blijft onrustig.Sloom.Eten doet ie wel maar brokjes heel weinig.Dus geef hem nat voer.Plassen doet ie wel maar nog geen grote plassen.Ik krijg het gevoel dat dit niet alleen een blaasonsteking is.Want verander je gedrag zo bij een blaasonsteking.Gr Kelly
Dorus word morgen ochtend opgenomen.Dan zal er bloed afgenomen worden.En zo wil die stap voor stap kijken of er toch iets anders is waarom dorus zo is.Komt er uit het bloed niets dan gaat ie weer iets verder.Ik hoop zo dat er niet iets veel ernstigers is.Hij is tenslotte wel 13.Gr Kelly