Britse korthaar miauwt niet?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Boran
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 dec 2012 20:59

Britse korthaar miauwt niet?

Bericht door Boran »

Ik heb enkele dagen geleden een Britse korthaar gekocht van 12 weken oud.
Het is een kater,het probleem is dat hij bijna niet beweegt,hij miauwt niet en als ik hem op mijn schoot leg,dan klemt hij zichzelf niet vast als hij aan het afschuiven is:) Het enige wat hij doet is slapen,en spelen doet hij helemaal niet.Is dit normaal of scheelt er iets aan mijn kater?Op het net zie ik andere Britse kortharen niets anders doen dan springen en spelen dus ik begin mij af te vragen of mijn kater ziek is.

alvast bedankt
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Britse korthaar miauwt niet?

Bericht door mittenslief »

dat is zeker niet normaal voor een kitten, zal ff de DA raadplegen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Boran
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 dec 2012 20:59

Re: Britse korthaar miauwt niet?

Bericht door Boran »

Bedankt,mensen die ook een kat hebben in mijn buurt zeggen dat hem mijn huis enzo nog gewoon moet worden..Kga morge eerst zijn fokker bellen en toch ook een afspraak maken bij een dierenarst
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Britse korthaar miauwt niet?

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Een echte Brit
Gizmo van ons is iok ontzettend lui
Toen hij hier nog alleen was bewoog die OOk amper
Toen maar een kitten erbij genomen hij is nog steeds enorm lui mja dat is een Brit ( dan heb ik t over een effe kleur en oranje ogen die schijnen rustiger te zijn )
Hij moet ook nog wennen aan zijn nieuwe huis dus dat zal ook wel een rol spelen ,
Probeer wat met een hengel of laser lampje etc

Succes
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Britse korthaar miauwt niet?

Bericht door Robijn »

Een Brits Korthaar kat is inderdaad de meest luie kat die er bestaat. Brits Luiaard was een betere benaming geweest... :lol: :lol:
Mijn vorige BK-katertje was als kitten echter wel enorm speels hoor; maar toen ie een maand of 9 was; werd ie inderdaad een stuk luier; ondanks dat ik nog 2 jonge katten had.
Ik denk wel dat je een BK meer moet stimuleren dan een HTK-kat; omdat ze anders graag de makkelijkste weg kiezen; slapen dus.
Mijn huidige BK-poes van 10 is overdag enorm lui. Dan heb je eigenlijk niets aan haar; ze ligt echt helemaal knock-out dan. Ze slaapt vnl. tot 21.00 uur 's avonds; maar daarna komt ze los hoor!! Ze speelt 's avonds laat en 's nachts enorm; ook 's ochtends vroeg; gewoon uit zichzelf gaat ze met haar speeltjes spelen en wij spelen natuurlijk ook graag met haar. Ze racet dan door de huiskamer als een bezetene; niet normaal gewoon!! Ze is dan echt opgewonden en miauwt daarbij ook. Ze is dan net een dolle mina! Een heel verschil met toen we haar net hadden; ze was toen zeer angstig en sliep letterlijk 23 uur en 50 minuten...

Ik denk dat een speelmaatje voor jouw BK wel leuk en goed zou zijn. Neem eens een kijkje in het foto-album van Cindy / @Gizmobritsekorthaar, dan zie je hoe leuk Gizmo en HTK-poesje Caya met elkaar omgaan.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Britse korthaar miauwt niet?

Bericht door Brittenbolletje »

Ben het niet met jullie eens. Ik fok britten en ik vind ze niet lui. vind ze net zo actief als de andere katten die ik heb gehad. ;-)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Britse korthaar miauwt niet?

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Nou over t algemeen zijn ze stuk luier als andere rassen hoor de effe dan hè
Ik zie namelijk duidelijk verschil ON karakter met andere katten tuurlijk gizmo heeft ook zijn dolle kwartiertjes maar niet extreem en bij Caya kan ij een bal gooien en blijft ze maar spelen gizmo moet ik inderdaad zoals Maris zegt stimuleren 5 min net een hengel keihard zwaaien dan vind die t pas spannend haha
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Britse korthaar miauwt niet?

Bericht door Brittenbolletje »

Ja dat is wel waar. Het duurt wat langer voordat ze pas in actie komen. althans de wat oudere dieren. Ik heb 2 jongere katten maar die zijn bijna altijd druk aan het spelen :-P Ik heb effe britten :edance:
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Britse korthaar miauwt niet?

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Hmm ja ik heb gewoon een luie haha
Hij is nu bijna 9 maand hij is wel actief maar op zijn manier en sat is prima haha
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
kenny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 feb 2012 09:56

Re: Britse korthaar miauwt niet?

Bericht door kenny »

Het klinkt voor mij niet als normaal gedrag. Britten zijn wel lui, maar als kitten zijn ze toch vaak wel behoorlijk speels. Die van mij sowieso en bij de fokker waar ik hem heb gehaald waren die kittens ook hartstikke druk. Die vlogen echt het hele huis door. Mijn Britse kitten was trouwens nog drukker dan mijn Thai Siameesje (maar dat is ook wel echt een sulletje), keihard door de kamer heen en weer sprinten en eindeloos lang apporteren met een speelgoed muis en hard mauwen als je hem niet snel genoeg weer weggooit:P Ik hoor van de meeste mensen dat hun Britjes pas lui worden als ze volwassen zijn. Die van mij begint nu met zijn 11 maandjes ook eindelijk iets rustiger te worden. Maar hij heeft nog stees een paar keer per dag een ontzettend speelse bui.
Ik zou zeker even langs de dierenarts gaan om je kitten na te laten kijken. Heb je trouwens een gezondheidsverklaring gekregen bij aankoop van je kitten?

En zoals Robijn zegt: een speelmaatje voor je kitten zou echt leuk zijn.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Britse korthaar miauwt niet?

Bericht door Dinky »

Heb je inmiddels al de dierenarts al geraadpleegd? Zo ja, wat zei deze?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Britse korthaar miauwt niet?

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Mja dan is onze gizmo uitzondering ook als kitten was ie rustig
Hij was wel speels maar toch anders
Ik zie nu t verschil van Caya dat is /was echt kitten gedrag
Mja giz is beetje einzelgänger haha


Ben ook wel benieuwd of je bij dierenarts geweest bent en hoe t nu gaat
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Cerna

Re: Britse korthaar miauwt niet?

Bericht door Cerna »

Dit vind ik ook niet normaal: een kitten dat niet beweegt en alleen maar slaapt.
Eet, drinkt, plast en poept hij wel normaal? Indien ja, dan kan het zijn dat hij heimwee heeft. Mijn twee effen Britten waren direct op hun gemak en speelden, Noa de tabby Brit bivakkeerde de eerste paar dagen onder de kast.

Je moet eens proberen of hij wel reageert op een bewegend lintje of veertje. Zo niet (ik kreeg Noa met een lintje wel onder de kast vandaan), dan zou ik toch maar eens informeren bij de fokker hoe of zijn gedrag was bij haar of inderdaad een bezoekje aan de dierenarts.

Niet miauwen hoeft niets te betekenen: Amber, onze oudste Brit, kan ook alleen maar playbacken terwijl Milka je de oren van de kop kletst.
Maar het kitten moet wel eten/drinken, plassen/poepen en zo niet, rap naar de dierenarts!
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Britse korthaar miauwt niet?

Bericht door Chiquita98 »

Ik vind dit gedrag ook zeker niet normaal. Ook al zou een brits korthaar wat rustiger zijn dit gedrag wat jou kitten vertoont is gewoon echt bijna apatisch te noemen. Mauwen doet echt niet elke kat hoor dus verwacht dat ook niet. Sowieso is het altijd verstandig dat wanneer je een nieuw kitten hebt deze te laten onderzoeken door je eigen dierenarts.
Zag dat het bericht van gisteravond al was dus ben ook benieuwd of je vandaag al langs geweest bent. Heeft je kitten bij de fokker trouwens wel alle entingen gehad?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Boran
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 dec 2012 20:59

Re: Britse korthaar miauwt niet?

Bericht door Boran »

Vandaag met mijn BK namelijk Pabuc:) naar de dierenarts geweest,hij heeft een soort van snotvalling en moet 10 dagen lang pillekes slikken :D Na de eerste pil is het al beter aan het gaan met hem,hij is al een stuk actiever geworden en eet al veel beter,omdat hij een snotneus had kon hij niet goed ruiken en daarom at ze blijkbaar niet.Kben al opgelucht,alles blijkt in orde te komen met hem.
bedankt voor jullie reacties
Plaats reactie