Teike

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Maxim
Huiskat
Huiskat

Teike

Bericht door Maxim »

Een vraag over de kattenbak. Sinds Teike bij ons is, ongeveer een week. Steeds als ze op de bak is geweest schep ik het er vrij snel uit zodat hij schoon blijft. het is supergoed grind wat goed klonten maakt dus dat gaat heel makkelijk. Ben heel erg blij dat ze steeds en vanaf dag 1 goed op de bak gaat, nog niet een ongelukje in huis geweest! Nu op dit moment is het zo dat als ze geweest is, ook gewoon na een plasje dat ze naast de bak gaat staan. Ze blijft me aankijken tot ik het er dus uitschep...:) Vind ik wel heel erg goed van dr natuurlijk!
(en dan te bedenken dat ze bij de mensen waar ze eerst was nooit op de bak geweest is, daar ging ze naar buiten!!)

Nu zat ik er nu al over in hoe dat moet als we in de zomer op vakantie gaan..Er is hier wel een meisje dat je kunt inhuren om tijdens de vakantie eten te geven, de bak verschonen en ze geeft ook aandacht, maar dat met die bak kan natuurlijk niet..Ze zal er niet de hele dag zijn om het er direct uit te scheppen haha. Vinden jullie dat ik het er langer in moet laten liggen..? Dat wil ik eigenlijk niet omdat het nu absoluut niet stinkt in huis en daarbij vind ik het eigenlijk wel heel erg netjes van Teike.. Ze gaat er dus ook niet nog een keer in als er wat ligt..volgens mij houdt ze het gewoon op, want als ik even weg ben geweest ligt er ook nooit meer dan 1 plasje of poepje in..
Adriana

Re: Teike

Bericht door Adriana »

meest ideaal voor binnenkatten is één bak meer dan het totaal aantal katzels op verschillende plaatsen. dat kunnen ook hobbykratten of dweilemmers zijn maar Teike is al vrij fors, dus hobbykrat..
voor Teike zou dat minimaal twee bakken betekenen en als je denkt dat ze haar plas ophoudt dan missch tijdelijk drie stuks. plas ophouden is slecht en omdat ze behoorlijk eet heeft ze ook vrij veel ontlasting/plasjes.
wel heel fijn dat ze super zindelijk is terwijl de berichten anders waren..

kattenbakken gaan stinken omdat het plastic waar soms tegenaan wordt geplast niet wordt schoongemaakt. en natuurlijk als er veel te veel poep/plas in ligt.
ik doe dat hier met een beetje verdunde badkamerreiniger op een prop toiletpapier maar ik gooi iedere ochtend de bakken door een frituurzeef die precies pas in de binnenemmer van een pedaalemmer. dan is de bak leeg en kan ik als het nodig is even soppen. met dweilemmers Blokker) gaat dat erg makkelijk maar daar is Teike denk ik al te groot voor..
ik heb hier drie katers en tussen 6/8 emmers en ben ongeveer 12 minuten bezig met rondje bakken zeven. Maks doet het alleen op een lege bak en bij voorkeur in de bakken in het toilet en ik wil ook niet dat hij het ophoudt.
sommige katten plassen/poepen achter elkaar en willen dat niet op dezelfde bak doen.. en dan is uitwijk erg handig!

p.s. je kunt je berichten gewoon achter een topic zetten dat daarover gaat. dus iets over kattenbakken bij de kattenbak-topics bijvoorbeeld http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... &start=780
in plaats van een nieuw topic te openen.. ;-)
Maxim
Huiskat
Huiskat

Bericht door Maxim »

Ah, ok, sorry voor het steeds openen van nieuwe topics :).. Zal er op letten!

Ga dan wel een nieuwe bak erbij halen, denk inderdaad niet dat ze op een emmer past! :)

Even zoeken naar een plek waar ik die neer kan zetten..ja ik vind het ook best apart dat ze zo zindelijk is, had het absoluut niet verwacht, waarschijnlijk vind ze het wel fijn om gewoon op de bak te kunnen gaan, ik had eerst verwacht dat ze als ze bij de deur zou miauwen en niet naar buiten had gekund het dan ergens in huis zou doen, gelukkig niet!! begin best te twijfelen aan de verhalen van haar vorige baasje, het is allemaal zó vaag.. heb zelfs even gedacht dat ze daar misschien nog niet zo lang geleden is aan komen lopen of zo. Dus ik heb al op internet gezocht of er ergens daar in de buurt een poes zoals zij vermist is maar heb niets kunnen vinden. Ben ik toch wel erg blij om want ik zou haar niet meer kunnen missen..

Vanmorgen lagen er toch wel twee plasjes in de bak maar ik heb vandaag wat langer uitgeslapen dus ze moest dan dus toch wel, en kon ze het waarschijnlijk niet langer ophouden, ook een goed teken dat als het echt moet ze het dan dus toch wel doet. het grit maakt supergoed klonten die echt vast worden en ze heeft tot nu toe nog niet bij de rand iets gedaan, er lag nu een plasje in het midden achteraan en een in het midden vooraan, dus ze wil wel echt uit de buurt van het vorige gedane plasje.. Ja, ze is netjes, haha! Ik weet ook niet wat normaal is qua hoeveelheid maar ze heeft ong. 6-7 plasjes op een dag en 2 keer ontlasting, lijkt me niet overdreven veel of weinig.

