Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Konijntje »

Dia,

Heel veel sterkte met het verlies van je lieve Liesje.
Je hebt alles liefde en zorg gegeven voor je kleine schat en je hebt de juiste beslissing gemaakt.
Hopelijk speelt ze weer lekker rond in de poezenhemel.

Goetjes Esther, Tom en Beertje
amor
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 nov 2012 20:42

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door amor »

Heel veel sterkte met dit groot verlies van Liesje.
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door kansarmedieren »

Bedankt voor de lieve berichtjes, vrijdag nog een lief kaartje van de dierenarts gekregen dat was dus weer even slikken.

Dia
Esmeetje8
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 jun 2012 00:55

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Esmeetje8 »

Hallo'ben hier een tijd geleden geweest ivm Boris, mn kater van 16 jaar. Hij gaat nu duidelijk achteruit...vanavond naar de dierenarts geweest omdat hij sloom was, stonk en leek mij uitgedroogd.
inderdaad was hij erg uitgedroogd. Hij is 300 gram afgevallen. Ureum is nu 43, een tijd geleden 33. En de crea waarde lag boven de 300.
Slechte waardes dus. Heb hem uremyl gegeven maar dat doet niet zoveel blijkbaar.
Zantacinjectie, cerenia tegen de misselijkheid enz.

Ik weet t effe niet meer...
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door kansarmedieren »

Bij Liesje was het hetzelfde op het laatst wacht niet te lang met een beslissing te nemen om Boris in te laten slapen. Liesje werd ook erg sloom en misselijk gelukkig nog niet erg uitgedroogd. Ze werd niet meer beter alleen maar elke dag slechter, daarom heb ik nu precies een week geleden besloten om haar te laten inslapen voordat het en lijdensweg wordt. Maar dat was mijn beslissing voor iedereen is dat anders, maar misschien helpt dit om een beslissing te nemen.

Veel sterkte weet hoe jammer genoeg je je voelt....
Esmeetje8
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 jun 2012 00:55

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Esmeetje8 »

Ben ik weer even...vandaag moest hij de andere helft van de zak infuusvloeistof. Zo lief, toen ik gisteravond laat thuiskwam kwam Boris op mij af gerend. Zo lief en aanhankelijk. Hij eet wel, maar alleen de beaphar nierdieet vind hij wat. Ik doe er een druppeltje zantacdrank doorheen. Is het zo dat lactulose iets doet omt ureum te laten zakken? Heb uremyl gebruikt twee flesjes..maar dat doet niet veel.
Wat nou als meneertje morgen of overmorgen weer uitgedroogd is..het lukt mij niet om hem zelf infuus te geven, kan dat niet alleen..heb geen hulp erbij. Wat is de grens eigenlijk...
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Dinky »

Heb zelf geen ervaring met een nierpatient maar om uitdrogen te voorkomen zou je misschien kunnen laten spuitjedrinken?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

esmee: waar in nederland?
en op schoot, infuuszak aan hangertje wat hoger, naald erin en laten lopen.. lukt je dat echt niet..?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Adriana schreef:esmee: waar in nederland?
en op schoot, infuuszak aan hangertje wat hoger, naald erin en laten lopen.. lukt je dat echt niet..?
Was het maar zo eenvoudig! Bij Noa lukte het ons zelfs niet met z'n tweeën :cry:

Boris is al redelijk oud en wanneer hij zo snel alweer uitdroogt betekent dat - hoe vreselijk ook - dat je de realiteit onder ogen moet gaan zien.
Van lactulose heb ik nooit gemerkt dat het ureumverlagend is. Het werkt laxerend en daardoor zullen de afvalstoffen misschien sneller het lichaam verlaten. Maar lactulose gebruiken om nu nog het ureum rap naar beneden te brengen, zal niet meer helpen.

Het enige wat je kunt overwegen is opname, maar of je zoveel stress nog moet willen bij zo'n oude kat?
Overleg met je dierenarts en laat hij/zij jou eerlijk vertellen wat het beste is voor Boris.

Ik wens je veel sterkte bij het nemen van je beslissing.

@ Dia, nog gecondoleerd met het verlies van Liesje.

