Ik sta voor een raadsel

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Selena

Re: Ik sta voor een raadsel

Bericht door Selena »

Ja dacht dat je een kat bedoelde maar je bedoelt een hondje. Lijkt me naar om te zien dat je beestje zo veranderd. Is zij al erg oud? Kun je er iets aan doen (om het minder snel te laten gaan?)

Om even on topic te gaan: Mijn kat die zo raar deed, bang en moe was is per vandaag opeens weer 100% de oude. Ik zeg 'opeens' omdat het zo'n wereld van verschil is met de afgelopen tijd en hij ook helemaal geen terugvallen heeft gehad vandaag. Hij is weer helemaal zijn relaxte, eigenwijze en vooral veeleisende zelfje. Totaal niet meer bang voor me, bemoeit zich weer overal mee en graait zelfs weer naar mijn hand met zijn pootje om zichzelf met mijn hand te aaien. Gisteren had hij nog buien van grote angst en mocht ik hem vaak niet aanraken maar vandaag leek hij weer helemaal zichzelf.
Ook het naar buiten gaan ging heel goed en zelfverzekerd. Hij kwam vanmiddag wel van buiten met een dikke staart maar hierdoor is hij niet teruggevallen in het gestresste gedrag. Ik ben zo blij, het is echt weer mijn kleine lieve schoffie!
S'middags kwamen ook de matatabistokjes binnen, om echt kalmerend te werken was het dus eigenlijk niet meer nodig maar ze vonden het wel lekker. Siri heeft er een tijdje op gekauwt alsof het een prooitje was, poot er stevig op en er aan knagen. Mocht het ook niet afpakken. Mijn andere kat vond er niet zo veel aan. Ze rook er wel aan en kauwde een beetje maar vond het interessanter om Siri en het stokje te bekijken. Ze vonden vooral de geur fascinerend, niet het stokje zelf. Siri volgte steeds het geurspoor van waar de stokjes lagen en als hij ze gevonden had dan was het klaar. Het was in ieder geval wel even een genietmomentje maar niet dat ik nu vaker die stokjes haal.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Ik sta voor een raadsel

Bericht door eveline1982 »

Ik weet niet precies hoe oud ze is. Toen ik haar ruim 6 jaar geleden overnam zeiden ze dat ze van jan 2000 was maar de dierenarts zei direct, toen ik haar liet na kijken, dat ik er wel een paar jaar bij mocht op tellen! Dus ik zeg nu maar dat ze tussen de 13 en 16 jaar oud is haha. Er zijn wel alternatieve middelen te krijgen maar ik kan niks vinden wat nou precies op haar slaat. Er zijn een aantal keer bloedtesten gedaan bij haar maar ze is gewoon kerngezond, hartje slaat perfect en ze kunnen niks aparts vinden. Dus ik denk dat het net als bij mensen gewoon onomkeerbaar is. Begin van het nieuwe jaar moet ze weer geent worden en dan word er weer standaart een bloedonderzoek gedaan, omdat ze al zo oud is, hoop dat er nu ook weer niks ergs is.

Wat kunnen ze ook apart gedrag vertonen he! Zo maak je je enorme zorgen en weet je niet wat je nog kan doen en ineens doen ze alles weer als vanouds! Maar wel fijn dat hij er weer helemaal is, hopelijk blijft het nu zo :) . Wel leuk om te horen hoe ze op de matabi stokjes reageerde, had van Maaike ook al wat gehoord. Dus ga het zeker kopen voor oud en nieuw, hebben ze in ieder geval wat nieuws wat hun aandacht opeist en hopelijk de knallen wat minder maakt :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Selena

Re: Ik sta voor een raadsel

Bericht door Selena »

Dan is ze hoe dan ook oud voor een jack russel toch? Hoe oud worden die hondjes gemiddeld? Ik weet dat sommige rashonden niet zo oud worden. Mijn tante heeft Akita's, grote, krachtige en sterk uitziende honden maar ik geloof dat ze gemiddeld niet ouder dan 8 jaar worden! (vanwege het doorfokken) Voor een kat is 8 jaar nog helemaal niet oud.. kun je nagaan. Wel goed om te horen dat je jackrussel verder gezond is. Misschien valt de achteruitgang mee en zijn het 'gewone' ouderdomsverschijnselen, kan ook. Ik denk dat ieder mens/dier op leeftijd sowieso wat veranderd en kuren krijgt.