Ik ga vanmiddag in elk geval even kijken voor een extra bak, wel jammer dat ik er gisteren niet aan gedacht heb omdat ik dus gisteren bij de dierenwinkel was waar ik het voer haal, dan had ik er daar een gehaald en had ik extra zegeltjes..haha, ga sparen voor een heel leuk speelding voor haar!
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Je kan gewoon een grote opbergbak halen bij een blokker/hema ofzo zoals Adriana ook al zegt ;) Ben je stuk goedkoper uit en werkt net zo goed als een "gewone" kattenbak ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Bericht door Ms Maaike »

Hm, 'die van mij' hebben niet zo vaak plasjes hoor... Zijn het dan grote (diameter van 8 cm of zo) of kleine (diameter van 3 cm of zo) klonten die ze 'maakt'?
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Maxim
Huiskat
Huiskat

Bericht door Maxim »

Zijn wel grote klonten die het worden ja. Dus dat is veel..? Ze gaat volgende week naar de dierenarts dus zal het er daar ook over hebben.
Adriana

Bericht door Adriana »

per etmaal 6 tot 7 plassen- klomp groter dan een golfbal? - lijkt mij vrij veel.
veel kleine plasjes kan (maar hoeft niet) wijzen in de richting van een blaasontsteking.
zoveel grote plassen hoeft niet maar kan een paar andere oorzaken hebben.
zou zeker algemeen bloedonderzoek laten doen (nieren en bloedsuiker) om allerlei dingen uit te sluiten.
maar het kan ook zijn dat ze aan het 'bij-eten' is
en gaat er relatief een grote hoeveelheid in dan komt-ie er in grote lijnen ook weer uit..! hihi..
Maxim
Huiskat
Huiskat

Bericht door Maxim »

Ja, zijn zeker groter dan een golfbal, komt eerder in de buurt van een tennisbal...Het is duidelijk dat ze aan het bij-eten is, maar ik merk wel dat ze nu ik haar dus minder van die zakjes geef ook niet echt meer van de droge brokjes gaat eten, vind ik wel jammer! Ze eet nu anderhalf zakje per dag, dat verdeel ik door elke keer een half zakje te geven, en van het bakje droge brokjes eet ze misschien 5 of 6 brokjes op een dag, het zijn dus de grotere brokjes van rc, die voor maine coons. Ik probeer nu om het wat leuker te maken met die droge brokjes, dus in de wcrollen en heb er mee over de vloer gerold..verstopt in haar tunnel maar ze gaat er niet op in, ze snapt denk ik ook niet helemaal wat ik nou eigenijk wil haha. En ik wil ook niet dat ze ze gaat eten uit hongergevoel..Ze rent dus steeds achter me aan de keuken in en verwacht een zakje te krijgen, krijgt ze het niet, gaat ze naast haar bakjes zitten, ze snuffelt even aan de droge brokjes en wandelt weg. Dus het is wel echt eten om iets lekkers te eten. Nou ja, wat het eten betreft zie ik het wel verder, ik denk dat het wel goed gaat nu, na het dierenarts bezoek hoor ik dan wel of haar gewicht in orde is, tot die tijd blijf ik de zakjes geven in elk geval. Ik heb ze nog liggen dus. Ze heeft vanmorgen nog een rauwe eigeel gekregen ook. Dus die geef ik om de dag nu, de kippenlevers zijn de vuiknisbak in gegaan.

Ik ga het er zeker over hebben bij de dierenarts en ben benieuwd naar alles eigenlijk. Vanmorgen lag er trouwens ook een 'grote' verrassing! Een giga haarbal in de vorm van een drol..ik dacht eerst dat het dus poep was maar het was grijs, en bedacht me toen dat het een haarbal moest zijn, ze was ook al de hele tijd wat aan het kokhalzen maar niet een keer overgeven. ben blij dat ze dat ding kwijt is! Nu zit ik dus wel weer te twijfelen of ik niet anders dat rc voer wat helpt bij haarballen moet geven...
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Bericht door Ms Maaike »

Er zijn bepaalde 'anti-haarbalpasta's' te koop. Elke dag een sliertje pasta geven (vinden ze vaak nog lekker ook). Het zorgt ervoor dat de haartjes als het ware omhuld worden zodat ze makkelijk de darmen 'doorglijden'. Ik geef het mijn katten niet elke dag (is ook niet nodig bij die van mij; ze zijn kortharig en verharen zelden), maar ik heb nog nooit een haarbal gezien. Kennelijk werkt het. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
AnneLore
Poema
Poema

Bericht door AnneLore »

Ik ben benieuwd wat je DA zegt! Ik moet ook volgende week met Joost, ook voor het eerst. grappig om te lezen dat jij dezelfde vragen hebt.
Joost maakt meestal drie plassen per dag, diameter 5-6 cm. ik wilde ook al weten of dat oke was :) en twee - drie poepjes per dag, ik vind ze persoonlijk wat aan de droge kant, maar misschien is dat bij katten wel oke.
Joost komt altijd heel geboeid kijken als ik de kattenbak schoon schep, en gaat meestal meteen daarna even plassen. :D
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest :)
Maxim
Huiskat
Huiskat

Bericht door Maxim »

Dat doet Teike ook ja, meekijken haha, en gelijk er daarna even in. Ik heb het klepje er vanaf gehaald omdat ze er niet uit kon komen.. dat ding gaat gewoon niet open vanuit de binnenkant! Dus dan zit ze er in met haar hoofdje naar buiten stekend haha. Ben jij al geweest naar de dierenarts met Joost? En wat heeft hij gezegd?
AnneLore
Poema
Poema

Bericht door AnneLore »

ja, haha, even plassen op de schone wc inderdaad. en hij trekt zich er dan ook niks van aan dat ik ernaast zit :lol:
gos, arme Teike. ik zie het zo voor me :)
ik moet morgen met Joost, ik laat het je weten!
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest :)
paasnini

Bericht door paasnini »

De Litterrobot zou hiervoor ideaal zijn.
Plaats reactie