Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Je kunt hier je ervaringen kwijt m.b.t. bedrijven die gerelateerd zijn aan katten, bijv. dierenartsen, webwinkels, fokkers, asielen, dierenwinkels enz.
Lees voordat je iets plaatst eerst even de spelregels.

Ik geef deze webwinkel het cijfer (0=laagste, 5=hoogste):

0
0
Geen stemmen
1
2
4%
2
0
Geen stemmen
3
6
11%
4
19
33%
5
30
53%
 
Totaal aantal stemmen: 57

Gebruikersavatar
Anneke_87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 okt 2012 14:18
Locatie: Oost-Vlaanderen - België

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door Anneke_87 »

Even een ouder topic terug wakker maken.
Het loont blijkbaar af en toe de moeite om eens bij de andere zooplus winkels te kijken. Wij zijn nu naar nieuw voer aan het kijken voor Tigris en Thor. De zak Hill's i/d (gevoelige spijsvertering) is bijna op en we overwegen om over te stappen naar Sanabelle Sensitive. Een vergelijkend onderzoekje leverde het volgende op :

Sanabelle Sensitive gevogelte of lam
400g : GB £2,29 (= €2,83 volgens wisselkoers van De Tijd), B €2,99 en €3,49 (lam) NL €3,49
2kg : GB £8.90 (= €11,01), B €12,90 (kip en lam), NL : €13,99
10kg: GB £26,90 (=€33,29), B €37,9 (kip en lam) NL : €39,99

Enige nadeel van GB is wel dat ze pas gratis opsturen vanaf £59 anders is het £5,90 erbij voor België. Voor Nederland is het gratis vanaf £79 anders £7,90 erbij.

Als we keken om boven de £59 te geraken was het verschil erg groot (het is wel de eerste keer zooplus bij ons, dus we krijgen er nog 10% korting bovenop, bij NL was het trouwens 5% korting). De bestelling zou dan 10 kg sanabelle sensitive lam, 10 kg gevogelte + zo'n bewaarzak van trixie voor 10 kg zijn.

GB : £54,71 of €67,70 (ja, het is minder dan £59 door de 10%korting, maar er wordt naar het oorspronkelijke bedrag gekeken, dus zonder de korting)
B : €77,13
NL : €83,57

Voor grotere bedragen (of samenaankoop) loont het dus misschien wel de moeite om eens bij de Engelse zooplus te kijken.
Groeten, Anne, Tigris (08/2012) en Thor (09/2012)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door Adriana »

is er geen Duitse website die Sanabelle verkauft?
het lijkt me dat dit voordeliger moet zijn want Sanabelle komt uit het oosten..
-
als ik zoek op sanabelle katzenfutter kaufen, dan krijg ik een aantal links/sites

http://www.zooplus.de/shop/katzen/katze ... /sanabelle

http://www.tiierisch.de/produkte/katzenfutter/sanabelle

http://www.bitiba.de/shop/katze/katzenf ... tzenfutter

und so weiter.
zelf maar even de prijzen vergelijken maar ik kan me niet voorstellen dat het verschepen naar Engeland gratis is, komt dus bovenop de prijs..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door nellebel »

je weet het nooit hoor. ik bestel regelmatig dingen uit amerika weet je wel de USA, dat is goedkoper met verzenden als binnen nederland. echt absurd hoor. nadeel kan zijn als de douane het checkt dan moet je alsnog de btw erover betalen. dat geldt ook voor engeland hoor. alleen ze checken niet alle pakjes, maar dat kan soms tegenvallen ineens 21 % erbij
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anneke_87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 okt 2012 14:18
Locatie: Oost-Vlaanderen - België

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door Anneke_87 »

De Duitse zooplus komt uit op €75,57. Dus toch nog duurder dan de GB

Ik denk dat de Engelse zooplus goedkoper is omdat de pond niet erg hoog staat. Ik weet nog dat er een periode was dat je voor 1 pond ongeveer 1.5 euro mocht rekenen, nu is het 1.2 euro.