Dat onvoorspelbare is ook wel weer het leuke aan katten, vind je niet? Ze hebben zoveel buien en reacties. Denk je dat je je kat aardig kent en weet wat hij/zij wil als ze bepaalt gedrag vertoont komt er toch steeds weer wat nieuws. Zo zien mijn katten een keer in de zoveel tijd ergens kabouters lopen. Dan zitten ze weken lang geïntrigeerd in een lege hoek te kijken... niets te zien! Zo hebben ze veel aparte dingen en heb ik ze schijnbaar nog lang niet doorgrond.

Hebben jouw katten last van het vuurwerk? Dan zouden die stokjes zeker een idee kunnen zijn. Ze zijn dan in ieder geval helemaal daar op gefocused en zullen het vuurwerk misschien minder opmerken. Of ze moeten zo schrikken dat zelfs die stokjes niet uitmaken...
Mijn katten zijn redelijk stoïcijns wat vuurwerk betreft. Ze wennen ook aan geluiden. Als ik ga zitten timmeren in huis dan schrikken ze bij de eerste hamerslag en daarna sluiten ze het geluid buiten en slapen verder zonder nog één keer op te kijken. Zo doen ze het ook met vuurwerk. Ik heb er zelf méér last van. Zal eens kijken of ze daar ook stokjes voor hebben.. ;)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Ik sta voor een raadsel

Bericht door eveline1982 »

Ik heb wel verhalen gehoord over jackies die 20 zijn geworden! Gemiddelde leeftijd is geloof ik 15 jaar. Maar ze is taai hoor, hoop haar nog eve (gezond) bij me te houden. En ach alles is hier laminaat of zeil dus een dweil is er zo overheen gehaald ;)

Ik vind ze afentoe doodeng met hun vreemde reacties hahahaha Beer kan over de grond rollen en dan ineens doodstil blijven liggen. Dan roep ik hem maar komt er geen reactie, als ik dan naar hem toe loop grijpt hij me voet :s brrrrr rotkat noem ik hem dan hahahaha

Banjer heeft nergens last van, die gaat al jaren de slaapkamer in en gaat direct volledig tevreden op bed liggen haha. Voor Beer, Zus en Minoes word het het eerste jaar met vuurwerk. Beer is nieuwsgierig als er nu klappen vallen maar Zus en Minoes vliegen naar boven als er een bom word afgevuurd (tja ze zijn al lekker bezig hier!) Dus de bakken gaan naar boven, hun eten, speelgoed, en de matabistokjes (zijn ondertussen besteld!). Vind het ook akelig die bommen brrrr misschien moeten we ook op een matabistokje knauwen hahahahah
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Selena

Re: Ik sta voor een raadsel

Bericht door Selena »

Hahaha, lachen die kat van jou! Dat soort spelletjes, dat vind ik echt fantastisch. Mijn poes Isa kan daar ook wat van. Soms speelt ze gewoon verstoppertje. Normaal komt ze altijd naar me toe rennen als ik haar roep, maar soms is ze gewoon baldadig en gaat ze ergens heel stilletjes onder zitten en ik maar roepen, geen reactie. Als ik haar dan uiteindelijk (vaak ook wel bezorgd) vind dan komt ze ook heel speels naar me toe rennen met een ondeugend koppie, alsof ze me wil grijpen. Soms kijkt ze me ook de hele dag aan, dood zenuwachtig word ik daar af en toe van want ze staart echt op een hele doordringende manier en wat ze dan precies wil? Geen idee... Ze spelen gewoon met ons of houden ons voor de gek hoor, denk dat ze zo slim zijn dat ze dat heel bewust doen omdat ze onze reacties interessant vinden of om zelf vaardigheden te oefenen?
Plaats reactie