kat mee in de motorhome

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
calimera
Kitten

kat mee in de motorhome

Bericht door calimera »

hello
Heeft iemand ervaring met reizen met poes in een motorhome?
mijn kater is een 13 jaar oud kater, maar nog zeer actief, beweeg nog heel veel, loopt buiten ,slaapt natuurlijk ook veel, maar geen teken van ouderdom.
Ik zou hem graag willen meenemen op reis in een motorhome... heeft iemand ervaring mee?
Zijn er verplichte inentingen in sommige landen?
alvast bedankt voor iedere reactie!
grtj, calimera
Robijn
Jaguar
Jaguar

Re: kat mee in de motorhome

Bericht door Robijn »

Motorhome?? Grappig woord..
Nooit van gehoord...?
Als ik bij Google Afbeeldingen kijk, zie ik campers. Bedoel je een camper?
Ik weet wel dat er voor sommige landen verplichte inentingen gelden voor honden; dus voor katten ook neem ik aan. Vraag anders even aan je dierenarts.
Ik zou zelf mijn katten nooit meenemen in een camper; ik zou doodsbang zijn dat ze weg zouden lopen..
Mijn ouders namen vroeger (jaren geleden) hun kat echter wel mee als ze gingen camperen; en hij deed altijd zijn rondje, maar wist altijd de weg terug te vinden naar de caravan. Maar ik denk wel dat dit erg uitzonderlijk is...
Lodewijk was dan ook erg slim en zeer zelfverzekerd; van niets of niemand bang. Liep zo van hun huis naar mijn huis (we wonen op een bungalowpark).
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
calimera
Kitten

Bericht door calimera »

motorhome of mobilhome of camper allemaal huis op wielen ;)
bedankt Mariska, ik heb alleen het groot probleem dat ik hem niet alleen thuis kan laten voor lange periode, dus moet hij me, maar ik ga ervoor zorgen dat hij aan de leiband blijf in het begin en dan zie we wel...
grtjs, calimera
Adriana

Bericht door Adriana »

je hebt je bericht in twee topics gezet..
hierbij mijn reactie bij de andere topic

je dierenarts is op de hoogte van de inentings- en andere eisen als je met je katzel de grens over steekt. het lijkt me nuttig haar eerst rustig aan een tuig te wennen.
bedenk wel dat als ze losloopt en schrikt, ze in een wildvreemde omgeving alle kanten op kan sjezen en dat de kans groot is dat je haar dan nooit meer vindt. is ze wel gechipt? en is ze op en top gezond? want het zal een redelijke belasting zijn, het lawaai en de onrust van het rijden en steeds andere omgevingen..
en ik weet niet of je haar daar eigenlijk wel een plezier mee doet.. en eigenlijk weet ik dat wel... nee dus..
verder is er met wat gegoegel heel veel via internet uit te zoeken..
calimera
Kitten

Bericht door calimera »

ja, ik weet heel goed dat het voor een poes niet leuk is om constant in andere omgeving te zijn, t'is een gewoonte dier ,maar ik kan het maar proberen...hopen op het best ;)
Hij word maandag gechipt en alle nodige inentingen nog eens checken, en uiteraard infos van mijn dierenarts zal ik zeker meekrijgen;
Nu, ik wou gewoon eens weten of iemand ooit in de zelfde situatie is geweest en hoe het mee gevallen was de eerste keer;)
groetjes, calimera
wat mooie poezen hebben jullie allemaal;)!
Renatevanderveer

Bericht door Renatevanderveer »

Als je kat al dertien is en nog niet eerder mee is geweest, zou ik het er persoonlijk niet op wagen..
Zoals je zelf al zegt, is een kat een gewoonte dier..
En kan je kat dan naar buiten, of moet hij al die tijd binnen zitten?
Het zou een punt kunnen zijn in je overweging..
calimera
Kitten

Bericht door calimera »

hij kan naar buiten via 2 luiken , dat is geen probleem, en is hier al een paar keer alleen geweest ,maar nooit lang.Ik kan de buren ook altijd vragen om hem eten te geven, maar ik ga het toch eens proberen...3dagen mee naar de Nord Pas de Calais....ik zie wel wat het word;)
calimera
Kitten

Bericht door calimera »

Ik zou hem zo graag willen laten mee genieten van eens reisje, ik weet...klink gek, maar wie weet geniet hij er echt van!
Renatevanderveer

Bericht door Renatevanderveer »

Het zou wel heel mooi zijn als hij er van geniet!
Succes!
Plaats reactie