Ik ben nieuw hier, maar heb al flink rondgekeken op het forum en veel informatie vergaard. Toch wil ik graag even mijn situatie met jullie delen en hopelijk heeft er in ieder geval 1 iemand ervaring met zo;n zelfde situatie, of wat meer inzicht.
Ik heb van jongs af aan altijd katten gehad, maar deze situatie nog nooit

Onze situatie nu:
Enter (poes, 2 jaar oud)
Kela (poes, 4 jaar oud)
Skunk (inmiddels overleden

Enter was van mij en Kela van mijn vriend. Toen we zijn gaan samenwonen zijn de katten bij elkaar gezet (logisch natuurlijk;-)) Echter is Kela niet zo heel erg gedient van andere katten en behoorlijk eenkennig. (tegen mij en mijn vriend erg lief, tegen anderen niet lief).
Deze twee katten kunnen dan ook niet met elkaar overweg. Kela zit veel boven en dat is haar domein. Enter komt daar dus ook nooit. Kela komt wel af en toe beneden, maar dan is het vaak nog wel aanvallen naar elkaar. Let op, dit is niet met verwondingen, maar het blijft erg kattig gedrag.
Sinds Skunk is overleden heb ik het idee dat Enter zich vaak verveeld. Ze is enorm aanhankelijk (was ze altijd al, maar nu nog veel erger) en loopt soms wat verveeld en onrustig rond.
We hebben inmiddels besloten om er een jonge kitten bij te nemen. Na lang onderzoeken hebben we besloten voor een Maine Coon katertje te gaan. Dit vanwege het - over het algemeen - zachte karakter van dit ras en vanwege het feit dat mannetjes over het algemeen wat makkelijker met gedrag t.o. anderen zijn (uit eigen ervaring, ik weet dat er natuurlijk vele uitzonderingen zijn).
Maar nu ben ik een beetje aan het nadenken gegaan en mijn vraag is: Zou het niet beter/leuker/makkelijker zijn om 2 kittens erbij te nemen. Er is namelijk ook nog een vrouwtje uit het nestje Maine Coons. Misschien staan de kittens dan wat sterker tegenover de andere poezen? En misschien is wat leuker voor de kittens?
Aan de andere kant: misschien trekken de kittens dan wel alleen met elkaar op en laten ze Enter links liggen. En dat terwijl ik juist het idee heb dat Enter behoefte heeft aan meer kattengezelschap.
Oftewel, ik heb geen idee wat nou een goede stap zou kunnen zijn. Waarschijnlijk is dit ook totaal niet te voorspellen, maar hopelijk heeft er hier iemand wat meer inzicht erover.
Alle tips zijn meer dan welkom!
Alvast heel erg bedankt