kat en kippen
- adriana hulsmann
- Huiskat
kat en kippen
Hallo allemaal, ik heb een vraag over mijn straatkat uit Cyprus Puss in Boots (Pibby). Pib is al aardig gewend en schijnt helemaal geen nadelige gevolgen overgehouden te hebben aan zijn hele nare start in het leven als mishandelde straatkat in Cyprus en een lange en enge vlucht naar Nederland.
Pib mag sinds het vuurwerk afgelopen is af en toe onder begeleiding in de tuin rondrennen totdat hij helemaal aan het buiten zijn gewend is. Pib heeft vroeger zelf voor eten moeten zorgen dus muizen, vogels, hagedissen ed. Nu zit hij vaak voor het raam verlekkerd naar mijn krielzijdehoentjes te kijken.
Alhoewel geen van mijn katten ooit iets gedaan heeft met de hoentjes ben ik daar bang voor met Pib. Wie heeft advies, want ik laat ze nu steeds om de beurt naar buiten, maar dat ga ik niet de hele zomer volhouden.
Ik heb een tuigje aangeschaft om Pib gecontroleerd bij de zijdehoenders te zetten. Maar hij is zo bang van het tuigje en de looplijn dat hij wegsluipt en ik nog niks weet. Zou ik het met Pib los en een van de hoenders proberen?? Wie heeft ervaring en advies?
mvg Adriana[/color]
Pib mag sinds het vuurwerk afgelopen is af en toe onder begeleiding in de tuin rondrennen totdat hij helemaal aan het buiten zijn gewend is. Pib heeft vroeger zelf voor eten moeten zorgen dus muizen, vogels, hagedissen ed. Nu zit hij vaak voor het raam verlekkerd naar mijn krielzijdehoentjes te kijken.
Alhoewel geen van mijn katten ooit iets gedaan heeft met de hoentjes ben ik daar bang voor met Pib. Wie heeft advies, want ik laat ze nu steeds om de beurt naar buiten, maar dat ga ik niet de hele zomer volhouden.
Ik heb een tuigje aangeschaft om Pib gecontroleerd bij de zijdehoenders te zetten. Maar hij is zo bang van het tuigje en de looplijn dat hij wegsluipt en ik nog niks weet. Zou ik het met Pib los en een van de hoenders proberen?? Wie heeft ervaring en advies?
mvg Adriana[/color]
- BloemTetsu
- Tijger
Re: kat en kippen
Mijn kat Bloem is in het wild geboren en opgegroeid en via het asiel bij mij gekomen, een knuffel maar ik kan haar niet oppakken of aan een tuig.
Maar ze is een gewetenloze, effectieve, snelle en behendige jager.
Ik zou Bloem nooit en te nimmer bij vogels/reptielen/amfibieën/knaagdieren/konijnachtige laten.
Geen ervaring, maar wil dit ook niet uitproberen. Ik heb ook geen loslopend 'voer'
Kunnen de zijdehoentjes niet achter Pib veilig gaas, als je haar buiten laat?
Maar ze is een gewetenloze, effectieve, snelle en behendige jager.
Ik zou Bloem nooit en te nimmer bij vogels/reptielen/amfibieën/knaagdieren/konijnachtige laten.
Geen ervaring, maar wil dit ook niet uitproberen. Ik heb ook geen loslopend 'voer'
Kunnen de zijdehoentjes niet achter Pib veilig gaas, als je haar buiten laat?
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
- eveline1982
- Tijger
Oei denk niet dat hij ze ooit als vriend zal gaan zien, het blijft een straatkat en hij heeft waarschijnlijk menig vogeltje gevangen om op te eten
. Zou de hoendertjes veilig achter zetten!

The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Ik zou het risico ook niet willen nemen. Mijn katten kijken niet eens naar mijn voliere met valkparkieten, maar ik weet zeker dat wanneer ze erbij zouden kunnen de vogeltjes kattenvoer zouden worden.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
- lidewij020
- Panter
Heb je er een haan bij lopen? Hanen kunnen flink fel zijn en beschermen vaak hun kippetjes tegen katten. heb je het al eens geprobeerd met gaas ertussen? Anders denk ik dat je of de kippetjes of de kat naar buiten moet laten, maar nooit tegelijk...
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
- adriana hulsmann
- Huiskat
Het is nu maart en ik heb het gewaagd de straatkat en de kippen samen los.
PiB rent achter ze aan als hij zich verveelt en de kippetjes doet hij niets.
Ze kakelen verontwaardigd en gaan door met scharrelen en dan zijn ze niet interessant voor PiB.
Dus het kan
Adriana
PiB rent achter ze aan als hij zich verveelt en de kippetjes doet hij niets.
Ze kakelen verontwaardigd en gaan door met scharrelen en dan zijn ze niet interessant voor PiB.
Dus het kan
Adriana
Mooi dat het in eerste instantie goed lijkt te gaan. Echter, dat er nu niks gebeurt wil niet zeggen dat Pib nooit de hennetjes/haantjes zal verwonden. Mij lijkt het, ondanks dat de kippen alleen kakelen, een constante stressor voor de kippen.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike
Maaike
waarom moet pib zo nodig bij de hennen?
die hennen is geen partij voor pib, waarom zoek je voor pib niet een maatje, dan kan hij zich daarmee vermaken..!
die hennen is geen partij voor pib, waarom zoek je voor pib niet een maatje, dan kan hij zich daarmee vermaken..!
Ik vind het zelfs nogal wreed! Denk je dat je je kippen daar een plezier mee doet?
Wat ik ook vreemd vind is dat je advies vraagt op het forum en ook goede adviezen krijgt. Vervolgens meld je je niet meer tot gisteren en dan blijkt dat je precies het tegenovergestelde hebt gedaan!
Waarom advies vragen wanneer je toch je eigen plan al getrokken hebt?!
Wat ik ook vreemd vind is dat je advies vraagt op het forum en ook goede adviezen krijgt. Vervolgens meld je je niet meer tot gisteren en dan blijkt dat je precies het tegenovergestelde hebt gedaan!
Waarom advies vragen wanneer je toch je eigen plan al getrokken hebt?!
Grappig. Nou ja, grappig is niet het juiste woord echt maar ik ken iemand die ook kippen heeft, en zij heeft een buitenkat, en die is juist bang van de kippen, als ze te dichtbij komen, dan loopt ie keihard weg, terwijl het toch een hele stoere kater is, en een enorme goede jager..
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan
Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Kopstootje van Tarzan

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
- eveline1982
- Tijger
Nou ik hoop serieus dat je hoentjes niet doodgaan aan verwondingen of aan de stress van een kat die ze soms opjaagt....
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)