Ik denk dat er al wel iets over te vinden is, maar ik zou het toch fijn vinden om misschien wat advies te krijgen die betrekking heeft op onze situatie

Mijn vriend heeft twee kittens (broertjes), die nu ongeveer 6 maanden oud zijn en gecastreerd. Nu heb ik laatst ook een kitten aangeschaft uit het asiel , hij is nu ongeveer 10 weken oud. Omdat mijn vriend en ik willen samenwonen leek het ons een goed idee om de katten met elkaar kennis te laten maken. We dachten in eerste instantie dat dit niet zo'n groot probleem moest zijn omdat ze alledrie eigenlijk nog klein zijn.
Maar de twee broertjes vinden de kleine helemaal niet leuk. Ze blazen en grommen flink naar de kleine.
Nu hebben we al geprobeerd ze eerst in twee kamers te laten zitten, dus de broertjes in de ene en de kitten in de andere en ze dan vervolgens beiden te aaien, zodat ze elkaars geur hebben.
Ik maak me een beetje zorgen omdat ik op een kattengedrag site had gelezen dat je de katten niet naar elkaar moest laten blazen of grommen, en als ze dat doen datje ze dan af moet leiden met een speeltje. Dit lukt niet zo goed, want de oudere katers laten zich niet zo afleiden.
De kleine doet het echter prima, die banjert overal doorheen. Maar soms wordt hij door de andere twee toch wel echt in een hoek gezet. Ze rennen ook achter hem aan om vervolgens op een korte afstand te gaan liggen blazen of grommen. Andersom rent de kleine ook achter wel achter de andere aan, maar meer om te spelen.
Ik maak me een beetje zorgen. Komt dit nog wel goed? Kan ik nog andere dingen doen?
De kleinste (hij heet Monstertje) is vanaf vier weken opgegroeid zonder moeder, maar wel met pleegkittens en een volwassen poes in huis. Heeft hij misschien basaal kattengedrag niet goed aangeleerd? Ik had gehoopt dat hij het van de oudere katten wel kon leren.
Overigens blazen de twee oudere katten ook naar elkaar nu.
Nou ja, lang verhaal kort:
Kitten 10 weken + 2 broertjes 6 maanden = blazen en grommen en nu ook uithalen. Help?