ik ben linda, en heb 2 katten.
1) rood poesje van 5 maand haar naam is Ginger
2) abbesijn kruising kater wildkleur hij is nu 6 jaar. zijn naam is moh.
ik gaf aan de kater royal canin indoor. hij was in zijn vorige huisje gewend aan lidl premium, dat heet opticat geloof ik. volgens velen super voer. maar ik zelf ben opgevoed met het idee dat royal canin de koning der diervoeders is. en het beste.
dus uit alle liefde de kater overgezet naar royal canin indoor.
moh stond daar al een jaar op toen Ginger in ons leven kwam.
toen voor haar er babycat en daarna kitten van royal canin bij gedaan.
maar doordat ik hoorde dat het niet zo'n goede brok is, en zeer slecht zelfs ben ik gaan twijfelen. was ik dan zo dom geweest? ik wil toch zeker weten het beste voor mijn katjes. al helemaal voor de kleine ginger want die heeft een moeilijke start gehad.
ik hoorde dat sanabelle een natuurlijkere voeding zou zijn.
mijn vraag aan jullie is nu: wat is het beste voer? wat is het beste voor de kat?
de kater is gecastereerd en Ginger is net gesteriliseerd.
ze eten nu RC gemengd met sanabelle dental.
ze krijgen af en toe wat rauwe kipfilet, of blik/zakje vlees. meestal met puur vis/kip etc
(zoals shiny cat en cosma.
dus is sanabelle beter qua samenstelling dan RC indoor?
zo ja welke variant van sanabelle is dan het beste?
of is er een andere brok die echt veruit het beste is?
ik vond het wel erg fijn dat bij de rc indoor ik geen ontlasting rook, en de katten zaten mooi in hun vacht. maar heb zelf geen ervaring met andere brokken. behalve met moh en de lidl brok, maar toen stonk hij meer uit zijn bekkie en ook zijn ontlasting rook meer.
alvast heel erg bedankt voor de adviezen.
ik ben echt een leek wat betreft voedingkennis van katten.
ben een beetje duizelig en ontmoedigd door alle merken, verpakkingen en fabrikanten.

met vriendelijke groeten linda en een pootje van Ginger en moh