Ik heb 2 dingen.
Ten eerste heb ik het gevoel dat mijn kat last heeft van oormijt. Ze zit veel te krabben aan haar oren en doet haar oortjes af en toe schuin + haar kopje schuin.
Vorige week was het ineens veel minder en al een paar dagen vernam ik niks. Achteraf natuurlijk, omdat ik het schoon had gemaakt.
Het leek alsof haar oortjes vrij schoon waren.
Toch sinds gisteren wordt het fors erger. Gisteravond ging ze zich ook afzonderen, maar gelukkig is ze nu weer vrolijk en heeft ze weer minder last. Toch kon ik in het daglicht nu zien, dat het best heftig was, zat helemaal vol rotzooi. Kennelijk maakt het licht veel uit.
Toch besloten dat er iets moest gebeuren. Ik wilde medicijnen tegen oormijt bestellen. Toch las ik, dat je dit alleen maar mag gebruiken als er aan de buitenzijde van de gehoorgang, geen beschadigingen zijn. Ik weet niet precies om welke gebieden dit gaat, maar bij mij heeft ze dus wel een beschadiging ( wellicht door het krabben ) aan de buitenzijde net buiten haar oor.
Voor de zekerheid de dierenartsassistente gebeld; of ik niet eerst de door mij bestelde medicijnen kon gebruiken en daarna even naar de dierenarts kon ter controle.
Zij gaf aan, dat dit medicijn niet kan worden gegeven, indien er gaatjes in het trommelvlies zitten. Dit kan ik volgens haar niet zien en ze hebben hier speciale apparatuur voor.
Tsja; ik dan maar naar de dierenarts, want stel je voor dat er wel iets beschadigd is..............moet er niet aan denken.
Tegelijkertijd was het ook een beetje naïef om met een dierenarts te bellen, als je begrijpt wat ik bedoel. Het is immers 'kassa'.
Ik zit dus te overwegen wat ik nog meer kan doen, maar denk dat dit de enige optie is.
Waar ik woon, zijn de tarieven bijzonder hoog, vandaar ik al een aantal malen naar een dierenarts in Peize ben geweest. Nadeel, is dat ik in Groningen woon en ik geen auto heb. Ik moet dus met de bus etc. en ben lang onderweg.
Mijn kat moet zowieso nog een jaarlijkse intenting hebben. De ene vraagt 55,-, de andere vraagt tussen de 40 en de 43 euro ( beide bedragen zijn per ziekteverschijnsel, dus of voor de kattenziekte of voor de niesziekte, want volgens haar is het om en om ) en volgens mij zit dierenarts Peize zo rond de 37,-. Dit laatste is uit mijn hoofd, want ik kon het vandaag niet checken. Ook weet ik niet of het per ziekte is of dat het gaat om de nies- en kattenziekte samen.
Als ik er morgen toch heen moet, dan kan het wellicht net zo goed in één keer.
Toch ben ik benieuwd of iemand weet waar het in Groningen goedkoper kan en of iemand ook een '''goedkope''' dierenarts kent. De dierenarts vlakbij mij, is het duurst. Ook toen ik eens een röngenfoto moest laten maken van mijn konijn, betaalde ik al 100,-.
Aan de Paterswoldseweg is helemaal drama. Daar ben ik eens flink de poot uigedraaid en hebben ze een bepaalde verschijnsel totaal over het hoofd gezien etc. ( Gelukkig was een andere dierenarts juist wel weer heel prettig, maar nooit ga ik meer naar deze dierenarts. )
Iemand die prettige ervaringen heeft met een bepaalde dierenarts en normale tarieven ?
Toevoeging 15.42: Zojuist gebeld met de Dierenarts in Peize. Kosten voor nies- en kattenziekte samen bedraagt : 36,-. Hoeft dus niet het ene jaar de ene ziekte en het andere jaar de andere ziekte, zoals die andere dierenarts. Scheelt uiteindelijk ook weer.
Heb overigens binnenkatten en ik vraag mij af of ik dan ook ieder jaar een inenting nodig heb.