Tandenpoetsen en evt. gebitsreiniging

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
xdenise
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 01 jul 2012 10:43

Re: Tandenpoetsen en evt. gebitsreiniging

Bericht door xdenise »

kipfilet ;)
Meow is like aloha - it can mean anything ~
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Tandenpoetsen en evt. gebitsreiniging

Bericht door eveline1982 »

Dankjewel Wendy :) . Wilde onlangs al het opzoeken maar wist niet meer hoe het topic heette! Heb nu alles direct genoteerd. Kan einde van de middag al terecht had er 1 afgebeld :) wilde persee bij mijn eigen da dus moest dan even wat langer wachten ivm zijn rooster. Dus ga ook dit even doorspreken met hem. Zweren heeft hij gelukkig niet, alleen weer behoorlijk rood en soms bloeden.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
mauriceb
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 09 nov 2012 14:34
Locatie: Pijnacker

Re: Tandenpoetsen en evt. gebitsreiniging

Bericht door mauriceb »

Vanmiddag een tandenborstel gehaald en tandpasta. Alsof hij het al in de gaten had. Hij wilde er niets van weten. Maar het is toch gelukt, met 2 man zonder al te veel moeite. 1 houd hem even vast en de ander doet z'n tandjes. nou hopen dat het werkt :)
Kijk hier voor Toby's album =====> KLIK
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Tandenpoetsen en evt. gebitsreiniging

Bericht door Ms Maaike »

Je kunt het beter langzamer opbouwen, dan heb je meer kans dat het niet uitdraait op een gevecht. Volgens mij kun je hier wel vinden hoe het kan.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Tandenpoetsen en evt. gebitsreiniging

Bericht door castratenkoor »

BillyJean schreef:Wat is nu het beste vlees om ze op te laten kauwen ? Ik wil straks Taffy hier aan laten wennen. Bij Fayline lukt het niet, jammer genoeg.
Ze vinden hier rundvleesreepjes het lekkerst, dat mogen ze 1 x per week hebben. Verder om de dag kipfilet en eens per week op zondag kuikentjes.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Tandenpoetsen en evt. gebitsreiniging

Bericht door BillyJean »

Ik hoop dat Taffy het lekker gaat vinden, misschien dat Fayline dan ook mee gaat doen. Die kuikentjes ga ik ook proberen
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Tandenpoetsen en evt. gebitsreiniging

Bericht door eveline1982 »

Voor honden hebben ze een uitgebreid assortiment kauw staafjes etc. Nu keek ik gisteren bij ranzijn (hele grote flora/fauna winkel) of ze niet gedroogde stokjes van vlees voor katten hebben, niks! Op zooplus kon ik ook niks in de trant vinden (of er overheen gekeken). Nu heb ik zelf wel een droogmachine staan waar ik afentoe pensstaafjes mee maak voor de honden. Zou ik daar runderrepen in kunnen drogen voor de katten?
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Tandenpoetsen en evt. gebitsreiniging

Bericht door Adriana »

carnibest heeft lams-kauwstaafjes voor kleine hondjes en hier zijn ze daar in vlagen dol op!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Tandenpoetsen en evt. gebitsreiniging

Bericht door lidewij020 »

Rauw vlees met bot is ook erg goed voor de tanden. Sommige katten zijn dol op kippennekken of kippenvleugeltjes. Let op dat je katten nooit bot mag voeren dat verhit is geweest. Dat kan namelijk splinteren. Mijn katten houden erg van runderhart. Ik voer dat in grote brokken, zodat ze veel moeten kauwen.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Tandenpoetsen en evt. gebitsreiniging

Bericht door castratenkoor »

Nekken en vleugels worden hier helaas niet gegeten, hart ook niet, maar dat is volgens mij niet goed om elke dag te geven. Net als runderreepjes zou ik dat maar eens in de week doen als ik jou was.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Tandenpoetsen en evt. gebitsreiniging

Bericht door eveline1982 »

Wat kan ik Beer dan wel geven om op te kauwen nu hij nog last heeft van zijn bekkie? Zaterdag komt er een homeopaat om te kijken of we wat kunnen doen ipv meteen trekken. Maar hij kauwt ondertussen wel op alle spullen hier. Geef hem al, als ik hem zie kauwen, gedroogde visjes maar dat heeft hij zo weg. Heb iets nodig waar hij echt lang op kan kauwen, en wat hem dus ook interesseert om op te kauwen :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Tandenpoetsen en evt. gebitsreiniging

Bericht door Ms Maaike »

Jammer dat die hondentouwen vaak zo groot zijn... Want als Beertje toch wil kauwen zou zo'n touw niet verkeerd zijn denk ik.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Tandenpoetsen en evt. gebitsreiniging

Bericht door Dinky »

Je kan altijd even hier kijken. Misschien dat je daar nog tips kan vinden voor "knaagspullen" voor katten ;-)
Vooral omdat je voor de honden al een droogmachine hebt.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Tandenpoetsen en evt. gebitsreiniging

Bericht door eveline1982 »

Heb hier een heel assortiment trektouwen liggen van groot naar klein maar ruiken niet naar eten he hahaha. Beer is voor alles wat ruikt en smaakt naar vlees te porren, dus vandaar dat ik opzoek was naar iets van harde kauwstaven voor katten. Kan alleen echt niks vinden, alles is zacht of ze mogen het niet dagelijks! Banjer kauwt wel is op harde rundervleesstaven van de honden als die er mee uit gespeeld/ gekauwt zijn, maar zou Beer dat elke dag mogen? Want lees net dat je ze beter niet dagelijks runderstaafjes kan geven, geldt dat dan voor de harde of de zachte variant?

Oh dankjewel Mirjam ga meteen even kijken :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Tandenpoetsen en evt. gebitsreiniging

Bericht door eveline1982 »

Perfect Mirjam hier kan ik zeker iets mee!!! Ben al een aantal dagen in zweeftoestand (duizeligheid) en het lijkt wel of me vermogen tot zelf is goed nadenken er ook mee verdwenen is hahahah. Ga nu even liggen, heb hem in me favorieten gezet dus kan ik vanmiddag is even goed kijken of er wat interessants voor Beer tussen staat en meteen het vlees halen :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie