Waar doen jullie je kat 's nachts?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6838
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Dinky »

Zaniematsu schreef:Nog niet zo lang geleden zag ik een advertentie van 1 van mijn fokjes op internet. Ik schrok vreselijk, mijn hart zat in mijn keel. Ik belde meteen en kreeg te horen dat de kater weg moest want hij maakte de kastdeur open en poepte in de kast. Ik kreeg mijn eigen fokje niet eens terug, want er hadden al andere mensen gebeld...... We kwamen overeen dat wanneer die andere mensen niet door zouden gaan dat de kater naar mij zou gaan.(zoals ik overigens altijd afsprak met toekomstige kittenkopers en waar zij zich dus niet aan hebben gehouden) Ik besprak met een ander de situatie en vertelde dat deze kater daar weg moest. Diezelfde dag mailde zij mij om mij te zeggen dat ze diezelfde week nog de kater zouden gaan halen......
Om een lang verhaal niet nog langer te maken..... De kater was totaal apathisch. Hij wilde alleen maar in een slaapkamertje blijven, zoals hij gewend was zijn hele leven, 6 jaren lang. Hij had daar alleen het kamertje maar gehad bij een autistische zoon van de familie. De kater was totaal geflipt!
Dit lijkt mij één van de ergste dingen die je kan overkomen als fokker :( Je lieveling in zo'n staat terugvinden op marktplaats wanneer je hebt aangegeven dat hij altijd terug kan komen :S
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
ikke74
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mei 2010 13:14

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door ikke74 »

Hier mogen ze het hele huis door crossen. We hebben een luikje voor naar buiten te kunnen en ook daar wordt veel gebruik van gemaakt.
Heel af en toe doen we het luikje 's nachts op slot, zodat ze ook weten dat ze niet altijd naar buiten kunnen. Vooral straks met het vuurwerk wil ik ze niet buiten hebben. Maar voor de rest............laat maar lekker gaan.
's Nachts liggen ze lekker op bed, of komen van buiten naar binnen met een muis.....lekker op bed, in bed, onder bed........Het maakt ons niets uit. We zijn daar beide niet bang voor. 's Morgens wordt het allemaal netjes opgeruimd. Er op gaan liggen, dat idee had ik in het begin ook. Maar daar wennen ze snel aan. Ze gaan echt wel aan de kant! Wakker maken doen ze ons nooit. Als we opstaan zijn ze wel wakker want willen dan lekker eten. Ze gaan na de tijd vaak ff naar buiten voor hun behoefte of wat dan ook. We hebben overal kattenbakken maar het liefst doen ze het in de tuin. En overdag liggen ze ook vaak op bed. Ik laat ze lekker hun gang gaan. Ze vinden het prima.
Gebruikersavatar
kattengek66
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 nov 2012 13:23
Locatie: Hardenberg

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door kattengek66 »

mijn poes heeft het hele huis tot haar beschikking. ze is geen drukke kitten meer. ze is 13
wel heeft ze haar eigen kamertje. met kattenbakken. krabpalen ect. maar ze kan slapen waar ze wil. nachts ligt mevrouw lekker bij mij op bed onder haar eigen dekentje. nu het weer kouder word. zomers ligt ze op het bankje balkon.heerlijk beest
mijn kleine meid is alles voor me. kom je aan haar, kom je aan mij.
Gebruikersavatar
Anneke_87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 okt 2012 14:18
Locatie: Oost-Vlaanderen - België

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Anneke_87 »

Hier hebben de katten de woonkamer (die één geheel vormt met eetruimte en keuken) en de garage ter beschikking. Boven en in de badkamer en slaapkamer mogen ze niet komen.

