Kortgeleden heb ik me hier voorgesteld en vertelde ik dat ik overwoog een kat te nemen. Vlak daarna ben ik naar het asiel geweest en daar zat alles wat ik eigenlijk niet zocht, een zwart wit zwerfkatertje van ongeveer 3 maanden oud. Mijn moeder en ik waren meteen weg van hem. We hebben hem Mythos genoemd.
Hij is ondertussen al 3 keer met de trein mee geweest en het is totaal geen probleem, hij ligt lekker op schoot en in de tas blijven vindt hij ook niet erg, zolang hij maar aandacht krijgt. Na een week begon hij wel flink te niezen maar verder had hij nergens last van. Na het weekend naar de dierenarts geweest want hij werd ook wat snotterig, uiteindelijk bleek het niesziekte. Behalve het snotteren en niezen had hij er gelukkig weinig last van. Helaas konden we daardoor niet terug naar mijn ouders, omdat de kans groot was dat hij hun katten zou besmetten.
Bij mij thuis vindt hij ook van alles te beleven. Vooral op de lange gang (zo'n 50m) van onze afdeling gaat hij helemaal los, hij rent wild van de een naar de andere kant en ook de ratjes van mijn huisgenoot zijn erg interessant.
Bij mijn vriend, waar we ook een paar dagen zijn geweest, kon hij lekker op het balkon en hebben we een slaaphuisje met krabpaal geklust. Nu zijn we weer bij mijn ouders en gedraagt zich alsof hij nooit weg geweest is. Donderdag moest hij nog even langs de dierenarts voor o.a. entingen en de dierenarts prees hem omdat hij zo braaf was en, zelfs bij het prikje, geen kik gaf. Hij zat lekker te spelen met de verpakking van de spuit

Hier thuis is iedereen gek van hem. Mijn vader speelt met hem angry birds op de computer, Mythos vindt het maar wat interessant hoe alles op het scherm beweegt en kwettert. Mijn broertje daagt hem uit met een laserlichtje en mijn moeder neemt hem af en toe in het tuigje mee de tuin in, waar alles ook heel nieuw en spannend is. Zelf ben ik ook ontzettend bij met hem. Ik ben hele dagen thuis dus aan aandacht ontbreekt het hem zeker niet

Geen topic met vragen of problemen dus, gewoon even om kwijt te kunnen hoe blij ik ben met mijn kleine zwervertje. Toch onbegrijpelijk hoe zoiets op straat komt en zijn baasje hem niet meer is komen zoeken.