Ik doe hier even een oproep, want ook ik zie door het bos de bomen niet meer...
Mijn kitten (6 maanden) eet al sinds dat ze bij mij is afwisselend Hill's kitten en Royal Canin Kitten 36 (voordien Baby Cat).
Nu is ze net gesteriliseerd en raadde de DA me Hill's Vet Essentials Neutered Cat Young Adult. Ik ben me echter beginnen in te lezen op het forum en las dat er in de voeding voor gecastreerde katten methionine zit, wat dan ook weer niet goed is voor de gezondheid van de kat.
Nu ben ik een beetje verder beginnen te kijken en zag ik dat ook de hoge koolhydraten niet in orde zijn bij merken zoals RC en Hill's. Ik wist al dat granen niet zo goed waren, en was al blij dat er soms wat rijst in zat. Ik weet dat BARFen het gezondst is, maar daar heb ik de tijd echt niet voor. Ook geen plaats in de diepvriezer.
Een aantal mensen zeiden dat Orijen, Acana en Applaws beter waren, maar dan lees ik op Zooplus dat veel katten hier verharingsproblemen mee hebben, stinkende ontlasting, niet meer willen eten, ...
Kortom: ik weet gewoon niet meer wàt ik moet doen. Ik wil het beste voor m'n kat, maar weet niet meer wat dat zou kunnen zijn. Het liefst wil ik qua voer een beetje afwisselen, zodat ze de smaak niet beu raakt. Ook geef ik soms wat natvoer voor de lekker.
Het is net alsof er geen enkel voer echt in orde is. Hoe meer ik lees, hoe meer ik in de war raak