Ze komt naar me toe als ik haar roep en geeft kopjes als ik haar aai, net liet ze zich ook vallen en begon te 'melken'met haar voorpootjes zo fijn vond ze het, maar ineens terwijl ze hard aan het spinnen is, beet ze keihard in mn hand! Ik denk dat het een soort liefkozing was, tenmonste dat neem ik dan maar aan, haha.
Wat wel lastig is..ze heeft dus lang haar en ze heeft in haar staart wat klitjes, ze wilt wel geborsteld worden op haar rug maar niet de staart. Als ik haar mag aaien blijft ze eigenlijk steeds heen en weer lopen, naar me toe, staat ze een paar seconden stil en loopt ze een paar passen weg en dan komt ze weer terug, ze komt dus niet gewoon lekker op schoot liggen zodat ik dan zou kunnen proberen om rustig te borstelen of kammen. Ook om bijv. het grootste klitje eruit te knippen blijft ze niet lang genoeg stil staan. Als ze ligt te slapen, en ik kom naar haar toe komt ze gelijk met haar bovenlichaam half omhoog en zodra ik haar aanraak staat ze op en gaat weer heen en weer langs me lopen, kopjes geven. Hoe doe ik dat nu?
Ze heeft ook dat ze eigenlijk de hele tijd met haar staart zwaait, ik lees dan over kattengedrag dat dat betekent dat ze zich irriteert maar ze zwaait m ook als ze aan het spinnen is en kopjes geeft?
Als ze haar staart zwaait gaat het met een vloeiende beweging maar het laatste stukje gaat met een schokje? Alsof er daar een knikje in zit of zo, je voelt niks raars eraan maar elke keer zwaait ze en dan t laatste stukje met een schokje. Zou ze m ooit gebroken kunnen hebben? Dat ze t misschien daarom ook niet prettig vind als ik haar daar borstel? Ik heb trouwens gewoon een zachte borstel. Zeker voor nu wil ik t niet teveel forceren, ze is net bij me. Maar toen ik de zachte borstel eroverheen haalde, heel kort, snel en zacht, blies ze wel naar me. Ze blaast dan ook heel zacht en ze heeft ook een hele zachte miauw, ze miauwt bijv. als ze naar me toe komt lopen, een kort klein mieauwtje.
Ook wisten die mensen niet veel te vertellen over haar....niet precies hoe oud ze is..ze zou wel ingeént zijn maar wanneer de laatste keer was ook niet precies..of ze gesteriliseerd is ook een vaag antwoord. Ze heeft wel een wat hangend buikje. Maar ze voelt bovenop bij haar rug wel wat mager vind ik, ik voel heel duidelijk haar schouderbladen en ruggengraat..Zou dat ook kunnen zijn dat ze het borstelen minder prettig vind?
Ik wil dus ook proberen om haar wat in gewicht aan te laten komen, ik heb droog voer van Tom Poes gekocht en van die zakjes nat voer van whiskas. Ik zorg dat het droog voer er de hele tijd bijgevuld staat en die zakjes wilde ik eigenlijk elke dag een geven maar nu heb ik gehoord dat ze dan diarree kunnen krijgen of kunnen gaan stinken. Dus dan denk ik, misschien om de dag een zakje geven? Maar ik wil ook dat ze wat aankomt..Ze kreeg bij die andere mensen alleen droogvoer van een huismerk van de supermarkt en dat werd buiten neergezet waar andere katten ook van mee aten. Ik merk wel dat ze vaak wat eet, ze gaat ongeveer om de twee uur eten, en de zakjes smult ze van...ze eet dan in een keer het hele bakje leeg

Ook over een wormenkuur heb ik vragen..hoe vaak geef je dat? Geef je het ook als ze geen wormen heeft, dus preventief? en Zou ze dat kunnen hebben, dat ze daarom mager is maar wel een hangend buikje? Haar ontlasting ziet er goed uit. Ze heeft af en toe wel dat ze kokhalst, maar dat zou misschien ook kunnen komen door een haarbal? Ze heeft nu wel elke dag wel een keer gekokhalst maar nog geen een keer overgegeven.
Nou, een hoop vragen maar ik wil het beste voor haar, ze is zo ontzettend lief en ik wil dat ze het goed heeft bij me.
Ben helemaal verliefd..