Wil je weten hoe je je kat diervriendelijk kunt opvoeden?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
DierenbeschermingNHN
Kitten

Wil je weten hoe je je kat diervriendelijk kunt opvoeden?

Bericht door DierenbeschermingNHN »

De Dierenbescherming Noord-Holland Noord (NHN) organiseert samen met Bibliotheek Heerhugowaard woensdag 28 november een lezing over de do’s en don’ts bij katten en kittens en het verbeteren van de band tussen kat en baas.

De Dierenbescherming NHN houdt in het kader van voorlichting jaarlijks een aantal lezingen om positieve communicatie en een goede omgang tussen mens en dier te bevorderen. Dit keer staan katten centraal. De lezing is bedoeld voor kattenbezitters of mensen die erover denken om een kat of kitten in huis te nemen.

Kattengedragstherapeute Anita Legué van Kat op de divan vertelt deze avond hoe katten op een diervriendelijke manier opgevoed kunnen worden, wat katten hun baasjes proberen te vertellen, wat de behoeftes zijn van een kat en hoe de band met een kat kan worden versterkt. Dit alles gebeurt op een interactieve manier met filmpjes, leuke praktijkvoorbeelden en spelletjes die gelijk toegepast kunnen worden.

Geïnteresseerden zijn van harte uitgenodigd om de lezing bij te wonen. Deze wordt woensdag 28 november gehouden in Bibliotheek Kennemerwaard in Heerhugowaard Centrum. De zaal is open om 19.15 uur en om 19:30 uur start de lezing, die circa 2 uur duurt. De bibliotheek is gelegen aan de Parelhof 1a, in Heerhugowaard

Aanmelden
De lezing kost 5 euro voor leden van de Dierenbescherming of Bibliotheek Kennemerwaard. Niet-leden betalen € 6,- entreekosten. Inschrijven kan via het inschrijfformulier op de website van de Dierenbescherming NHN http://www.dierenbeschermingnhn.nl.
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

Re: Wil je weten hoe je je kat diervriendelijk kunt opvoeden

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Wat leuk !!!! Alleen te ver voor mij woon in Arnhem jammer als in de buurt was was ik graag gegaan
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

We zijn hier al niet voor het opvoeden van katten, dus zal je hier vrij weinig mensen bereiken, vrees ik.
Maar verder wel een leuk initiatief. Nog te veel mensen denken dat een plantenspuit nu eenmaal hoort bij katten...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
jennli
Tijger
Tijger

Bericht door jennli »

Vergis je niet Valerie. Kan best interessant zijn. Wellicht is het woord opvoeden niet heel handig gekozen. Ze brengen in ieder geval het op een gezonde manier omgaan met katten onder de aandacht.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Opvoeden van de kat is inderdaad moeilijk, maar opvoeden van het "baasje" is geen slecht idee ;)
Wie weet is het wel wat, zijn genoeg mensen die het moeilijk vinden om goed met hun kat om te gaan.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar

Bericht door achtpuntzes »

haha,

een leuk initiatief, maar de titel zal je wel niet al te letterlijk moeten nemen, want een mens kan een kat immers toch niet opvoeden. maar wat extra handvaten aanbieden over een en ander daar is natuurlijk niets mis mee, nee :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Met Ilone eens, titel zou beter kunnen aangeven hoe de mens te leren omgaan met katten.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Anne87

Bericht door Anne87 »

Worden deze lezingen ook op andere plekken in het land gegeven? Ik kan het zo niet vinden op de website van de Dierenbescherming, maar het lijkt me wel heel leuk om er eens heen te gaan.
Adriana

Bericht door Adriana »

er zijn bijvoorbeeld geweldige (vind ik) boeken van Vicky Halls over het omgaan en begrijpen van katzels en ik verzamel ze al een tijdje via kringloop en 2e hands..
bengels krijgen af en toe een lesje voorbeeldgedrag uit één van de boeken over zich heen als ze zich weer eens misdragen, maar draakjes zijn beter in het opvoeden van het baasje dan omgekeerd, hihi..!
Plaats reactie