Krabpalen en klimmeubelen
Re: Krabpalen en klimmeubelen
Ik denk het wel. Van welk materiaal zijn de planken gemaakt?
Met diervriendelijke groeten,
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
- BloemTetsu
- Tijger
Het zijn witte meubelpanelen van 18 mm dik. In de winkel dacht ik dat het planken waren, maar ja. Materiaal onbekend.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Oh, maar dat hecht wel.
Als het bijvoorbeeld onbewerkt mdf was had de tape misschien ooit los kunnen laten onder het gewicht van een kat. Ben echt benieuwd naar het resultaat. 

Maaike
Maaike
nee, het is niet van dat witte geplasticifeerde spul maar iets dat geloof ik berken verlijmd heet. vrij dik en stevig met een mooie hout-look en tot mijn verbazing niet eens zoveel duurder dan plastic. even goed zoeken bij de panelen, hier bij onze Gamma naast de keukenonderdelen..Ms Maaike schreef:Van welk materiaal zijn de planken gemaakt?
het schroeft prima, is gewoon hout en hoeft niet te worden bekleed, kan wel natuurlijk. maar vond ik beetje zonde.
http://www.gamma.com/assortiment/hout-e ... multiplex/
ik weet niet meer zeker of het dit berken multiplex is, het zijn kleine stroken massief hout verlijmd tot een plank en het voordeel is dat het niet doorbuigt, er diverse maten zijn (met de kleinste kom je een heel eind) en je hoeft het niet meer te bewerken, ook de zijkanten niet. en het is gladgeschuurd. onze slaapbakken zijn ervan gemaakt en de overlopen tussen de beide telescooppalen. en bovenin hebben we er een krabplank opgeschroefd.
wie kan me helpen aan adressen van bedrijven waar je een uitgebreid assortiment aan (grote krabpalen kunt bekijken? ben al jaren op zoek maar nog niet geslaagd (te kritisch, net als mijn katten). webwinkels hebben prachtige voorbeelden maar ik wil zoiets in levende lijve kunnen zien en bevoelen en uittesten... (mag dan best wat kosten). dierenzaken hebben meestal maar een paar exemplaren staan, er moeten toch ook 'toonzalen' zijn, zodat je lekker kunt vergelijken, net als voor meubels??! ik wil een plafondhoge, goed stabiel, niet te breed maar met minstens 4 landingsbanen...
Kan iemand me helpen aan adresjes, bvk in ZuidHolland?
Kan iemand me helpen aan adresjes, bvk in ZuidHolland?
bescherm de dieren tegen de beesten...
http://www.kattenkrabpalen.com/
hier vind je zo ongeveer alles aan informatie en links over kattenkrabpalen
http://www.youtube.com/watch?v=NwrvE-x-I4Y
het youtube filmpje geeft je een indruk van een showroom met kattenkrabpalen en accessoires
http://www.krabpaal.be/
10 minuten zoeken via goegel levert tal van informatieve links op.
heb geen showrooms in Z-H gevonden maar een beetje goeie dierenwinkel heeft er altijd wel een paar staan!
hier vind je zo ongeveer alles aan informatie en links over kattenkrabpalen
http://www.youtube.com/watch?v=NwrvE-x-I4Y
het youtube filmpje geeft je een indruk van een showroom met kattenkrabpalen en accessoires
http://www.krabpaal.be/
10 minuten zoeken via goegel levert tal van informatieve links op.
heb geen showrooms in Z-H gevonden maar een beetje goeie dierenwinkel heeft er altijd wel een paar staan!
- BloemTetsu
- Tijger
Deel 1 van de planken constructieMs Maaike schreef:Oh, maar dat hecht wel.Als het bijvoorbeeld onbewerkt mdf was had de tape misschien ooit los kunnen laten onder het gewicht van een kat. Ben echt benieuwd naar het resultaat.
Startpunt trap

Vanaf de kat gezien

De hele voorlopige constructie

Hier komt de rest van het plankje links tot aan krabpaal. Met tussendoor nog een brede plank en klimplanken vanaf grond.

Tetsu erop gekregen

Wat leuk geworden 

Wat een prachtige creaties. We willen voor Dazzle ook een mooie krabpaal. Die we meekrijgen is zoon zielig paaltje met een plankje erop haha
- Chiquita98
- Tijger
Wat leuk zo'n constructie van hoge planken.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)
Bekijk ons album hier
Bekijk ons album hier
Leuk! En het werkt!
Hoe zit die plank op de hoek eigenlijk vast? Mooi, zo'n zwevende constructie. 

Maaike
Maaike
- BloemTetsu
- Tijger
Bedankt voor de complimenten dames! 
@Maaike, om het hoekje zit een plankdrager die dan schuin aan de plank zit.
Bloem is gisteren meermaals tot boven de keuken geweest en moet helaas omkeren. We zijn nu gedwongen om het snel door te trekken.

@Maaike, om het hoekje zit een plankdrager die dan schuin aan de plank zit.
Bloem is gisteren meermaals tot boven de keuken geweest en moet helaas omkeren. We zijn nu gedwongen om het snel door te trekken.
- BloemTetsu
- Tijger
Met trots presenteren wij:

Helemaal af
en goedgekeurd!

Helemaal af

- Chiquita98
- Tijger
Super. Ik heb ook zo'n opening van woonkamer naar achterkamer. Misschien ook wat plankjes daar boven doen. Kunnen ze ook van krabpaal op plankjes en dan weer op de kast. Leuk leuk!!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)
Bekijk ons album hier
Bekijk ons album hier
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Wow wat gaaf gedaan Bianca. Dat is nog eens multifunctioneel gebruik maken van de ruimte!
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25