Op schoot

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Maxim
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 dec 2012 01:42

Op schoot

Bericht door Maxim »

Hallo,

Teike, onze Noorse boskat is nu ongeveer een weekje bij ons, het gaat supergoed, ze eet goed, is superknuffelig en vind het dagelijks spelen na eerst twijfelen toch wel heel erg leuk! Loopt zelf naar de speeltjes en kijkt je aan van, he zullen we spelen!? :) Ze vind het heerlijk om lekker gekroeld te worden bij haar kinnetje en onder haar oortjes. De 2e dag dat ze bij ons was is ze één keer bij me op schoot gekomen, is misschien een halve minuut blijven liggen, ging staan, even een rondje gedraaid op mn schoot en er af. Hierna is ze niet meer op schoot gekomen en ook niet meer op de bank.
Als ik haar optil en ga zitten op de bank, springt ze direct weer weg en gaat op de grond staan, kopjes geven tegen mn benen, wilt ze dus wel geaaid worden, dat doe ik natuurlijk maar zou t zo fijn vinden als ze lekker op schoot komt, of naast me op de bank..

Ook naar boven gaat ze nu wat vaker, niet lang, maar dan ligt ze boven in de slaapkamer van een van de kinderen op het kleed, soms in de ene kamer soms in de andere. Ze is nog niet een keer in mijn slaapkamer geweest. Wij hebben ook geen kleed in onze kamer dus dat zal daar dan wel aan liggen maar s'nachts hebben we de deur van de woonkamer gewoon open en kan ze dus ook gewoon naar boven komen, dat doet ze dus niet, ze blijft s'nachts in de woonkamer. De deuren van de kinderkamers zijn s'nachts wel dicht maar onze slaapkamerdeur is open.Ik zou het dus ook best leuk vinden als ze bij me komt s'nachts, dat ze bij mij op bed komt liggen! Als ik dat lees hier van sommigen lijkt dat me zo fijn..

Denken jullie dat ze ooit nog eens op schoot komt? Zijn er maniertjes om dat voor elkaar te krijgen? Ze is dus wel heel erg knuffelig verder en heeft het wel toen een keer 'geprobeerd'..
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Op schoot

Bericht door Adriana »

rustig aan, je hebt haar sinds 20.12 dus nu ruim een week en nog een heel kattenleven voor je..

het kan zijn dat ze bij haar vorige baasjes helemaal niet op de bank mocht, laat staan op schoot en het duurt even voordat ze door heeft dat dit bij haar nieuwe baasjes wèl mag..

leg iets lekkers (lekker brokje of snoepje) naast je op de bank en moedig haar aan. je zult dat nog tig keer moeten doen maar ze zal dan met een aantal dagen 'leren' dat ze op de bank mag en volgende stap.. graag ook op schoot!

en ja... we hebben een heel topic over waar laten jullie je katten s nachts oid..
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... &start=330
hier liggen ze als soort van boekensteunen stijf tegen me aan.. en ik vind niks prettiger dan wakkerworden en dan zo'n warm kattenlijf kunnen aaien.
of begroet worden met snorren in je gezicht en heel veel prrrrrrts..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Op schoot

Bericht door Dinky »

Inderdaad wat Adriana zegt: leg wat snoepjes naast je op de bank ;)

Onze poes was eerst ook geen bankpoes maar nu na verloop van tijd (hebben haar nu bijna een jaar) begint ze steeds vaker naast ons op de bank te liggen. Dat is dus iets van de laatste tijd ;-) Weet niet of ze misschien een kleedje of kussentje heeft waar ze vaak op ligt maar die zou je ook naast je op de bank kunnen leggen. Die ruikt dan al echt naar haar.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Maxim
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 dec 2012 01:42

Re: Op schoot

Bericht door Maxim »

