ouwe graatmagere kat heeft altijd honger

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Dinky
Tijger
Tijger

Re: ouwe graatmagere kat heeft altijd honger

Bericht door Dinky »

Het verschilt enorm per kat of een pilletje een probleem is of niet ;)
Sommige trappen er wel in als je het door het natvoer doet, andere eten het wanneer je er easypill omheen kneed als een soort snoepje. Het hoeft dus geen probleem te zijn, hangt sterk af van de poes ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Jemig zit net het verhaal te lezen. Jullie zijn nog drukker met de kat dan met de oudere demente dame :grin: Is er geen familie van haar die de zorg van de katten over kan nemen of gedeeltelijk. In hoeverre kan deze dame nog voor haar katten zorgen?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Cerna

Bericht door Cerna »

Wanneer de kat geen brokjes wil eten en alleen zacht voer, zou ik toch een bezoekje brengen aan de dierenarts voor controle van het gebit en een seniorencontrole. Dan wordt er bloedgeprikt en kunnen alle inwendige functies gecontroleerd worden.
Onze oudste kat spuugde ook altijd wanneer er gelei over het eten zat. Sinds hij Gourmet-mousse krijgt gebeurt het zelden meer. Ik leng het aan met wat warm water zodat het een sausje (geen soep!) wordt en geef zo'n blikje in 2 keer.

Is er in de buurt geen oppascentrale of afd. van de dierenbescherming die de zorg (en evt. pillen geven mocht dit noodzakelijk zijn) van jullie kan overnemen?
Waar in het land woont deze oude dame?
dinky2toy
Kitten

Bericht door dinky2toy »

de dame in kwestie is niet eens meer in staat haar eigen boterham te eten, laat staan voor de katten te zorgen, familie is allemaal even oud... en dus geen oplossing.

De dierenarts komt 2 keer per jaar standaart langs voor algemene controle van alle poezen teven vlooien preventie en inentingen? of zo...
staat in december weer op het programma.
Verder is de toestand van de oude kat niet nieuw voor de dierenarts. het is een bekend al langer slepend probleem, dus niet echt een reden om accuut langs te komen.
dinky2toy
Kitten

Bericht door dinky2toy »

nou... ik ben weer bij de kattendame. De dame maakt het goed
En haar 5 katten ook ;) die ouwe is nog steeds even mager en bedelend
word weer een paar dagen katten verwennen ... kan jullie stimulans goed gebruiken.
Ik moet echt nooit katten voor mijzelf nemen is toch echt niks voor mij
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Wat lief dat jullie niet alleen voro de dame zorgen maar ook goed voor haar katten!

Succes met alle zorg.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Nina-Pippi-Loes
Huiskat
Huiskat

Bericht door Nina-Pippi-Loes »

Echt super dat je je zo voor de dame en de diertjes inzet. Kun je op de dagen dat je er niet bent je collega niet opporren het ook een beetje in de gaten te houden?
Plaats reactie