uitlaten, verstandig?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: uitlaten, verstandig?

Bericht door Adriana »

katten schrikken van herrie en grote monster-auto's..
en kijk in het bos uit voor teken trouwens, liever toch parkje met kortgemaaid gras.
jouw harnas lijkt me vrij warm, ze zijn er ook zonder zoveel dek.
kijk bij zooplus even bij autogordels voor katzels ..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: uitlaten, verstandig?

Bericht door Ms Maaike »

Ik heb ooit bij de Intratuin een hondentuigje gekocht voor Mickey (te zien in m'n album). Dat zijn ook bandjes, maar dan niet rond de hals. Die ik heb kruist over de borst. Er hoeven geen pootjes opgetild te worden maar het moet wel over de kop geschoven worden. Dat laatste is geen probleem; de opening is groot genoeg en het is maar een bandje. Misschien een tip?
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: uitlaten, verstandig?

Bericht door lidewij020 »

Ik denk dat ik wacht tot ik verhuisd ben. Ik moet wegens renovatie binnen een jaar mijn huis uit en hopelijk kom ik in een rustigere buurt terecht.
Bedankt voor de tips Adriana en Maaike, voor de zomer is zo'n harnas misschien beter. De hoeveelheid stof valt wel mee hoor en het is van dat spul met gaatjes erin. Ik kan Blooker voorzichtig optillen aan het harnasje, best handig.

Ik denk dat Tommie een trauma heeft van haar sterilisatie. Ze moest toen een rompertje aan, omdat ze steeds aan de wond wilde likken en er al een hechting uit had getrokken. Toen gedroeg ze zich net zo. Ze wil het liefst niet meer bewegen als ze iets aan heeft. Ze gaat apathisch liggen of ze komt ineens op schoot liggen (terwijl ze normaal bijna nooit op schoot wil). Als ze toch moet lopen gaat dat niet van harte en laag bij de grond. Ik heb beide katten eerst laten wennen aan het tuigje zonder het aan te doen voor de positieve associatie. Ik denk dat Tommie nog wat meer tijd nodig heeft. We blijven gewoon oefenen!
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: uitlaten, verstandig?

Bericht door Dinky »

Misschien dat je voor Tommie nog iets hebt aan de informatie bij het thundershirt aangezien de reactie lijkt op wat katten daar ook van kunnen krijgen?
http://www.medpets.nl/thundershirt+kat/
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: uitlaten, verstandig?

Bericht door Adriana »

we hebben hier een heel topic over thundershirts, hihi! missch ook even doorlezen?
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... rt&start=0
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: uitlaten, verstandig?

Bericht door lidewij020 »

Klinkt inderdaad heel erg als Tommie's gedrag. Ik krijg vooral het gevoel dat ze er onzeker door wordt. Daarom komt ze ook op schoot, denk ik, om steun te zoeken.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Plaats reactie