Haha, ja....ik weet t.. ze is nog niet zo lang bij ons nee, en ik heb er ook wel geduld mee hoor! :) Ga het gewoon langzaamaan proberen inderdaad met wat lekkers en haar kleedje bij me leggen, ze heeft een heel zacht kleedje met een soort van vacht maar ze ligt liever op het kleedje dat rond de kerstboom ligt..
Gebruikersavatar
Yilena
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 dec 2012 12:13
Locatie: Stadskanaal

Re: Op schoot

Bericht door Yilena »

Mijn kitten is te druk met spelen om op schoot te komen, ze wil alleen smorgens op schoot als we uit bed komen en als ik terug thuis kom wil ze ook graag even op schoot knuffelen.
Cerna

Re: Op schoot

Bericht door Cerna »

Er zijn nu eenmaal schootkatten en er zijn katten die er absoluut niets van willen weten. Mijn 2 HTK-katten zitten graag op schoot (Cerná hangt zelfs om mijn nek), maar de Britten die oh zo knuffelig ogen, houden niet van knuffelen, oppakken of schootzitten. Dat is jammer, maar moet ik respecteren want afdwingen zal alleen maar leiden tot stress.

Het is dus afwachten of je Noor een schootzitter is. Zijn volgens mij ook nogal onafhankelijke katten.

Dit vond ik op internet:
De Noorse Boskat, ook wel Norsk Skogkatt, genoemd, is vriendelijk, intelligent, rustig en erg speels. Het is een tolerante kat, die goed overweg kan met andere dieren. Daarnaast voelt hij zich ook prima thuis in een druk huishouden met kinderen. Alhoewel de Noorse Boskat graag in de buurt van mensen verblijft, is hij geen schootkat. Het liefst is dit ras buiten, dus de Noorse Boskat hoort niet thuis op een flat. De kat bezit een onafhankelijk karakter en neigt tot zwerven. Het is een goede klimmer en een uitstekende jager. Volgens sommige bronnen zouden Noorse Boskatten zelfs kunnen vissen. (bron: http://www.huisdieren.nu/katten/rassen_ ... oskat.html)
Andere bronnen spreken dit echter weer tegen. Ik denk dat je niet kunt veralgemeniseren; het zal van de kat afhangen.
Laatst gewijzigd door Cerna op 28 dec 2012 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Anne87

Re: Op schoot

Bericht door Anne87 »

Onze Noor is ook geen echte schootkat. Hij wil graag knuffelen en komt bij je (en ook op je schoot of schouders klimmen), maar blijven zitten doet hij niet. Flo is wel een schootkat en vindt het heerlijk om opgekruld bovenop je in slaap te vallen. Ach, zo heeft elke kat zijn eigen ding en zo zijn ze allemaal leuk.
Maxim
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 dec 2012 01:42

Re: Op schoot

Bericht door Maxim »

Primeur! Gisteravond (nacht eigenlijk, ik ben denk ik zelf ook meer een nachtdier haha) heb ik heel lang met Teike gespeeld (met zo'n beestje aan een hengel) toen ben ik met het hengeltje de trap opgelopen, iedere keer dat beestje over de treden heen, en elke keer kwam ze twee treden omhoog. Heel voorzichtig is ze in onze slaapkamer gekomen, ik snel een klein dekentje naast het bed neergelegd en weer verder gespeeld, (was mn man ook errug blij mee ahum..) vervolgens is ze heel eventjes op het dekentje gaan zitten. Was balen wel dat ik de kamer nog uit moest omdat ik gewoon nog naar de badkamer moest en zo. dus daarna was ze weer foetsie. Uiteindelijk toen ik in bed lag heb ik haar nog n paar keer geroepen met mn allerliefste stemmetje haha en kwam ze af en toe even om het hoekje kijken, kopjes gevend langs het deurkozijn. That's it, ze is weer naar beneden gegaan toen maar denk dat het haar nu goed duidelijk is dat ze gewoon welkom is, ik denk inderdaad dat ze niet naar boven mocht daar. Ben benieuwd of ze binnenkort uit zichzelf op het kleedje komt liggen.
Maxim
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 dec 2012 01:42

