ik ben sita en ben me al een tijdje aan het orienteren om een katje aan te schaffen. Ik heb nog nooit een kat gehad, dus info is welkom

Heb reeds met verschillende mensen gesproken, info opgezocht en me ingelezen. Ik wou eigenlijk nog even wachten, maar na info gekregen te hebben in het asiel (waar ik graag een kitten vandaan zou halen), ben ik gesmolten voor de 3 kittens die daar zaten. Meer bepaald de twee zwarte katertjes van nu 4 maand oud.
Ik had echter nog enkele vragen waarop ik moeilijk antwoord vond en hoopte dat jullie me mss konden helpen?
1. Hier en daar lees ik dat je het best 2 kittens kunt adopteren, zodat ze elkaar gezelschap kunnen houden als ik er niet ben. Nu werk ik (momenteel) niet, maar goed, in de toekomst hopelijk wel. Een katje alleen zou dan meer kattenkwaad uithalen dan dat ze met 2 zijn. Of ben ik nu verkeerd? Ik las altijd dat een kat een solitair dier is en dus geen echte behoefte heeft aan een maatje. Maar ik kan verkeerd zijn.
2. Er is zodanig veel voeding voor katten, ik had gelezen dat droogvoer nog altijd beter is dan nat voer. Maar er zijn zoveel merken en vooral ook slechte merken. Welke raden jullie aan?
3. De kat(tjes) mlogen de eerste tijd niet naar buiten gaan, zodat ze aan het huis wennen. Maar ik wil ze wel aan zoveel mogelijk laten wennen (bvb andere mensen, ...). Kan ik ze dan ook meenemen als ik bvb naar mijn ouders op bezoek ga, of moet ik ze alleen laten.
4. Ik heb reeds alles in huis, ook een mooie krab/klimtoren. En ik weet dt je even met hun voetjes over de paal moet gaan, zodat ze weten dat ze daar mogen krabben, maar wanneer kan ik met een gerust hart even weg (bvb boodschappen doen) dat ze niet gaan slopen? (of stel ik een domme vraag

5. De katten zouden niet op bed mogen slapen. Maar hoe kan ik dan ze corrigeren als ze snchts ets uithalen? of kijk ik voor de eerste tijd best voor eeen afgezette ruimte waar ze in kunnen slapen of laat ik ze onmiddelijk gewoon los in de woonkamer?
Sorry voor de vragen
maar alvast bedanktvoor de antwoorden.
Groetjes