Hepatitis

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
kitten11
Huiskat
Huiskat

Re: Hepatitis

Bericht door kitten11 »

Dit is ook Roemenie https://www.facebook.com/profile.php?id ... =1&theater

Je wilt toch niet zeggen dat dit hier ook gebeurd, iedere dag weer??

maar goed ik heb mijn dierenarts gesproken en het antwoord gekregen :)
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Duidelijk dat je mijn berichten niet goed wilt lezen blijkbaar want ik zeg volgens mij nergens dat ze het daar minder hebben dan hier? Ik zeg alleen dat er in Nederland nog genoeg katjes zitten te wachten op een liefdevol huisje en dat mensen katten tegenwoordig al preventief katten afstaan aan asielen omdat ze bang zijn de medische kosten niet te kunnen betalen.
Dit zal alleen maar erger worden met de economische crisis die nog niet ten einde is.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
kitten11
Huiskat
Huiskat

Bericht door kitten11 »

Oh wil je zeggen dat ik daar niet voor zorg dan? dan weet je meer dan mij..apart, als jij weet wat ik uitgeef aan de dieren daar dan zou je wel beter nadenken voor dat je van alles loopt te verkondigen. Ik haal alleen katten naar nederland die geen ziektes kunnen overbrengen, dus wees tevee.
En ik stel geen katten bloot aan gevaren, mijn katten zitten binnen en zijn kerngezond. Zolang er nog veel (teveel) mensen denken zoals jij dan krijgen de dieren hier wel een thuis.... Doe jij je ding en ik doe het mijne. :)
Laatst gewijzigd door kitten11 op 14 jan 2013 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Renatevanderveer

Bericht door Renatevanderveer »

Het lijkt mij verstandig hier over op te houden.
We snappen je punt hoor, helemaal prima.
Dit is een forum, geen plek om ruzie te maken..

Jij heb je antwoord, dus klaar toch?
kitten11
Huiskat
Huiskat

Bericht door kitten11 »

Inderdaad Renate!
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Even puntje op i ;) in nl is erg veel zwerfnood, dat jij het niet ziet op straat betekent niet dat het er niet is! Hier in alkmaar is een opname wachtlijst en komen alleen nog de allerergste gevallen in aanmerking. Kittens van 4 maanden worden niet mee genomen en moeten het zelf zien te redden, want er is geen plek. Ik heb hier het levende bewijs rondlopen in de vorm van zwerfpoes Minoes, heb een paar maanden geleden met heel veel zeuren een moederpoes met 2 kleintjes op laten halen die ook nog is zwanger van haar volgende nest was! Ik krijg kittens binnen in toestanden waar de honden geen brood van lusten, dus ja natuurlijk moet je zelf weten uit welk land je een kitten haalt, maar niet zeggen dat het hier wel mee valt. Kijk voor de grap is op facebook bij stichtingen en dan zal je zien dat er complete kattenkolonies zijn die buiten leven ;) . Dus nog even voor de duidelijkheid ik ga geen discussie aan over het feit of het wel of niet goed is om dieren uit het buitenland te halen, alleen dat het er hier ook beroerd aan toe gaat en dit alleen maar erger lijkt te worden!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
kitten11
Huiskat
Huiskat

Bericht door kitten11 »

Ik zeg ook niet dat het hier niet zo is maar dat ik nog nooit een zwerfkat heb gezien, in vergelijking met daar, daar lopen in iedere straat er wel een paar..er zijn hier geen miljoenen zwerfkatten, gelukkig niet.
En ja door de economie wordt het wel erger ja dat mensen hun dier afstaan, heel erg triest.
Als ik maar net ron kon komen dan zou ik op alles maar dan ook alles bezuinigen maar nooit mijn dier wegdoen, jammergenoeg denkt niet iedereen zo
Gingerlinda
Huiskat
Huiskat

Bericht door Gingerlinda »

sorry als ik een discussie heb gestart of iets verkeerd over ben gekomen.
wou alleen aanduiden dat er in nl veel problemen zijn rondom de katten, ook erg veel mishandeling, verwaarlozing en erg veel zwerfkatten. maar ik bedoelde niet dat het in roemenie niet erg is.

ieder dier die je helpt is weer een leven die je eventueel positief kunt beinvloeden.
maar heb zelf net 1 zwerfer en 1 gedumpt katje geplaats. in samenwerking met de opvang hier.

beetje jammer dat het ineens allemaal zo vijandig over komt.
als je gewoon antwoord had gewild. dan kon je toch meteen de DA bellen?
je vraagt om mensen hun mening, en dat is dan precies wat je krijgt.

heb ook gezegd dat ik het altijd goed vind als mensen zich inzetten voor de dieren/katten.
vind alleen dat het op grote schaal geen zin heeft om 1 kitten uit roemenie hier te plaatsen.
en alles in onze asiels vind toch wel een huisje?
dat is totaal niet waar. de asiels zitten over vol. ook de opvang is vol.
van de week nog overal achter aan gebeld voor een katje die gedumpt is. uiteindelijk kwam alle verantwoordelijkheid bij mijzelf en mijn vrienden terrecht.
gelukkig was er 1 opvang hier in de buurt die mij wel wou helpen.
zei heeft in de afgelopen 45jaar zo veel mishandelingen meegemaakt. en asielen maken katten of honden met een mankement op een gegeven moment ook gewoon af hoor.
natuurlijk wel netjes in laten slapen.

