Ja, dat wel Cerna Maar dat is inmiddels ook alweer 3 jaar geleden.
Zoals ik al zei, eind september wanneer ik weer wat ruimer zit financieel krijgen ze weer een algemene klinisch onderzoek en bloedwerk. Ik ben heel perfectionistisch en oplettend wat betreft mijn furries en merk vaak al snel wanneer ze zich anders gedragen dan normaal, daarnaast inspecteer ik ze (en de kattenbak) ook.
Maar je hebt verder helemaal gelijk hoor, ik krijg ook elk jaar een grieppriek, maar vaak genoeg ben ik nog grieperig.. (een metafoor)
stervis schreef:Niesziekte is toch alleen iets wat je vanuit het asiel mee kunt nemen? Hebben je katten vieze oogjes/neuzen? Je kan wellicht de pasta proberen, mocht er geen verandering zijn, kan je altijd langs de DA toch?
ja en ze komen ook niet buiten maar heb gelezen dat wij het bijv op onze kleren of schoenen mee naar binnen hebben kunnen nemen. Hij heeft geen vieze oogjes.. wel een ietwat rood nattig neusje en hij mauwt veel minder dan normaal en als hij al iets zegt klinkt het heel schor en de hele bank zit onder het snot dus denk dat we naar de da gaan straks als we nog terecht kunnen.
-Een geënte kat word ziek van niesziekte een niet geënte kat loopt erg groot risico er aan te overlijden.
-ja en ze komen ook niet buiten maar heb gelezen dat wij het bijv op onze kleren of schoenen mee naar binnen hebben kunnen nemen. Hij heeft geen vieze oogjes.. wel een ietwat rood nattig neusje en hij mauwt veel minder dan normaal en als hij al iets zegt klinkt het heel schor en de hele bank zit onder het snot dus denk dat we naar de da gaan straks als we nog terecht kunnen.
-Hoop dat je bij de DA terecht kan. Een kat wordt nooit zomaar schor, dan is er meer aan de hand.
-Ja, dat klinkt wel wat erger dan wat ik heb. Mijn poes heeft nog nooit echt gemiauwd, het is meer een schorre grauw.
- Niesziekte alleen uit een asiel mee kunnen nemen is een fabeltje. Het kan aan je kleding, schoenzolen meekomen etc.
@Ingebeest: hoe was het bij de da?
-Voor niezen kun je prima baby/ kinderneusdruppels halen.
OK, ik heb helaas veel ervaring met brakende katten (Cochi en Amber), dus laten we alles eens op een rijtje zetten:
1. braakt hij alleen wanneer je zacht voer geeft of ook brokjes?
2. hoeveel geef je hem per keer?
3. hoe snel eet hij?
4. hoe snel nadat hij gegeten heeft, gaat hij braken?
5. is er een bepaalde smaak die ervoor zorgt dat hij eerder braakt dan een andere smaak (Cochi braakte nl. altijd wanneer hij vissmaak had gehad (of gekookte vis))?
1. Van brokjes braakt hij niet, enkel van zacht voer cq nat voer.
2. Ik geef ze één portie/blikje met zijn tweetjes.
3. Hij eet vrij langzaam, zeker met het natte voer.
4. Gemiddeld zo'n twee uur nadat hij het natte voer heeft gegeten.
5. Over het algemeen inderdaad van vissmaken.
Lastig.
Hij geeft dus niet over omdat hij schrokt want dat doet hij niet en dan spugen ze meestal direct daarna en geen 2 uur later.
De eerste twee keren dat je Gourmet gaf spuugde hij dus niet. Heb je steeds hetzelfde smaakje gegeven of afgewisseld? En welk smaakje had hij gisteren? Je zou kunnen kijken of hij gaat spugen wanneer je weer het smaakje van de eerste of tweede dag geeft en vis helemaal even mijden. Vooral zalm is vrij machtig.
Ik heb bij Miamor gekeken, maar het nadeel is dat je behoorlijk wat blikjes moet bestellen en allemaal van 1 smaak. Wanneer ze nou combinatiedoosjes zouden hebben.
Ik hoef mijn katten echt niet twee dagen achter elkaar hetzelfde voor te zetten.
Maar ik vraag me af: waarom gaat een kat na 2 uur alsnog spugen? Wanneer de maag het voer niet zou kunnen verdragen, zou deze toch niet 2 uur wachten voordat hij het halfverteerde voer er weer uit zou werken. En wanneer er een obstructie zou zitten tussen de maag en de darmen waardoor het eten niet verder kan, zou hij ook gaan spugen van brokjes want daar geldt hetzelfde voor.
Ik kom er niet uit. Iemand anders misschien? En anders toch maar de dierenarts raadplegen.
Succes!
De andere blikjes Gourmet Mousse blijven er inderdaad in.
Wellicht dat Snickers toch een reactie krijgt van vissmaakjes, want hij heeft het ook met voeding van Felix, dat was inderdaad een zalmsmaak.
Eergisteren hebben ze iets met kip gegeten, dat is er helemaal in gebleven.
Ik heb dus inderdaad afgewisseld met smaakjes.
De dierenarts vermoed dat Snickers toch gevoelige darmpjes heeft en niet alle voedingsstoffen kan verdragen.
Zo heeft hij in het begin dat we hem hadden, drie dagen gebraakt en een hele week diarree gehad van Purina One voeding..