Overgeven
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Re: Overgeven
Ik geef Bram elke dag vloeibare laxeer, al jaren. Ik zet hem op het aanrecht, rug naar me toe. Hou met linkerhand zijn kop hoog. Met arm dus om hem heen en hand zeg maar om zijn strot, gewoon zachtjes, niet wurgen of zo. Doe het spuitje met rechterhand met 3 ml. tussen zijn kiezen en spuit ongeveer de helft erin. Laten slikken, en dan de andere helft. Tot spuitje leeg is.
Zijn bek open krikken hoeft zo niet, omdat het tuutje van de spuit tussen de kiezen past.
Moeilijk te omschrijven....... Maar linkerarm dus links om hem heen en rechterhand rechts.
Zijn bek open krikken hoeft zo niet, omdat het tuutje van de spuit tussen de kiezen past.
Moeilijk te omschrijven....... Maar linkerarm dus links om hem heen en rechterhand rechts.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Hier hoef ik de tube lax a past maar te pakken of Dinky rent enthousiast op mij af omdat ze het zo lekker vind 

Ik heb gisterenavond nog met de DA gebeld en ga Laxanorm halen voor Pappie.
http://www.medpets.be/laxanorm/
Is België hier
Veel beterschap voor Mikki.
http://www.medpets.be/laxanorm/
Is België hier

Veel beterschap voor Mikki.
- herriejette
- Huiskat
Bedankt Dinie, goed om te lezen.
En Jaguar, klinkt als de ideale poes.
Linx succes met pappie
Gr Jet en Mikki
En Jaguar, klinkt als de ideale poes.
Linx succes met pappie
Gr Jet en Mikki
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Jaguar en Linx is de status van Mirjam en Artemis 

6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
De Laxanorm pasta werd opgegeten als een snoepje! En nu schuiven maar 
Wat zit er in die andere laxeermiddelen die jullie gebruiken als ik vragen mag?
In Laxanorm zitten: oliën en vetten, dextrose, malt.

Wat zit er in die andere laxeermiddelen die jullie gebruiken als ik vragen mag?
In Laxanorm zitten: oliën en vetten, dextrose, malt.
- herriejette
- Huiskat
In laxatract zit lactulose
Gr Jet
Gr Jet
- herriejette
- Huiskat
Mikki heeft vanmiddag gepoept, en overgegeven
Maandag naar de DA voor een scan
Maandag naar de DA voor een scan
- herriejette
- Huiskat
We zijn net bij de DA geweest, er zit gelukkig geen tumor, alleen maar ontlasting in de darmen,
De Da vind dat ondanks de laxo de ontlasting nog hard is en hij vermoed dat er iets is met het vochthuishouden. Morgen moeten we terug om bloed te laten prikken maar Mikki moet wel nuchter zijn.
We zijn wel wat opgelucht.
Gr Jet en Mikki
De Da vind dat ondanks de laxo de ontlasting nog hard is en hij vermoed dat er iets is met het vochthuishouden. Morgen moeten we terug om bloed te laten prikken maar Mikki moet wel nuchter zijn.
We zijn wel wat opgelucht.
Gr Jet en Mikki
Fijn dat het in elk geval geen tumor is. Hoop dat de oorzaak snel aangepakt kan worden en Mikki dan weer de oude wordt.
- herriejette
- Huiskat
GOED NIEUWS
We zijn zo blij, het bloedonderzoek was goed, suiker, nieren en lever waren goed.
Alleen ureum was iets verhoogd.
We hebben nu fibre response droogvoer gekregen om de ontlasting zachter te maken.
Heeft iemand dit ook meegemaakt dat het ureum verhoogd was?
Ondertussen lig onze Mikki op de vensterbank te slapen.
We zijn zo trots op ons gozertje
X Jet en Mikki
We zijn zo blij, het bloedonderzoek was goed, suiker, nieren en lever waren goed.
Alleen ureum was iets verhoogd.
We hebben nu fibre response droogvoer gekregen om de ontlasting zachter te maken.
Heeft iemand dit ook meegemaakt dat het ureum verhoogd was?
Ondertussen lig onze Mikki op de vensterbank te slapen.
We zijn zo trots op ons gozertje
X Jet en Mikki
Jet zou nu goed zijn om lactulose te geven (laxatract) dit zorgt naast laxeren ook voor een verlaging van Het ureumgehalte. Voor budgetbesparing: smakeloze lactulosesiroop van de apotheek is goedkoper dan laxatract van de dierenarts en is precies hetzelfde 
Volgens mj zou het ureum moeten dalen als de verstopping is opgelost, kan mij voorstellen dat de dierenarts de waarde van de nieren met een bloedtest wil meten.