Met Cochi gaat het nog steeds goed. Vannacht heeft hij wel iets gespuugd, maar dat was alleen maar een beetje schuim. Hij eet nauwelijks meer brokjes (nooit een grote fan van geweest), krijgt om 23.30 uur zijn laatste kwart kuipje Beaphar, maar heeft dan toch tegen de ochtend zijn maag leeg en dan gaat hij spugen.
Ik weet niet wat ik hier aan kan doen. Overdag krijgt hij zo om de 2 uur wat eten, maar daar kan ik moeilijk 's nachts mee doorgaan.
Maar hij eet en drinkt nog goed en dat zijn voor mij de criteria.
Esmeetje8
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 jun 2012 00:55

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Esmeetje8 »

Dank voor de reacties. Ik wioon in Amsterdam en ga altijd naar t dierenziekenhuis in Nieuw Sloten. Infuusje geven? Boris verandert acuut in een tijger maar misschien moet ik het toch maar weer proberen.
Echt een opname om hem te spoelen zou dat helpen? Of is dat dan ook maar voor een dag of zo. Maar voor nu is hij nog ok, eet redelijk. We wachten even af. Sterkte voor jullie arme mede nierpatientjes...
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door kansarmedieren »

Esmeetje8 schreef:Ben ik weer even...vandaag moest hij de andere helft van de zak infuusvloeistof. Zo lief, toen ik gisteravond laat thuiskwam kwam Boris op mij af gerend. Zo lief en aanhankelijk. Hij eet wel, maar alleen de beaphar nierdieet vind hij wat. Ik doe er een druppeltje zantacdrank doorheen. Is het zo dat lactulose iets doet omt ureum te laten zakken? Heb uremyl gebruikt twee flesjes..maar dat doet niet veel.
Wat nou als meneertje morgen of overmorgen weer uitgedroogd is..het lukt mij niet om hem zelf infuus te geven, kan dat niet alleen..heb geen hulp erbij. Wat is de grens eigenlijk...
Voor mij persoonlijk is de grens zelf infusen geven dat heb ik nooit gedaan en ga ik nooit doen. Ik persoonlijk vind dat een stap te ver. Het is pijnlijk zo'n bel met vocht onder de huid en het geneest niets stelt alleen maar uit. Om het een keer te laten doen bij de dierenarts vind ik geen probleem maar als er daarna weer problemen ontstaan en dan is het genoeg voor mij.

Maar dat moet iedereen voor zich zelf uitmaken, met liesje heb ik het ook zo gedaan 1 x laten spoelen 3 dagen bij de dierenarts toen 1 maand daarna nog slechtere waardes toen was het klaar wat spoelen betreft ze kreeg nog wel haar medicijnen enz maar niet meer plagen met infusen. Mijn dierenarts Atje Westerhuis was het daar helemaal mee eens. Liesje werd nooit meer beter alleen maar slechter daarom heb ik haar ruim een maand na de laatste controle ook laten inslapen bij de eerste verschijnselen van verzwakking en hersenschade.
amor
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 nov 2012 20:42

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door amor »

Vandaag om 14.00 is mijn lieve Amor ingeslapen.
Hij ging niet meer eten en hij sliep alleen maar ( drinken en naar de kattenbak daarna weer slapen)
Gisteravond een temperatuur gemeten van 36,9
Hij was ook weer vermagerd.

Lieve Amor, mis je vreselijk, rust zacht..........

Groetjes van Daphne
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Daphne, heel veel sterkte! Het is fijn dat Amor zo oud heeft mogen worden - dat is veel katten niet gegund - maar dat je hem zult missen is logisch. Heb het zelf helaas al vaak mee moeten maken.

Ik hoop voor je dat Caesar het nog een hele tijd goed mag blijven doen, dat geeft toch een beetje troost.
Esmeetje8
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 jun 2012 00:55

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Esmeetje8 »

Oei heel veel sterkte je hebt je best gedaan.
amor
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 nov 2012 20:42

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door amor »

Dank jullie wel voor de lieve woordjes, doet me erg goed.

Groetjes van Daphne
Plaats reactie