Extra voeding voor Momo?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Marlig
Kitten

Extra voeding voor Momo?

Bericht door Marlig »

Om te beginnen de beste wensen.

Mijn kleine Momo die ik 3 weken geleden geadopteerd hebt heeft een groeiachterstand.Momo is nu 7 1/2 maanden maar ziet er uit als een kitten van net 4-5 maanden.
Nu krijgt tie Royal kitten maar ik wil hem naast dit wat extra geven snoepjes ofzo? om zijn gewicht omhoog te brengen.
Of is Royal Canin kitten genoeg voor hem en zal geduld aan mijn kant voldoende moeten zijn?
Hij had heeft? wel wormen en heeft al een pil gekregen(morgen de 2de).
Momo en Maisey
RIP:Mickey
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

Re: Extra voeding voor Momo?

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ik geef Caya ook extra natvoer in de avond
En groeit vanzelf wel hoor Caya hier is ook 6,5 maand maar lijkt ook wat magerder sommige katten zijn gewoon wat fijner gebouwt denk ik
Als ie niet hunkert na eten dan is t gewoon z'n bouw
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Anne87

Bericht door Anne87 »

Onze kitten Noodle had ook een groeiachterstand. Hij had het gewicht van een kitten van 12 weken en was 16 weken. Dat scheelde zo'n 400 gram.
Wij gaven hem toentertijd elke dag een volle bak brokken (mix van Prins kitten en Royal Canin 36), elke avond natvoer (met water aangelengd). Dat was allemaal graanvrij.
Daarnaast kreeg hij rauw gehakt, rauwe kip, en speelden we met hem om hem te laten eten. Bijvoorbeeld een bal waar brokjes in kunnen. Of het verstoppen van brokjes.
Hij is nog steeds een moeilijke eter, maar zijn gewicht is in 1.5 maanden van 1620 (en daarna 1599) naar 2590 gram gegaan. Fantastisch dus.
Snoepjes gaven we hem maar sporadisch, omdat we het vermoeden hadden dat daar niet veel groeistoffen in zitten, maar ze wel zijn maag vullen.
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

ik weet niet of hij al is gecastreerd, maar anders wordt hij sowieso wat steviger als hij geholpen is. als het puur groeiachterstand is, en hij verder wel goed eet enz. zou ik niet zo snel extra dingen toevoegen. kan straks moeilijker worden om het er ooit weer af te krijgen. gijs is na castratie echt wel dikker geworden, terwijl hij afgemeten voer krijgt. die moet nu verplicht iedere dag sporten hahaha
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Het ligt vaak ook aan de bouw, zo zijn katjes met een oosterse achtergrond vaak fijner gebouwd waardoor ze sneller kleiner zijn. Als de botjes bij het kontje en de ribben niet uitsteken valt het best mee. Wat Wendy zegt beaam ik, bijvoeren met veel snoepjes etc kan leiden tot verkeerd eetgedrag en dan heb je straks een dikke kat. Ik zou (als hij echt te mager is) het houden op onbeperkt brokjes en 2x per dag wat natvoer. De kittens hier zijn meestal binnen een paar weken weer op gewicht op deze manier. Succes :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Anne87

Bericht door Anne87 »

Omdat elk katje weer anders is, en rassen groter of kleiner kunnen zijn, is het misschien handig om een tabel op te zoeken op basis van ras en geboortegewicht? Dan kun je een beetje zien hoeveel je katje zou moeten wegen nu.
Adriana

Bericht door Adriana »

je zou het ook even aan de dierenarts kunnen vragen als je daar toch bent.
en die heeft aansterkvoer (Hills a/d of RC convalescence). het ene zit in een blikje maar dat is een te grote dosis voor een kitten, dus moet je veel weggooien. convalescence is poeder voor soort van papje en dat kan kleine Mo van een schoteltje likken en is ook op maat te doseren.
maar alleen als het nodig is..
meestal zonder stress in een liefdevol en warm thuisje krijgen ze een groeispurt.. (ik bedoel vreetbuien.. hihi)
geef ze zeker ook kitten natvoer en wat rauwe kip in kleine stukjes zullen ze ook wel lekker vinden!
mittenslief
Tijger
Tijger

Bericht door mittenslief »

ik geef hier de pleegkittens die achter lopen 4x per dag natvoer en dat bouw ik dan ook langzaam weer af tot 2x
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Je kunt Hill's A/D 4 x daags aanbieden, dat blik gaat in 8 x best op. Is 156 gram. Als het open is wel afgesloten in tupperware in de koelkast bewaren. Zo kun je het verspreiden over 2 dagen.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Marlig
Kitten

Bericht door Marlig »

Bedankt voor de tips waar we zeker verder mee kunnen.

Momo is nog niet gecastreerd maar zal zeker binnen 2-3? maanden gebeuren,dan zal hij ook wel wat aankomen.De dierenarts durfde het nog niet aan, twijfelde aan zijn 7 maanden?
Momo en Maisey
RIP:Mickey
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Bericht door Ms Maaike »

De dierenarts zou ook naar gewicht kunnen kijken. Als Momo twee kilo is dan kan hij gecastreerd worden. Wanneer de dierenarts niet zeker is over z'n leeftijd zou ik het gewicht aanhouden; straks is hij toch zeven maanden en begint hij een keer met sproeien. Dat gedrag kan wel eens blijven, ook na castratie.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Plaats reactie