Volgens mj zou het ureum moeten dalen als de verstopping is opgelost, kan mij voorstellen dat de dierenarts de waarde van de nieren met een bloedtest wil meten.
- herriejette
- Huiskat
Mikki kreeg al laxatract en hier mogen we mee doorgaan.
Alleen kost het ons moeite om de laxatract toe te dienen maar we houden vol.
Hij eet de nieuwe voeding wel maar met mate.
We kunnen merken dat de ouderdom gaat spelen, de ogen liggen dieper in de oogkas, dit hebben we aan de DA gevraagd en dat komt omdat de spieren in de ogen verslappen en het ooglid gaat hangen waardoor Mikki af en toe een beetje pus in het oog heeft.
Voorlopig genieten we nog volop van zijn aanwezigheid en hopen dit nog lang te mogen doen.
Gr Jet en Mikki
Alleen kost het ons moeite om de laxatract toe te dienen maar we houden vol.
Hij eet de nieuwe voeding wel maar met mate.
We kunnen merken dat de ouderdom gaat spelen, de ogen liggen dieper in de oogkas, dit hebben we aan de DA gevraagd en dat komt omdat de spieren in de ogen verslappen en het ooglid gaat hangen waardoor Mikki af en toe een beetje pus in het oog heeft.
Voorlopig genieten we nog volop van zijn aanwezigheid en hopen dit nog lang te mogen doen.
Gr Jet en Mikki
Fijn dat de bloedwaardes bijna allemaal goed zijn.
Alleen heb ik nog nooit een kat met pus in het oog gezien met als oorzaak ouderdom. Ik begrijp de redenatie van de dierenarts ook niet. Als de ogen dieper in de oogkas liggen heeft dat veel vaker uitdroging of 'ziek zijn' in het algemeen als oorzaak.

Met diervriendelijke groeten,
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Ik vraag me nu af wat het beste is om (eventueel blijvend of toch regelmatig) te geven aan een oudere kat die makkelijk constipeert:
a) een product op basis van lactulose zoals Laxatract.
b) een product op basis van oliën en vetten zoals Laxanorm (vaseline, paraffineolie, malt, dextrose) die een schuivende laag in de darmwand aanbrengen
Mijn oude moeder heeft een groot constipatieprobleem en daardoor weet ik dat laxerende middelen weliswaar onvermijdelijk kunnen zijn maar toch zoveel mogelijk beperkt moeten worden omdat ze de verlamming van de darmen in de hand kunnen werken. Als je het lichaamseigen systeem geen moeite meer laat doen riskeer je in een vicieuze cirkel te komen, met nog sneller constipatie als gevolg en op den duur werkt niets meer .
Ik vrees dat ik bij Pappie voor dit dilemma sta, vandaar deze bedenking.
Of is het beter een apart topic hierover te starten?
PS De Laxanorm blijkt heel lekker te zijn en wordt zo opgelikt in een kommetje, hoeft zelfs niet met voer gemengd te worden.
a) een product op basis van lactulose zoals Laxatract.
b) een product op basis van oliën en vetten zoals Laxanorm (vaseline, paraffineolie, malt, dextrose) die een schuivende laag in de darmwand aanbrengen
Mijn oude moeder heeft een groot constipatieprobleem en daardoor weet ik dat laxerende middelen weliswaar onvermijdelijk kunnen zijn maar toch zoveel mogelijk beperkt moeten worden omdat ze de verlamming van de darmen in de hand kunnen werken. Als je het lichaamseigen systeem geen moeite meer laat doen riskeer je in een vicieuze cirkel te komen, met nog sneller constipatie als gevolg en op den duur werkt niets meer .
Ik vrees dat ik bij Pappie voor dit dilemma sta, vandaar deze bedenking.
Of is het beter een apart topic hierover te starten?
PS De Laxanorm blijkt heel lekker te zijn en wordt zo opgelikt in een kommetje, hoeft zelfs niet met voer gemengd te worden.