Almo droogvoer, overgeven

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Almo droogvoer, overgeven

Bericht door Sydney »

Beste allemaal,

We zijn sinds enige tijd bezig met de zoektocht in de brokkenwereld :grin:
Tot nu toe zijn we enthousiast over Hills nature best (senior). De dames worden er alleen wel een beetje mollig van (wat voor de jongste niet goed is ivm hartproblemen)...daarom zoeken we er iets bij en Almo brokken lijken mij erg goed. Alleen geeft de oudste poes telkens over zodra ze Almo heeft gegeten, heeft iemand enig idee waar zoiets aan kan liggen? Of valt daar niets over te zeggen?
Dan kan ik namelijk rekening houden met het zoeken naar een andere brok... We testen op het moment ook Sanabelle graanvrij, vooralsnog lijkt dat goed te gaan.
Als natvoer geven we Almo blikjes, bevalt goed.

Bedankt alvast!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6843
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Almo droogvoer, overgeven

Bericht door Dinky »

Je zou eens kunnen kijken wat er verschillend is qua ingrediënten aan de hills nature best (en samabelle graanvrij) en de almo brokken. Het zou dan namelijk wel eens aan dat verschil kunnen liggen ;)
En dan kan je in de zoektocht hier inderdaad rekening mee houden wanneer je bij andere brokken kijkt. Het kan zijn dat ze gevoelig is voor een bepaald ingrediënt namelijk.
(kijk bijvoorbeeld eens naar het graangehalte, misschien overgevoelig voor graan?)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Almo droogvoer, overgeven

Bericht door Adriana »

hier voeren we Sanabelle huid+vacht, Almo holistic kip, HC nierdieet, Hills nature's best senior kip.
naast het natvoer.
mijn ervaring is dat wanneer er te veel droogvoer ineens wordt gegeten/opgeschrokt er soms wordt overgegeven.

volgens mij heeft dat dan niks met het merk of soort te maken maar met het onttrekken van te veel vocht ineens aan het systeem, want de overgegeven brokjes zijn hard en droog.
leg maar eens een handje in een bakje met water dan zie je hoeveel vocht er nodig is om ze zacht te maken... en soms lukt het dus niet om tijdig bij te drinken of is er niet genoeg vocht of komt er teveel tegelijk aan droogs binnen.. denk ik... ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Re: Almo droogvoer, overgeven

Bericht door Sydney »

Ingredienten vergelijken is natuurlijk sowieso een goed idee :) Heb ik ook al zitten doen, maar ik zag niet echt de logica/overduidelijke verschillen.... En misschien heeft het inderdaad ook met het vocht te maken... Het gekke is alleen dat ze bijvoorbeeld ook overgeeft bij Hills nature best niet-senior-variant, maar dat het goed gaat bij de senior-variant. En ik heb een aantal keer een proefzakje Almo holistic kip geprobeerd en telkens geeft ze over nadien. En ik vind dat gek omdat ik denk en lees dat Almo goed voer is (positieve reacties).
Ik dacht dat ik misschien nog iets over het hoofd zie qua ingredient waar een kat gevoelig voor kan zijn. Maar misschien is het gewoon een kwestie van uitproberen. (hebben ook te maken met een poes met jeukklachten en problemen met stofwisseling, is een beetje zoeken dus).
Vinden jullie, als 'kenners', Sanabelle graanvrij, een goede brok? Ik heb al goede berichten gelezen over andere Sanabelle brokjes, maar nog niet echt over de graanvrije variant.

Bedankt weer!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6843
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Almo droogvoer, overgeven

Bericht door Dinky »

Hihi ik noem mijzelf zeker geen kenner ;) En dat iets goed voer is zegt niet dat iedere kat het er goed op doet. Ben zelf wat dat betreft ook erg onzeker over voer (geef nog altijd Trovet ASD ter voorkoming van blaasgruis als brokjes maar stel mijzelf regelmatig de vraag of ik daar wel goed aan doe. Natvoer geef ik geen speciaal "dieetvoer" maar Tinlo KVV worst).

Zit er misschien verschil in de hoeveelheid/soort eiwitten tussen de senior en de niet-senior variant van Hills?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Re: Almo droogvoer, overgeven

Bericht door Sydney »

Ja, lastig he, al dat voer. Zeker als je je er een beetje in gaat verdiepen, er zijn zoveel meningen en ervaringen en je wilt het graag goed doen voor de schatjes haha.
De hoeveelheid eiwitten scheelt nauwelijks, het soort eiwitten vind ik lastig te zien, het is beide kip en zo, het lijkt wel een beetje op elkaar....
Plaats reactie