Hepatitis

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
kitten11
Huiskat
Huiskat

Hepatitis

Bericht door kitten11 »

Even een vraagje aan jullie, een kitten van 4 maanden die hepatitis heeft gehad is dat gevaarlijk om die bij andere katten te zetten, ze is wel behandeld ervoor en het is nu weg.
mittenslief
Tijger
Tijger

Re: Hepatitis

Bericht door mittenslief »

hoe komt jouw kitten dan aan hepatitis??? ik weet bij katten hier niet zoveel van, bij mensen weet ik dat sommige hepatitis-stammen altijd in je lichaam blijven (koortslip) waarom bel je niet even met je DA die kan je dat vast vertellen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Feline100
Kitten

Bericht door Feline100 »

Ik kan me voorstellen dat dit wel even scchrikken is. Hepatitis bij een kitten van vier maanden!
Hepatitis is zover dit bekend is in tegenstelling tot bij de hond niet besmettelijk. (honden worden hiertegen gevaccineerd). Uiteraard kan er altijd een vervelende bacterie de oorzaak zijn, maar dan zijn je overige katten al lang hiermee in aanraking gekomen en dus al lang hiermee geïnfecteerd.

Ik zou het aankijken, de andere katten goed in de gaten houden (eten ze goed, drinken ze goed, geen diarree enz). En mochten zich met de andere katten problemen voordoen meteen contact opnemen met de dierenarts.

Veel succes!
lidewij020
Panter
Panter

Bericht door lidewij020 »

mittenslief schreef:hoe komt jouw kitten dan aan hepatitis??? ik weet bij katten hier niet zoveel van, bij mensen weet ik dat sommige hepatitis-stammen altijd in je lichaam blijven (koortslip) waarom bel je niet even met je DA die kan je dat vast vertellen
Volgens mij ben je in de war met herpes (het virus dat koortslip veroorzaakt). Hepatitis is een verzamelnaam voor leverontsteking. De veroorzaker kan viraal of bacterieel zijn, maar hepatitis kan ook veroorzaakt worden door gif of verkeerd voedsel.

was er sprake van acute hepatitis of heeft de kat last van chronische hepatitis? Gezien je aangeeft dat het nu weg is ga ik uit van acute hepatitis. Ik vermoed dat het niet besmettelijk meer is, maar je zou meer moeten weten over de veroorzaker van de ziekte.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
kitten11
Huiskat
Huiskat

Bericht door kitten11 »

Het is niet mijn kitten, ik zet me in voor zwerfdieren, kaaten en honden in het vreselijke roemenie, ik wil er zelf 1 adopteren, maar ze heeft dus Hepatitis gehad, ik heb al gegoogled maar kom er niet helemaal uit, zal morgen mijn dierenarts maar eens bellen want wil niet mijn eigen katten besmetten.
mittenslief
Tijger
Tijger

Bericht door mittenslief »

sorry dat ik mischien een beetje cru ben, maar haal er liever hier 1 uit het asiel en hou die enge ziektes daar in Roemenie, ik vang zelf hier in NL kittens op en kom vaak in het asiel dus waarom hebben zij geen recht op een huisje???????? ik gun die beesjes daar natuurlijk ook het beste hoor, daar ben ik een dierenlover voor
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Goed dat je je inzet voor zwerfdieren op een plek waar ze het minder goed hebben.
Maar als je een kitten in huis wilt halen zijn er in Nederland ook meer dan genoeg die zitten te smachten naar een lekker warm huisje. Wanneer je eentje uit Roemenië hierheen haalt draag je verder bij aan het kattenoverschot dat er al is in Nederland (naast het feit dat je ziekte importeert) waardoor de katten in Nederland weer minder kans hebben op een fijn thuis.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gingerlinda
Huiskat
Huiskat

Bericht door Gingerlinda »

ik zou gewoon even je dierenarts bellen inderdaad om te overleggen.
in nl is er al een ruim overschot aan katten, maar omdat er veel afgemaakt worden en ingeslapen lopen ze niet allemaal op straat rond. heb zelf in asiel gewerkt. en vond dit verschrikkelijk om mee te maken.
alleen hier word het netjes opgruimd zeg maar. dus zerft niet alles op straat. daarom lijkt het probleem hier in nederland kleiner.
maar ook nederland zit met een overschot aan katten.
niet te min vind ik nog steeds dat ieder dier het beste verdient. het is alleen dweilen met de kraan open.
ik hoop dan ook dat er snel betere wetten in nederland gaan komen, ten opzichte van dieren.
ik vind het wel heel super dat je je inzet voor de katjes. wat ik al zei. iedere kat en ieder dier verdient gewoon het beste.
All you need is love (en een kat). xxx linda poot Mohtje(6jr) en kopje Ginger (5mnd)
kitten11
Huiskat
Huiskat

Bericht door kitten11 »

Ieder dier verdient liefde toch? Ik ga hier geen discussie over aan, ik werk zelf in het asiel hier en de dieren hebben een goed leven hier, en zij vinden toch wel een baasje, maar wie ontfermd zich over de dieren daar? Wie haalt daat een katje vandaan die anders geen kans krijgt op een goed leven. Ik denk dat er weinig weten hoe vreselijk het is daar voor de dieren, katten, honden enz. Mishandelingen, poten afgesneden, levend verbrand worden, vergiftigt, ziektes, honger enz.
Waarom zijn deze dieren minder waard dan katten hier in nederland? En dweilen met de kraan open is wel zo'n ondoordacht antwoord, er wordt daar zeker wat gedaan, spray, neuter enz, shelters moeten beter worden enz, maar ieder dier dat je red is een levend wezentje en zo denk je als het goed is, je red een individu, een dier en hebt het niet over dweilen met de kraan open..
Laatst gewijzigd door kitten11 op 14 jan 2013 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
kitten11
Huiskat
Huiskat

