Ik wil dit graag weten omdat Diesel zo verschrikkelijk op eten is gefixeerd. Het gaat af en toe wat beter, maar over het algemeen wil hij gewoon eten wat ik of mijn vriend op onze borden hebben liggen. Laatst waren er wat vriendinnen hier blijven eten en al dat eten stond op tafel. Hij bleef maar terugkomen om te proberen iets te jatten. Je zette hem weg en hij draaide zich direct om om het nog een keer te proberen...
Wij geven onze katten meerdere keren per dag eten. Eerst altijd vier keer per dag en sinds twee weken zijn we overgestapt op drie keer per dag. En sinds die overgang is Diesel weer helemaal terug bij af, lijkt wel. Het plan was om ze uiteindelijk twee keer per dag eten te geven.
Nou vroeg ik me af of het zou helpen voor Diesel om onbeperkt eten te hebben staan, zodat hij gewoon kan eten wanneer hij wil en niet wanneer wij dat willen. Een vriendin van mij heeft een kat precies als Diesel. Hij eet alles wat los en vast zit. En die kat krijgt twee keer per dag zijn eten en kan niet zelf bepalen wanneer hij eet.
Hoe laten we ze aan deze overgang van meerdere maaltijden per dag naar onbeperkt wennen? Gewoon cold turque? Ik weet vrijwel zeker dat als we Diesel ineens zijn totale daghoeveelheid 's morgens in een bakje neerzetten, hij het allemaal in een keer opvreet

Dus twee vraagjes:
Hoe is jullie eetritueel en waarom?
Hoe zouden wij Diesel en Skippy kunnen overzetten van meerdere maaltijden per dag naar onbeperkt eten beschikbaar?