Wij hebben sinds ongeveer anderhalve maand een kitten in huis, een katertje die luistert (het is althans de bedoeling dat hij daar naar gaat luisteren

Maar omdat wij bewust voor twee kittens hadden gekozen (nav gesprekken met vrienden en onderwerpen die ik hier op het forum had gelezen), hadden wij nu wel een probleem. We moesten een nieuwe kitten zoeken (alle anderen uit het nest waren al gereserveerd voor andere mensen). Diesel doet zijn naam eer aan. Hij moet altijd een beetje op gang komen

Anyway, om even op de aanleiding van dit bericht te komen. Wij zijn dus al 6 weken op zoek naar een maatje. We willen echt een goede match voor hem. Niet perse voor nu, want ik heb al gelezen dat het koppelen met kittens meestal wel goed gaat. Maar als ze volwassen zijn, moeten ze elkaar ook nog liggen. Het zou leuk zijn als ze dan ook nog maatjes zijn en niet alleen elkaar accepteren als dit is nou eenmaal degene met wie ik zit opgescheept. Wij hebben verder geen huisdieren, dus nog een reden om er een bij te nemen. Hij heeft totaal geen gezelschap op zijn eigen kattenniveau.
Omdat Diesel zo rustig is, kunnen wij maar moeilijk een match vinden. Een paar keer waren we heel close, maar toen grepen we net mis (een ander persoon was ons net voor). Nu lijken we eindelijk een goede match te hebben gevonden. Een super schattig poesje van 8 weken via de dierenbescherming. Ze is de rustigste uit haar nest, net als Diesel. Nu is het zo dat zij een weeskitten is. Ze zit samen met haar broertjes en zusje in een pleeggezin. Ze zijn toen ze 2 dagen oud waren bij iemand in de achtertuin 'gevonden' en zijn naar dit pleeggezin gebracht. Er is dus geen moeder aanwezig, ze zijn met de hand opgevoed. Ze hadden wel elkaar natuurlijk en er was een volwassen kat aanwezig. Wat haar/zijn karakter of achtergrond is, weten we niet. We hebben haar nog niet gezien, we gaan dit weekend kijken. Als we een klik hebben, kunnen we haar meteen meenemen. De 'pleegmoeder' zegt dat ze erg lief is, graag op schoot zit en aangehaald wordt, maar wel, zoals poesjes dat schijnbaar vaker hebben, een eigen willetje heeft. Ze is dus niet schuw of zo.
Nu is mijn vraag, heeft iemand ervaring met volwassen katten die als weeskitten bij hun terecht zijn gekomen? We willen graag weten hoe de toekomst is met een kitten die zonder moeder is opgegroeid. De eerste 7 weken in het leven van een kat schijnen nogal belangrijk te zijn. We zouden graag wat verhalen en ervaringen willen horen, voordat we besluiten een weeskitten in huis te nemen.
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!
Groetjes!