Nieuwe kitten

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Connie001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 nov 2012 11:56

Nieuwe kitten

Bericht door Connie001 »

Ik vraag me toch af hoe mijn honden gaan reageren op Tycho. Mijn teef heeft nadat ik mijn kleren heb weggegooid weinig tot geen reactie gegeven op Mojo's overlijden en gemis, echter ze begint sinds de kerst pas erg te reageren, dit uit zich in als ze een kitten of kat op tv hoort dat ze zeer onrustig wordt en naar Mojo's krabpaal en kattenbak rent en haast niet naar ons wil luisteren. Ze is dan zeer attent oren en staart overeind etc... en maar heen en weer en zoeken.

Hoe kan ik Tycho nu het beste introduceren bij ze, met Mojo heb ik steeds in mijn armen aan zijn kont laten ruiken en schoonmaken en hij was binnen een week geaccepteerd. Maar zijn er nog meer dingen die ik kan doen en of op moet letten?
Anne87

Re: Nieuwe kitten

Bericht door Anne87 »

Ik denk dat dat een heel goede start is. Wat misschien een optie is, is om ze alvast aan Tycho's geur te laten wennen. Misschien kun je een lap stof of wat dan ook meenemen van de fokker naar jouw huis, bij voorkeur dus iets waar Tycho veel op gelegen heeft. Deze ruikt dan naar hem. Leg die op een plek neer waar de honden er rustig aan kunnen snuffelen. Dan wennen ze alvast aan zijn geur, voordat hij in huis is.
Connie001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 nov 2012 11:56

Re: Nieuwe kitten

Bericht door Connie001 »

Tycho mag zondag mee naar huis Anne.
Anne87

Re: Nieuwe kitten

Bericht door Anne87 »

Ah dat is dan geen optie nee. Dan zou ik het gewoon doen hoe je het de vorige keer ook hebt gedaan. Mocht dat niet werken, dan kun je Tycho misschien in een aparte kamer zetten tijdelijk, en dan alsnog die geur-doek-truc proberen. Maar aangezien je honden geen probleem hadden met Mojo, vermoed ik dat ze geen probleem met katten hadden. Dan denk ik dat het wel goed komt.
Connie001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 nov 2012 11:56

Re: Nieuwe kitten

Bericht door Connie001 »

Zal dan in ieder geval even een doek vragen als we hem ophalen, dan heb ik die vast.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Nieuwe kitten

Bericht door eveline1982 »

Je honden zijn katten gewend toch? Ik laat ze hier ook altijd aan de kontjes ruiken en ze likken daar. Verder moeten de honden altijd respect tonen voor de kittens en heel zachtjes met ze doen. Ik had nu een maandje geen kittens in huis, dus ze waren over enthousiast toen de 3 meiden in huis kwamen. Even een paar dagen ze tot rust manen als de kleintjes even rondliepen en nu merk ik al dat ze weer erg opletten waar ze lopen en niet wild doen :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Connie001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 nov 2012 11:56

Re: Nieuwe kitten

Bericht door Connie001 »

Haha Am Staff's en rustig doen dat is geen goede combinatie hoor inderdaad over enthousiast.... het komt wel goed en anders zet ik ze buiten in de kennel wordt die ook eens gebruikt....
Plaats reactie