Ik heb nooit een dierentolk ingeschakeld voor een overleden dieren, juist omdat ik bang was voor dit soort ervaringen.
Ik had zelf een mooie ervaring na het overlijden van Spetter*, maar het is natuurlijk uiteindelijk wat je er zelf bij voelt en denkt. Een ander zal het wellicht voor onzin afdoen, maar zolang de ervaring voor het mij goed voelt mag een ander er van denken wat hij/zij wil.
Spetter* kwam in 1998 bij ons wonen als maatje voor Piggeltje* (mijn eerste kat). Spetter* was een supersociale kat en uiteindelijk hadden we 4 katten, wat allemaal heel goed verliep. In juli 2003 bleek Spetter* besmet te zijn met FIV. Hij was bij ons een binnenkat en de meiden waren niet besmet, dus hij leefde al 5 jaar bij ons met FIV.
Dat was een moeilijke periode, ik wist niets over FIV en Spetter* was niet echt ziek, maar de DA adviseerde hem z.s.m. in te laten slapen.

Uiteindelijk heb ik hem niet in laten slapen maar ben me gaan verdiepen in FIV en hij heeft nog 5 mooie jaren gehad bij ons.
Op 04 april 2008 moesten we hem in laten slapen, heel verdrietig. Ik wilde voorlopig geen andere kat, maar wel over een tijd weer een FIVje een thuis geven. Mijn man wilde absoluut géén FIVje meer, het verdriet had flink ingeslagen bij hem.
Uiteindelijk zag ik zo'n 2 weken na het overlijden van Spetter* een foto van een gevonden kat bij het asiel. Pats, boem, verkocht! Maar niet gaan kijken, want we wilden nog geen kat. Weer 2 weken later zat hij er nog en zijn we toch gaan kijken. Ik pakte hem uit het hokje en heb tranen met tuiten gehuild toen ik hem eenmaal vast had. Direkt wist ik dat hij mijn kat moest gaan worden, hij was onder mijn velletje en zo mijn hart in gekropen en ik wist zo goed als zeker dat ook hij FIV+ zou zijn. Ik heb hem dus door het asiel op eigen kosten laten testen en daar kwam uit dat hij inderdaad een FIVje was.
Ik heb een wereldkat aan Solo* gehad! Ik noem hem vaak "a match made in heaven" of "het laatste kadootje van Spetter*". Ik geloof zeker dat Spetter* Solo* is tegengekomen op weg naar boven (want Solo* was heel erg ziek toen) en hem heeft teruggestuurd voor mij. Ik had nog iets te leren, moest me in blijven zetten voor de FIVjes.