Zonder aanvallend te willen zijn, maar wat ik mij afvraag bij de mensen waarbij de kat het hele huis ter beschikking heeft : hoe doen jullie dat in de winter? Ik wil maar zeggen, ik vermoed dat jullie ook deuren hebben en ruimtes waar het wel verwarmd is en niet verwarmd is. Laten jullie dan de deuren open om dan een erg hoge verwarmingsfactuur te hebben? Of zitten er in alle deuren kattenluikjes? Want dat is namelijk de reden waarom ze bij ons enkel in de woonkamer en garage mogen. De woonkamer is de enige (permanente) verwarmde ruimte in ons huis en in de deur naar de garage zit een kattenluik. Als we de deur naar de hal open zouden laten, dan wil ik onze verwarmingsfactuur écht niet weten. Want boven is er één grote kamer, waar de trap onmiddellijk in uitkomt, wat impliceert dat boven en hal dezelfde temperatuur hebben, die een pak kouder is dan de woonkamer.
Groeten, Anne, Tigris (08/2012) en Thor (09/2012)
Gebruikersavatar
ikke74
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mei 2010 13:14

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door ikke74 »

Wij hebben inderdaad de deuren open staan. Overal zitten radiatoren in dit huis. Beneden zijn het maar 2 deuren, want kamer, keuken, serre is 1 lang stuk zonder deuren.
Er is een deur van de kamer naar de hal, hal en berging is ook weer 1 lang stuk. En dan de deur van de berging naar een aparte schuur. Als de katten overdag lekker binnen liggen gaat de deur van de berging naar de schuur nog wel eens dicht. In de schuur zit een luikje. En boven hebben we de deuren ook nooit dicht. We hebben geen kinderen, dus daarvoor hoeft het niet. We hebben het in het begin wel eens gedaan hoor. Deuren zoveel mogelijk dicht laten. Maar op de rekening maakt het weinig verschil.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9364
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door castratenkoor »

Hier ook alles open zowel boven als zolder. verwarming dag en nacht op 20. Overal verwarmingselementen. Alleen b.v. tijdens verbouwingen zitten de katten tijdelijk in kamer - keuken - met toegang kattenren via kattenluik.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Zaniematsu
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 29 okt 2007 10:08
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Zaniematsu »

Hier staan alle deuren op een kier, zelfs die van de badkamer en toilet. Ik heb er van die deurstoppers voor gekocht die er tussen liggen, zodat ze niet dicht kunnen.
Wanneer er een deur gesloten is, gaat de kat er voor zitten en je aan zitten staren totdat je opstaat om hen te bedienen. Wanneer ik dus denk dat ik de factuur voor de verwarming zou willen drukken, ben ik een soort van portier die elk kwartier op moet staan om de deuren te bedienen :)
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Ilovesiamesecats »

De katten slapen inmiddels weer bij ons :eshifty: Ze liggen de hele nacht tegen me aan geplakt, om de beurt zorgen dat ze zo ongeveer op mijn gezicht liggen dus ik slaap weer heel slecht.
Wel schattig dat ze dat zo gemist hebben hoor, maar nu weet ik weer waarom ze op de badkamer sliepen :edoh:

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door eveline1982 »

Hahahaha leuk he katten! Maar je moet gewoon doen waar jij je het prettigst bij voelt. Onze kids mogen ook niet bij ons in bed slapen (slechte ouders he :P), ja op zondagochtend mogen ze er gezellig bijkruipen maar ze moeten normaal gesproken gewoon in hun eigen bed blijven, want anders doe ik geen oog dicht met armen en benen in me gezicht ;) en hetzelfde geldt voor de katten en de honden (op nina na, maar die raakt in paniek als ze weet dat ik thuis ben en niet bij me kan, oudje al). Dus niet je schuldig voelen, als ik je katjes zo zie lijkt het me niet dat ze wat te kort komen :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

1 kan overal en de ander in de grote katten speelkamer ze kunnen niet samen bij ons dan breekt de hel los de jongste hangt dsn in gordijnen en onder t bed klauteren en op ons rennen etc gizmo wilt meestal rond twee uur Snachts naar haar toe en dan zitten ze sanen op de katten kamer in de ochtend mogen ze bij ons ze zijn t zo gewend we verwennen ze super veel maar nachtrust is me dierbaar de rest VAn de dag hebben ze beschikking tot het hele huis en als we thuis zijn staat slaapkamer balkondeur open en kunnen ze evt op het grote afgezette balkon.
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Sura
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 sep 2011 08:51

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Sura »

Cerna schreef:Ik ben het met Linda eens dat je katten 's nachts (of wanneer je zelf niet thuis bent) niet ergens hoort op te sluiten. Ja, voor de eerste paar dagen wanneer ze nog moeten wennen aan een vreemd huis, maar daarna hoort het hele huis ook van hen te zijn.

En daarom vroeg ik ook aan Sura waarom ze katten wil wanneer ze hen zoveel vrijheid ontneemt. Het antwoord dat ZIJ het zo gezellig vindt, is een antwoord dat ik vaker heb gehoord (buurvrouw wilde kat, maar werkt 40 uur en is verder ook haast geen avond + weekend thuis. Annet zal ik een kat nemen? Ik raadde het haar af. Twee weken later belde ze aan: ik heb een Maine Coon gekocht op Marktplaats. Zo'n leuke kat! Maar waarom? Omdat IK het zo leuk vind dat er iemand thuis is wanneer ik thuiskom. Aan de kat werd niet gedacht. En dan uitgerekend een Maine Coon, een kat die zo mensgericht is, veroordeeld tot een leven in eenzaamheid).

Bij ons slapen er meestal een of twee katten op het bed en wij passen ons aan. We zijn er inmiddels aan gewend en merken het niet meer. Alleen soms 's morgens wanneer je wel heel erg stijf bent en merkt dat je in een hele rare houding hebt geslapen omdat een kat tegen je rug lag te duwen en een andere in je buikholte lag. En natuurlijk pikken ze het grootste deel van het dekbed in waardoor je altijd half "bloot" ligt (tijd voor Jägerondergoed!).

Collega heeft ook twee Maine Coons en design-interieur en dus mogen de katten alleen vrij in huis wanneer ze thuis zijn. Zij werkt 24 uur, hij 40. Al die tijd (plus 's nachts) zitten de katten in een kamertje van 2x3 met een heel klein bovenraampje. Waarom wil zo iemand katten? Omdat IK het zo gezellig vind. Ik word er beroerd van.
Ik wil ze hun vrijheid niet ontnemen, ze mogen straks ook lekker naar buiten. Het enige dat ik wil is dat ze niet overal in huis mogen komen. Lijkt me een goed compromis. Slaapkamers zijn gewoon verboden terrein en verder mogen ze overal! Het gaat in elk geval hartstikke goed! En inderdaad wij hebben 2 kittens voor de gezelligheid, maar ik ben wel 5 dagen per week thuis, en ook bijna alle avonden dus zolang zitten ze ook niet alleen.
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door lidewij020 »

Ik heb er 's nachts altijd één onder mijn oksel en één in mijn knieholte. Vooral nu het kouder wordt liggen ze als levende warme knuffels lekker bij me onder de dekens.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
mauriceb
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 09 nov 2012 14:34
Locatie: Pijnacker

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door mauriceb »

Die van mij mag ook het hele huis gebruiken. 's- nachts ligt ie lekker op de bank beneden te snurken of keuvelt rond door het huis.
Kijk hier voor Toby's album =====> KLIK
Nina-Pippi-Loes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 nov 2012 17:08

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Nina-Pippi-Loes »

Ik zou het liefst alle deuren open hebben maar dan kukelt mijn blinde katje Loesje van de trap af naar beneden (woon op een bovenhuis). Dus Loesje heeft de benedenverdieping (kamer en keuken 50M2) en de andere twee willen voornamelijk veel boven zijn. Hebben dus het hele trappenhuis/badkamer en twee slaapkamers. Als ze willen mogen ze altijd in de kamer natuurlijk maar daar lijkt niet veel interesse in te zijn. Ga ik dus maar een paar keer dag/avond naar boven om ze te knuffelen. s'nachst mogen ze op het bed slapen bij me maar daar maakt maar één gebruik van (die er ongeveer al de hele dag ligt ;))
Gebruikersavatar
Muse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 okt 2012 23:01

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Muse »

Bij mijn ouders zitten ze 's nachts beneden en bij uitzondering op iemands slaapkamer. Sowieso zitten ze normaal gesproken in de huiskamer/keuken. Wij hebben de deuren niet standaard open staan, alleen beneden is hier echt goed verwarmd.
's Zomers slaapt de ene kat ook regelmatig buiten in een oude hut in de tuin. Mijn katje slaapt altijd bij mij in bed, alleen als we bij mijn ouders zijn zit hij ook beneden.
Plaats reactie