roemenie is niet te vergelijken met nl. dat is waar.
maar in nederland is er ook heel veel dierenleed, waar mensen hun ogen voor sluiten.
er komen heel veel dieren uit spanje, kroatie, roemenie. maar ik ben nog steeds een voorstander van daar in het land zelf de boel aanpassen. zodat het probleem op langere termijn ook word aangepakt.
All you need is love (en een kat). xxx linda poot Mohtje(6jr) en kopje Ginger (5mnd)
Robijn
Jaguar
Jaguar

Bericht door Robijn »

Kitten11, ik ben wel blij dat je je over een kitten wil gaan ontfermen hoor; of dat nou een kitten is in Nederland of uit het buitenland; dat maakt mij niet uit; elk gered dier is er 1!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
kitten11
Huiskat
Huiskat

Bericht door kitten11 »

Gisteren heb ik de vraag gesteld en helaas werkt mijn dierenarts niet op de zondag..
Ik zeg alleen hoe ik erover denk, bij ons bij het asiel zitten ongeveer 15 katten en iedere week
weer als ik kom zijn er katten geplaatst, ze zitten bij ons nooit langer dan gemiddeld 4 maanden.
Iedereen moet doen wat hij wil, ik help de dieren daar met nog veel mensen van groepn en stichtingen en het is zeer dankbaar werk. En dan kan je zeggen vijandig, nou ik zeg gewoon hoe ik erover denk dat ook de dieren in andere landen recht hebben op een toekomst en dat hebben ze daar niet dat weet iedereen die ook maar een beetje weet hoe het land in elkaar steekt.
Volgende maand gaan we ook met een groot transport erheen en nemen goederen, eten, medicijnen ect mee en proberen daar voor een hellhole shelter wat te kunnen veranderen. Maar goed ik heb mijn antwoord inmiddels van mijn dierenarts en dat was waarvoor ik hier kwam!

Dank je Robijn, ik weet dat er heel veel mensen zijn zoals jij, mijn fb staat vol met dierenvrienden overal uit de hele wereld en samen met elkaar doen we wat we kunnen, allemaal mensen die zich met name voor Roemenie in wil zetten omdat het daar het ergste is wat ik ooit heb gezien..
90 procent of nog iets meer haat de dieren en de overige doen wat ze kunnen, vangen dieren op,vaccins, spray en neuter, waar wij ons geld uitgeven aan luxe dingen, zo geven zij niks maar dan ook niks uit voor zichzelf en gebruiken echt letterlijk iedere cent om de dieren te helpen omdat het zo vreselijk vreselijk erg is daar, voor die mensen heb ik een heel groot respect. maar ik help niet alleen kittens hoor, ook volwassen katten, oude katten, blinde katten, katjes met drie pootjes, katjes die met met stenen in hun bekkie zijn geslagen zodat het neusje en het mondje totaal weg is, één gat. Dit zie ik iedere dag dit soort verschrikkingen en gruwelijkheden en ik ben heel blij dat steeds mer mensen zich hiervoor inzetten
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Sorry hoor dus als je geen dieren uit het buitenland helpt of red dan ben je geen dierenvriend? Zo komt het nl wel een beetje over......
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
kitten11
Huiskat
Huiskat

Bericht door kitten11 »

als je zegt dat je de dieren eerst hier moet helpen en dat het toch allemaal geen zin hebt, dan ben in in mijn ogen geen echte dierenvriend , een dierenvriend houd van iedere dier waar ook ter wereld, en vind niet dat een dier het hier meer "verdient "dan in een ander land. maar dit wordt weer een discussie, heeft totaal geen zin, ik doe wat ik doe en anderen doen wat hun doen, klaar.
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Als ik jou was dan zou ik eerst eens een foto-album zoals dat van Eveline doorkijken voordat je oordeelt of iemand wel of geen dierenvriend is! Dat is alles wat ik nog te zeggen heb want Eveline zet zich juist in voor de zwerfdieren hier die door asielen en opvangen gewoonweg worden geweigerd!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Robijn
Jaguar
Jaguar

Bericht door Robijn »

Kitten11 zet zich in voor dieren in Roemenië, en dat is een goede zaak!
Eveline zet zich ook in voor dieren, in haar geval, ongewenste kittens in Nederland; ook een goede zaak!
Zo proberen een hoop mensen op hun eigen manier een steentje bij te dragen om het dierenleed te beperken; petje af voor al deze mensen!! Laten we elkaar juist complimenteren, ipv te bekritiseren....
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Renatevanderveer

Bericht door Renatevanderveer »

Goed gezegd, Mariska!
Plaats reactie