Re: Op schoot

Bericht door Maxim »

Ze komt op schoot...! Ze heeft bijna een half uur op schoot gelegen en gespind..zooooooo lieffff....!!! Als ik haar nu op pak, en als een baby in mn armen leg, geeft ze zich over zeg maar, ze laat een klein miauwtje horen als ze opgepakt word waar ik me dus door liet afschrikken, en ik had haar denk ik ook verkeerd vast. Ik leg haar nu direct op haar rug in mn armen en aai haar gelijk onder haar kinnetje en op haar buikje, je ziet aan haar gezichtje dat ze het fijn vind en als ik dan ga zitten blijft ze bij me op schoot! :) Ook gaat ze nu op de armleuningen van de bank zitten, ze klimt nog niet uit zichzelf op schoot maar ik denk dat dat misschien ook wel gaat komen, ben blij blij :) ze is zooow lief!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Op schoot

Bericht door Adriana »

joepie! ze heeft even tijd nodig gehad om je te vertrouwen, maar als je haar op haar rug kunt leggen (met haar meest kwetsbare kant boven) zonder dat ze gelijk je ogen uitkrabt, dan zit het wel goed hoor!
katten kun je het beste oppakken met je hand en arm tussen de poten onder hun buik.
dus niet niet dwars.. het is de bedoeling dat de ruggengraat recht blijft en ondersteund wordt en meestal is het voldoende om je hand aan de zijkant eronder te schuiven (veel katten vinden het niet prettig als je tussen de achterpoten komt) tot aan tussen de voorpoten en dan zoveel mogelijk onder de lengte van de buik.
nooit in het nekvel pakken (zeker ook niet bij kittens) en neverdenooit dwars tussen voor- en achterpoten...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Maxim
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 dec 2012 01:42

Re: Op schoot

Bericht door Maxim »

:) :) :) ja denk dat ze ook even de tijd nodig had en vind ook verder dat haar gedrag veranderd is, ze is wat brutaler, ze durft meer en ze is actiever, toch nog snel vind ik. Veel was denk ik ook wennen aangezien ik weinig weet over hoe ze het eerst had wat allemaal wel of niet mocht. Ze geniet van het spelen ook! Ze loopt zelf naar haar muisje(die aan de hengel) en kijkt dan heel vragend :) Ze heeft echt haar plekjes gevonden waar ze dan op wacht gaat zitten om aan te vallen op het muisje. Ook vandaag toen we thuis kwamen, waren een hele middag weg, zat ze bij het raampje van de voordeur. Gelijk toen we binnen kwamen naar die hengel rennen, haha. Haar vacht is glanzender en zachter, ze voelt wat minder mager bij de schoudertjes, gewoon alles eigenlijk merk je dat ze het goed naar haar zin heeft :) Ben echt ongelooflijk blij dat ze bij ons is. Terwijl ik eerder nog even twijfelde voordat we haar gingen halen, het was 2,5 uur rijden om er te komen en contact was alleen va mail gegaan. Op vragen kreeg ik geen antwoord verder, zoals hoe oud, waarom ze haar weg wilden doen etc. Dus toch op de gok er heen gegaan eigenljk. en nu..ze hoort bij ons! Ze voelt zich gewoon helemaal thuis. Happy hier!!
Gebruikersavatar
Gingerlinda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 dec 2012 15:54
Locatie: Groningen

Re: Op schoot

Bericht door Gingerlinda »

wat fijn dat het zo goed gaat :D geniet er van :D
All you need is love (en een kat). xxx linda poot Mohtje(6jr) en kopje Ginger (5mnd)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Op schoot

Bericht door pinguin »

Fijn dat ze lekker op schoot ligt.

Snabbel vind het soms wel gezellig op schoot slapen, maar hij ligt eigenlijk liever tegen zijn vriendje sproet aan. En sproet komt nooit op schoot.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie