Ik hoop dat jullie me hier misschien kunnen helpen..
Ik heb een poes van anderhalf, Poesie en sinds 2 weken ook een kitten van 6 maanden, Ukkie. Het ging vrijwel direct best wel goed tussen de 2. Na wat geblaas en gegrom, waren ze binnen een paar dagen al lief aan het stoeien, zonder grommen en blazen. Poesie werd in de eerste week ziek, moest heel vaak overgeven 's nachts dus ik heb die ochtend de dierenarts gebeld. Die vroeg mij een aantal vragen over voeding, of dat veranderd was, of dat de kans er was dat ze iets geks had gegeten wat misschien vast zat, maar dat is niet zo. Toen zei ze dat ik Poesie dan maar tot 15uur in de middag niks te eten moest geven en als ze dan nog steeds overgeeft dat ik dan moest bellen. Die ochtend had ze ook al zeker zo'n 5x overgegeven, dus ik heb rond 12uur toch maar gebeld en een afspraak gemaakt. Kon een uurtje later terecht.
De dierenarts heeft Poesie onderzocht, maar er was niks te vinden en ze leek gewoon gezond. Al had ze wel 0,3 graden verhoging, maar dat kon ook komen door de stress van naar de dierenarts gaan zei ze. Ze had Poesie een spuitje tegen misselijkheid gegeven en een pilletje die ze 24uur na het spuitje moest hebben. Daarna ging het weer goed, niet meer overgegeven.
Vannacht heeft ze weer lopen overgeven, dus ik vraag me af of het kan komen door de stress door Ukkie. Want sinds 2 dagen is het stoeien hardhandiger geworden, al stoppen ze wel als 1 van de 2 kreten uitslaat. Ze zoeken elkaar allebei op, het is niet zo dat Ukkie Poesie probeert te treiteren ofzo en dat Poesie het niet leuk vind.
Ik weet nu niet wat ik moet doen, want het is gewoon heel zielig om te zien dat je poesje zich niet lekker voelt en je niet weet wat je voor dr kan doen. Daarom vroeg ik me af of jullie misschien soortgelijke ervaringen hebben.
Poes braakt sinds komst van kitten
-
- Kitten
Re: Poes braakt sinds komst van kitten
welkom op het forum!
erg lastig.. als ze het daar voor niet heeft gedaan, dan heeft het te maken met het samenzijn met het kitten, .. alleen in welk opzicht....
stress? virus? drinkt ze wel goed? als ze zo heeft overgegeven dan moet je toch goed op het drinken letten en anders even wat laten spuitjedrinken (injectiespuit zonder naald en dan aan de zijkant zachtjes naar binnen spuiten) want ze mag niet uitdrogen.. zeker niet als ze blijkbaar ook verhoging heeft..
lees ook even onze topics over solokittens.. en ik schrijf niet dat dit de oorzaak is want als ze met wat meer tijd beter aan elkaar gewend zijn, dan zou het een erg leuk stel kunnen zijn.
maar bedenk dat de agenda van een poes van anderhalf verschilt van die van een onbesuisd kitten.. en soms kan het gewoon toch te veel zijn..
erg lastig.. als ze het daar voor niet heeft gedaan, dan heeft het te maken met het samenzijn met het kitten, .. alleen in welk opzicht....
stress? virus? drinkt ze wel goed? als ze zo heeft overgegeven dan moet je toch goed op het drinken letten en anders even wat laten spuitjedrinken (injectiespuit zonder naald en dan aan de zijkant zachtjes naar binnen spuiten) want ze mag niet uitdrogen.. zeker niet als ze blijkbaar ook verhoging heeft..
lees ook even onze topics over solokittens.. en ik schrijf niet dat dit de oorzaak is want als ze met wat meer tijd beter aan elkaar gewend zijn, dan zou het een erg leuk stel kunnen zijn.
maar bedenk dat de agenda van een poes van anderhalf verschilt van die van een onbesuisd kitten.. en soms kan het gewoon toch te veel zijn..