Voor Engeland komt er geen extra btw/invoerrechten op aangezien Engeland lid is van de EU. :-)
Groeten, Anne, Tigris (08/2012) en Thor (09/2012)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door Adriana »

heb erg slechte ervaringen met Amerikaanse kattenspullen kopen.. ooit bij pet wellbeing gekocht, maanden gewacht, uiteindelijk ook nog forse smak aan invoerrechten moeten betalen.. nu ging het mij om de specifieke producten en niet om goedkoop, maar dat liever nooit meer..

aan de andere kant bestel ik regelmatig groentezaad in VS (en in UK) en dat gaat snel, is erg goeie kwaliteit en relatief goedkoop.. :pdtrepa: ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ik heb nog geen min punten ontdekt
Bestel daar slles !
Snelle leveringen binnen een dag reactie op mijn vragen, iets te laat met betalen ook prima
Ik vind t top !! Scheeld ons weer katten grind sjouwen van 20 kilo !!
De prijs scheelt OOk met de winkels !
Kortom ik ben erg te spreken over zooplus
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door nellebel »

ik koop ook geen kattespullen in the USA, maar we bestelden daar onderdelen voor onze ford mustang.
ik koop weinig verder via internet. vind het onpraktisch met bezorgen. aangezien ik full time werk ben ik nooit thuis als ze komen bezorgen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door Adriana »

je kunt tegenwoordig via de tnt track+trace zelf aangeven wanneer niet (dagen van de week) bezorgd kan worden en ze bezorgen hier tegenwoordig eind van de middag/begin avond.
als je je profiel invult dan kun je allerlei opties kiezen, ook ophalen dichtstbijzijnde of aangegeven postagentschap.
en ik heb op de Zooplus-adresstickers toegevoegd: - niet bij buren bezorgen! - en tot dusver houden ze zich daar goed aan.
het overgrote merendeel van alle kattenspullen komt hier van Zpls!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door nellebel »

ik werk van ma t/m vrijdag ben pas laat thuis. niet bezorgen bij buren houden ze zich hier nooit aan. erg frustrerend. ik heb de dierenwinkel dichterbij als het postkantoor dus voor mij handiger zo.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door Adriana »

toch maar even een pluim ;-) voor Zooplus ( :-( voor het repareren van hun fout, dat wel dus...)

vrijdag avond besteld: purina one sensitive (kip+wortel);
maandagmiddag afgeleverd: purina one zalm+wortel;
maandagavond: zonder verpakking te checken nieuwe voer gegeven.....yèk x 3 ;
dinsdagmorgen: nieuwe voer onaangeraakt met 3 hongerige katzels ernaast.... zucht..... ;
dinsdagmorgen: ontdek fout en Zooplus gebeld;
dinsdagmiddag: mail met bezorg- en ophaalcodes en verdere info;
woensdagmiddag: aflevering TNT juiste variant;
maandagmorgen volgende week: foute voer wordt opgehaald GLS.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door Cari »

Ben ook nog altijd heel blij met Zooplus. Ik heb daar in de loop der jaren al voor honderden euro's gekocht, maar laatst hadden ze dan toch een foutje gemaakt. Ze waren vergeten de cosma snacks in de doos te doen. Ik heb ze gemaild en krijg meteen een kortingscode retour, waarmee ik bij een volgende bestelling dus alsnog de snacks zou ontvangen. Geen gezeur, ik werd zonder meer geloofd. De code was een jaar geldig en is inmiddels natuurlijk al lang weer ingewisseld.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door Nikki2309 »

Ik heb ook alleen maar goede ervaring met zooplus. Een tijdje terug was een zak met kattengrit kapot gegaan tijdens de bezorging. Heb geld retour gekregen zonder gedoe of gezeur.

Enige nadeel vind ik dat ik snel te veel bestel hihi. Vandaag weer een bestelling binnen gekregen met nieuw speelgoed voor Max en Bella.
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door Dinky »

Netjes opgelost inderdaad Adriana :)

Hihi ik vind het een nadeel dat je minstens voor 15 euro moet bestellen en 'mijn' voer is per zak 13,90 dus moet er altijd wel iets extra bij bestellen omdat ze het anders niet willen verzenden :P Tja, nadeel van maar 1 poesje in huis ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door BloemTetsu »

Je kan ook 2 zakken tegelijk bestellen ;)
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door Dinky »

Klopt, dan kan ik gelijk halfjaar vooruit :lol:
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie