Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Esmeetje8
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 jun 2012 00:55

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Esmeetje8 »

Wachten op de dierenarts nu. Ik twijfel weer. Hij is wat alerter, likt AD voer op met ipakitine erin...gaat naar de bak, drinkt enz. Het gezond verstand verlaat me altijd op zulke ingrijpende momenten bah.
Tot straks.
Esmeetje8
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 jun 2012 00:55

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Esmeetje8 »

De dierenarts adviseerde inslapen en dat is ook gebeurd. Al het andere zou alleen maar rekken zijn geweest. Met zulke slechte waarden zou t niet meer beter gaan worden. Ben verdoofd, kan niet huilen nog.
Kan mn ventje nu nog knuffelen straks is hij koud en stijf. Bah wat een ellende is dit.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6839
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Dinky »

Heel veel sterkte Esmee!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Esmeetje8
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 jun 2012 00:55

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Esmeetje8 »

Een uitgebreider verslagje:

Ik heb hem in laten slapen net. Ben er stuk van maar ook verdoofd. Ze zei dat het toch niet beter zou worden, dat als het haar kat was ze m zeker in zou laten slapen. Op schoot hier thuis gebeurd. Nu nog het verlies aanvaarden, al is t voor n ander maar n katje voor mij is het mn vriendje, mn lieve maatje die nu weg is.

Daisy, zn moeder kwam er bij zitten en gaf hem kopjes terwijl hij in slaap viel na het eerste prikje, zo lief...Triest begin van het nieuwe jaar. En toch zal ik er dit jaar waarschijnlijk wel meer gaan verliezen moet er niet aan denken.. Nu me langzaam proberen te richten op mn andere oudjes..Saartje , Boris zn zus, zat heel raar te ademen. Nu heb ik al een tijdje het gevoel dat er iets niet goed is, ze wankelt af en toe, heeft onregelmatige hartslag...
Ik ga binnenkort een foto laten maken. Ik ben recentelijk met haar en Banjer naar de dierenarts geweest maar er komt dan zo weinig uit...heb in Liesbeth toch het meeste vertrouwen als dierenarts. Ze denkt niet dat Banjer een tumor heeft maar een ontsteking in zn mond en schrijft prednison voor...

Goh nu heb ik nog maar 5 oudjes om voor te zorgen..

Vorig jaar plotseling jessy, mn hondje...dat was midden in de nacht ze had vreselijke pijn, inslapen op de kliniek. Jaar daarvoor Zowie, 18 jaar, ging steeds slechter, de dierenarts kon niet thuiskomen dus savonds laat daat naar toe, ingeslapen...Dus ik moet eigenlijk dankbaar zijn dat Boris hier rustig in zn eigen omgeving kon inslapen.
Ik heb alles gedaan maar als de nieren stuk zijn houdt het op. Hij is 16 jaar en 8 maanden oud geworden. Mis je nu al ventje.

Donderdag gaan we m begraven onder de oude appelboom...
Nu de eerste dagen zien te overleven...
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door BloemTetsu »

Heel veel sterkte Esmee voor nu en de komende dagen.
Mooi dat hij thuis was en omringd door liefde.
Succes met de oudjes.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Esmeetje8
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 jun 2012 00:55

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Esmeetje8 »

Ik voel me echt vreselijk nu. Alsof er een stuk van me is geamputeerd...Ik doe verder niets meer vandaag, blijf thuis afscheid nemen, kan ik heel slecht. Had hem misschien toch nog even kunnen houden, maar dat was dan niet voor hem, maar voor mij realiseer ik me. Het ging heel liefdevol bij mij op schoot. Hij viel heel snel in slaap, had maar n klein roesje nodig. En toen gaf ze hem een spuitje in zn voorpootje, en Daisy, zn moeder zat er bijna boven op. Ik troost me wel met 5 ontzettend lieve en fijne katten nog om me heen. Die nu ook erg onder de indruk zijn want Liesbeth heeft er drie ook nog nagekeken...eentje heeft waarschijnlijk een hartprobleem, een ander een ontsteking in zn mond , krijgt prednison...