-
- Tijger
Je moet goed oppassen als je kat zo vaak blijft braken. Waarschijnlijk heeft poesie een kalium gebrek. Ik zou een algehele bloedcontrole laten uitvoeren. dus even alles testen. Dan kan je zien wat eruit komt. Braken is heeel slecht zeker zo vaak. heb ervaring mee. laat nu eerst alles maar testen e nvan daaruit kan je verder werken.
Braken door stress... Heb er nog nooit van gehoord eerlijk gezegd. Zeker de frequentie baart me zorgen, daarom zou het iets (een virus of bacterie?) kunnen zijn dat getriggerd werd door de stress van een nieuw kitten in huis. Denk echt niet dat het door pure stress komt, ook omdat je schrijft dat ze eigenlijk prima met elkaar overweg kunnen.
Behalve een bloedonderzoek raad ik een echo van het maaggebied aan; met voelen kun je dingen missen (ook als ervaren dierenarts). Als ze nog steeds braakt zou ik weer een 'anti-overgeefpil' vragen, want behalve dat Poesie uitdroogt raakt haar slokdarm en gebit ook beschadigd door het maagzuur dat omhoog komt.
Succes met Poesie!
Behalve een bloedonderzoek raad ik een echo van het maaggebied aan; met voelen kun je dingen missen (ook als ervaren dierenarts). Als ze nog steeds braakt zou ik weer een 'anti-overgeefpil' vragen, want behalve dat Poesie uitdroogt raakt haar slokdarm en gebit ook beschadigd door het maagzuur dat omhoog komt.
Succes met Poesie!
Met diervriendelijke groeten,
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
-
- Kitten
Dat Poesie zo vaak had overgegeven baardde mij inderdaad ook zorgen, vandaar dat ik toen alsnog maar een afspraak had gemaakt, terwijl ze me aanraadde dat pas die middag te doen als het nog steeds niet goed ging. De dierenarts vond het niet zorgwekkend dat ze zo vaak had overgegeven wat ik zelf toch wel raar vind, want het hoort niet zo te zijn dus zal er een reden achter zitten.
En het is inderdaad heel slecht voor dr gebit en slokdarm, want die eerste keer dat ze zoveel had moeten braken was dr stemmetje ook helemaal schor en ademde ze ook wat zwaarder, wat bij de dierenarts ook al geen zorgen opwekte..
Nu heeft ze dan afgelopen nacht overgegeven, maar sindsdien niet meer. Ze gedraagt zich ook niet anders, is niet lustelozer en blijft wel gewoon drinken, dus dat is wel goed.
Ik ga dr wel even laten testen op alles ja, en zonodig misschien een andere dierenarts zoeken aangezien ik toch liever wat serieuzer genomen wil worden. Ga niet zomaar voor niets met Poesie naar de dierenarts als ik zelf niet denk dat er echt wat mis is.
Maar echt bedankt voor jullie reacties!
En het is inderdaad heel slecht voor dr gebit en slokdarm, want die eerste keer dat ze zoveel had moeten braken was dr stemmetje ook helemaal schor en ademde ze ook wat zwaarder, wat bij de dierenarts ook al geen zorgen opwekte..
Nu heeft ze dan afgelopen nacht overgegeven, maar sindsdien niet meer. Ze gedraagt zich ook niet anders, is niet lustelozer en blijft wel gewoon drinken, dus dat is wel goed.
Ik ga dr wel even laten testen op alles ja, en zonodig misschien een andere dierenarts zoeken aangezien ik toch liever wat serieuzer genomen wil worden. Ga niet zomaar voor niets met Poesie naar de dierenarts als ik zelf niet denk dat er echt wat mis is.
Maar echt bedankt voor jullie reacties!
- eveline1982
- Tijger
Ik vind het toch ook een wat lakse houding van de dierenarts. Tuurlijk kan een kat misselijk worden na iets traumatisch of continu onder stress staan. Maar uit jouw beschrijving lees ik niet dat de kat zich anders gedraagt
Ik hoop dat ze zich nu weer beter gaat voelen en ze gewoon een klein virusje had.

The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Kan het zijn dat ze van stress/opwinding te lang niet gepoept had? Als ze bomvol ontlasting zitten gaan ze ook overgeven.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25