Bericht door kitten11 »

Zitten de katjes er hier in nederland ook zo bij?
http://www.facebook.com/#!/photo.php?fb ... =1&theater

En kijk hier eens!!! http://www.facebook.com/#!/pages/GREECE ... 1280781008

http://www.facebook.com/#!/photo.php?v= ... =2&theater

http://www.facebook.com/#!/photo.php?fb ... =1&theater

kom alsjeblieft bij mij niet aan dat deze dieren het niet net zo verdienen...als je een ECHTE dierenvriend bent dan is niet het ene dier meer waard dan de andere, waar ze ook vandaan komen.
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Volgens mij zegt hier niemand dat die dieren daar minder waard zijn dan de dieren hier? Feit is dat er in Nederland nog teveel katten in de asielen zitten en we in Nederland al een kattenoverschot hebben. Moeten wij onze katten dan blootstellen aan ziekten die hier niet voorkomen? Zo komt in Nederland al hartworm voor door geadopteerde katten uit bijvoorbeeld Spanje. Je importeert ziekten waardoor onze eigen katten (en honden) ziek worden door ziekteverwekkers die hier niet voorkwamen.

Het importeren van een kitten van daar naar hier zet geen zoden aan de dijk. Er komen daar net zo hard weer kittens bij. Je zal daar moeten beginnen met castreren van de loslopende poezen/katers en de eigenaren daar er van doordringen om hun eigen kat te castreren. Dan zorg je pas voor betere leefomstandigheden daar. Want ja, ze verdienen daar net zulke omstandigheden als hier.
Maar dat doet niets af aan het feit dat hier in Nederland ook zwerfkatten zijn die met deze kou buiten moeten leven en niet in een asiel of huis zitten. Verdiend een kitten uit Roemenië een beter huis dan een kitten hier uit het asiel of van straat?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

kitten11
Huiskat
Huiskat

Bericht door kitten11 »

Nou ik ben zelden in mijn leven een zwerfkat tegengekomn hier in nederland dan wordt al snel stichting zwerfkat in nood ingezet om het dier te vangen.
En ja dat wordt wel zeker gezegd ja dat je beter hier een dier kan nemen uit het asiel, en verdienen deze katten het meer dan daar..JA ZEKER, de katten hier krijgen wel een thuis, ik werk zelf ook in het asiel hier namelijk, of wil je beweren dat de dieren daar, in opvang, shelters en op straat het net zo hebben als hier??, enig idee hoe koud het er is, en wat voor mishanelingen er plaats vinden iedere dag weer? Kijk eens naar de linken als je durft, en zo kan ik er nog honderden geven.
Ik blijf me inzetten voor de dieren daar, jammergenoeg noemen vele zich katten en dierenvrienden maar doen weing en hebben een hoop onzin te vertellen, maar wat doen ho maar
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Laatst had eveline1982 hier van het forum een kat gevonden maar zowel het asiel als stichting zwerfdier hadden geen plaats. Kijk ook eens in haar album en naar het werk dat zij verzet hier in Nederland voor de zwervertjes hier.
Bovendien heb ik sinds ik hier lid ben van het forum al meerdere topics langs zien komen van mensen die de zwervertjes een huis willen bieden dus zwervertjes zijn er zeker wel.

Volgens mij zeg ik nergens dat de katten het daar beter hebben dan hier? Maar jij kan mij niet wijs maken dat het importeren van één kitten helpt want die moeder heeft binnen de kortste keren weer een nestje. Heb duidelijke argumenten gegeven waarom het kitten niet te importeren maar andere manieren om te zorgen dat de katten het daar beter krijgen?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

kitten11
Huiskat
Huiskat

Bericht door kitten11 »

Dit zeg je toch? " Verdiend een kitten uit Roemenië een beter huis dan een kitten hier uit het asiel of van straat?"Lijkt me duidelijk.... en ik heb antwoord gegeven, ook heel duidelijk.
Je moet gewoon lezen, niet meer en niet minder, ik zeg niet dat ik de wereld red met het adopteren van 1 katje, ik werk voor stichtingen, katten en honden en gelukkig denken er meer over zoals ik dat die dieren daar kansloos zijn en gelukkig zijn er mensen die Wel graag ween dier adopteren daar vandaan.
Er wordt ook aan zeker gewerkt om te zorgen dat het daar beter wordt( wat ik ook al heb gezegd..)maar met drie miljoen, alleen nog maar de straathonden, is dat niet allemaal te realizeren in korte tijd
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Wanneer iedereen denkt zoals jij dan krijgen de dieren in de asielen hier nooit een huis. Bovendien ga je mij wat te gemakkelijk voorbij aan het belangrijkste argument tegen, namelijk het importeren van ziekten die hier niet (meer) voorkomen. Hiermee stel je de katten hier bloot aan een gevaar zonder dat de populatie in Roemenië er echt wat mee opschiet want die moederpoes heeft binnen de kortste keren weer nieuw nageslacht zolang er geen castratie plaatsvind (begin van het oplossen van het probleem). Het geld uitgeven aan de castratie van een poes daar helpt de dieren daar meer dan het importeren van een kitten.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Plaats reactie