Wat heb ik ontzettend veel plezier gehad van Boris. Wat een eindeloos leuk en lief dier was het.
Ging zn eigen gangetje, als ik thuis kwam rende hij als eerste naar me toe om me te begroeten.
Ik mis hem nu al vreselijk. Heb hem nog twee dagen dan gaan we m begraven.
Anne87

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Anne87 »

Heel veel sterkte Esmee.
Renatevanderveer

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Renatevanderveer »

Heel veel sterkte!!
amor
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 nov 2012 20:42

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door amor »

Heel veel sterkte met dit groot verlies.
Esmeetje8
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 jun 2012 00:55

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Esmeetje8 »

Dit is echt heel naar maar dat weten jullie ook natuurlijk. Het is toch zo dat als de nieren eenmaal slecht zijn ze ook niet meer beter kunnen worden, dus Boris heb ik eigenlijk zo een lijdensweg kunnen besparen?
Ik heb in 2008 mn oude nierkater Huggy in laten slapen. Die raakte van de ene dag op de andere in coma. Hij wachtte in de keuken dat ik opstond van bed. Hij begon heel hard te spinnen toen ik hem oppakte. Ik gaf m n pilletje felimazole en daarna raakte hij in coma en had epileptische aanvallen en kwam niet meer bij bewustzijn... De volgende avond kwam dezelfde dierenarts als nu bij mij thuis, ik wist niet dat dat ook kon...en uiteindelijk is ook Huggy bij mij op schoot ingeslapen. Heb er heel veel last van gehad. En vele jaren geleden, 1991 meen ik moest ik mijn lievelingskater Sammy in laten slapen hij had ook nierfalen. Hij was mn eerste kat, en t was de eerste keer dat ik dat zo meemaakte.
Toen had je nog geen spoedklinieken ofzo, dat weekend had ik heel ver weg gemoeten met hem naar de dienstdoende dierenarts. Dat zag ik toen niet zitten met t openbaar vervoer dus de volgende dag naar mn eigen dierenarts. Foute boel. Heb toen ook een hele week gestreden om hem weer te laten eten maar niks hoor niet meer gelukt. En hij was pas 12.

Boris is mn derde nierkatje maar het blijft iedere keer een grote schok. Huggy was 17 en Boris dus 16, bijna 17 jaar. Daar troost ik me ook een beetje mee, hij is heel oud geworden.
amor
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 nov 2012 20:42

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door amor »

Je hebt heel goed voor hun verzorgd en veel liefde gegeven, anders waren ze nooit zo oud geworden.
Nierfalen is echt een rot ziekte en je hebt de juiste keus gemaakt voor Boris. Hij was erg verzwakt.
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Esmee, ik wens je heel veel sterkte!

Ja, wanneer een kat eenmaal nierfalen heeft is het enige wat je kunt doen het nog wat te rekken. En soms heb je geluk - zoals ik met Cochi - en duurt het al bijna 6 jaar en soms kan het heel snel gaan zoals ik met Moerka heb meegemaakt die ik in 1992 heb moeten laten inslapen. 's Morgens vonden we dat ze anders was dan anders, 's middags naar de dierenarts en een paar uur later kregen we de uitslag: nierfalen. Creatinine was nog helemaal niet zo extreem hoog, maar twee uur na de uitslag overleed ze.
En soms heb je nog veel meer "geluk", zoals wij met Noa. Je krijgt het advies om een driejarige kat in te laten slapen, volgt dit advies niet op, en ruim 2 jaar later leeft de kat nog steeds alsof ze niet ziek is.
Het kan allemaal met nierfalen en het is inderdaad een rotziekte die totaal onvoorspelbaar is.

Boris heeft ruim 16 jaar mogen worden en dat is omgerekend toch 90 jaar. Een mooie leeftijd, maar natuurlijk zul je hem missen. Dat is logisch. Ik hoop voor je dat de andere oudjes het nog even volhouden want zoveel dieren zo kort achter elkaar moeten missen is vreselijk moeilijk.
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

amor schreef:Je hebt heel goed voor hun verzorgd en veel liefde gegeven, anders waren ze nooit zo oud geworden.
Nierfalen is echt een rot ziekte en je hebt de juiste keus gemaakt voor Boris. Hij was erg verzwakt.
Amor: even een kleine correctie. Dat een kat oud wordt is toch vaak ook een gelukstreffer. Natuurlijk speelt verzorging een rol mee, maar echt niet alleen want dan zou dat betekenen dat wanneer katten jong komen te sterven, ze niet goed verzorgd zijn. En dat is toch meestal niet het geval.
amor
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 nov 2012 20:42

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door amor »

Hoi Cerna,

Toen mijn kat Amor overleden was zei een collega dat tegen mij. Die woorden gaven mij erg veel troost dat ik Amor 16,5 jaar om me heen had.

daarom had ik het opgeschreven. misschien dat het haar toch enige troost geeft, zoals dat bij mij het geval.

Ik ben ook een kat kwijtgeraakt aan kattenleukemie die net 1 jaar was.
Ik bedoel daar ook niets mee. Sorry als ik mensen hiermee heb gekwetst.
Esmeetje8
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 jun 2012 00:55

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Esmeetje8 »

Amor het geeft mij zeker troost.
Plaats reactie