vindt poes me wel nog lief?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
mausie
Huiskat
Huiskat

vindt poes me wel nog lief?

Bericht door mausie »

5 Weken gelededn heb ik een poesje van anderhalf jaar uit t asiel gehaald.
Ze heeft me echt zelf gekozen, toen ik de poezenrennn binenkwam tikte ze me steeds aan, ik ben toen ergens anders gaan zitten en toen kwam ze op mijn schoot. Ze is echt superlief, ze had hele vieze oren en die mocht ik heel goed schoonmaken van haar.
Ze was niet gesteriliseerd daarom moest ik dat natuurlijk laten doen. Afgelopen Dinsdag is ze gesteriliseerd s nachts heeft ze 2 hechtingen uitgetrokken dus moest ik terug voor behandeling.
Vanaf die tijd is ze afstandelijk, daarvoir gaf ze me altijd kopjes, likte mijn hand, trapoelde op mn schoot.
Nu heb ik t idee dat ze t me kwalijk neemt, komt niet meer po schoot.
Ik ga heel vaak naar haar toe,ze ligt steeds boven op bed komt haast niet meer naar me toe.
Wat denken jullie,komt t weet goed?
eveline1982
Tijger
Tijger

Re: vindt poes me wel nog lief?

Bericht door eveline1982 »

Waarschijnlijk heeft ze nog wat last van de sterilisatie. Daarbij heeft ze de wond weer opengetrokken en moest dat weer gehecht worden was waarschijnlijk pijnlijk voor haar. Geef haar maar de tijd en hou de wond goed in de gaten dat het niet ontsteekt. Als ze zich lusteloos gaat gedragen haar oortjes heet aanvoelen zou ik zsm de dierenarts bellen, dan kan het zijn dat de wond is gaan ontsteken. Sterkte met haar enne komt echt wel weer goed :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
mausie
Huiskat
Huiskat

Bericht door mausie »

Bedankt Eveline voor je snelle reaktie.
Ja, ik hou haar heeeel goed in de gaten, ze laat zelfs haar buikje gemakkelijk zien, ze is alleen erg afstandelijk, voor de sterilisatie kroop ze zelfs helemaal in me, kopje ondrr mn arm, lichaampje tegen me aan drukken, als ik naar bed ging was ze ook meteen van de partij, meteen boven op me liggen en kroelen. Ja, echt, ik vind dat geweldig en t doet me dan pijn nu ze dat niet meer doet, en dan denk ik goh, ik heb t verpest bij haar maar ja wat wil ik anders, ik zal toch met haar naar de dierenarts moeten
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Niet je schuldig voelen. De meeste katten trekken zich terug als ze pijn hebben of zich niet lekker voelen. Ik zou haar niet dwingen maar wel afentoe even een kroel geven zodat ze weet dat jij haar nog lief vind. Ligt dus echt niet aan jou. Over 1 a 2 weekjes voelt ze zich weer helemaal haarzelf en zal haar aanhankelijke gedrag ook terug komen :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Sifra
Tijger
Tijger

Bericht door Sifra »

Vermenselijk het niet te veel, ze neemt het je niet kwalijk. Ze is misschien wel even haar vertrouwen kwijt, maar je zult zien dat het weer goed komt. Geef het de tijd.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
mausie
Huiskat
Huiskat

Bericht door mausie »

Allemaal bedankt, afwachten dus, zal ik doen en haar tevens lekker verwennen, moppie en Thekla
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Echt zo zonde dat het asiel niet voor de ingreep had gezorgd.
neem het jezelf niet kwalijk, het enige verwijt is te maken richting asiel.
Met geduld en liefde kun je die vertrouwensband wel weer opbouwen met het poesje.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
pinguin
Tijger
Tijger

Bericht door pinguin »

Geleerd gedrag zal ze niet zomaar verleren. Maar zoals de rest al schreef zal ze even tijd nodig hebben om bij te komen.

Ik heb hier een kat die in het begin veel op schoot kwam en daarna ineens niet meer. Maar na 6mnd besloot die toch weer lekker op mijn schoot te kruipen. Het zal bij jouw echt niet zolang duren verwacht ik.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
mausie
Huiskat
Huiskat

Bericht door mausie »

Bedankt allemaal voor de opbeurende woorden.
Plaats reactie