Waar doen jullie je kat 's nachts?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Ilovesiamesecats »

We hebben ze in de badkmer omdat mijn vriend dat wilde. En wie wil ze nu 's nachts weer terug?? Juist!! :lol: nu twijfel ik omdat ik wel beter slaap zonder die katten op bed. En we kunnen ze niet over een week weer op de badkamer zetten, dat zou te verwarrend zijn.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Robijn »

In de badkamer :shock: .. Niet echt een leuke plek om te moeten verblijven; beetje klein, donker en kil lijkt mij; of hebben jullie een hele grote badkamer; met een groot raam erin; en met leuke slaapplekjes? En hoe doe je dat dan; elke avond alle mandjes/krabpalen/kattenbakken daar neerzetten?..
Waarom laat jullie ze niet in de huiskamer, en de slaapkamerdeur dicht? ;-)
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Ilovesiamesecats »

De badkamer is bij ons net zo groot als de slaapkamer (3x4) en heeft 2 ramen. Aan de verwarming hangt een mandje, op de kattenbakkast staat een mandje, op een krukje staat een soort holletje om in te kruipen en op de wasbox ligt een deken. Ze hebben een krabpaal, een speeltunnel... Kortom ze komen niks te kort daar.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
Zaniematsu
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 29 okt 2007 10:08
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Zaniematsu »

Volgens mij wordt er op grote schaal onderschat wat katten nodig hebben. ......
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Ilovesiamesecats »

Pardon :shock:

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door pinguin »

Zaniematsu schreef:Volgens mij wordt er op grote schaal onderschat wat katten nodig hebben. ......
Wat bedoel je hier mee?
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Robijn »

huh?? Ik dacht eerst ook; wat zielig; in de badkamer, maar als ik lees hoe de badkamer eruit ziet en hoe die is ingericht voor de Siamezen van @ilovesiamesecats, dan is dat toch niet verkeerd??
(ik wou dat ik zo'n grote badkamer had!!)
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Ilovesiamesecats »

De badkamer is zelfs voorverwarmd (de vloer daardoor ook) en er ligt een hele grote badmat. Een normale maat badkamer zou ik ze nooit aan doen, ik zie niet in wat hier mis mee is.
Ja, ze willen liever bij ons zijn maar ik wil zelf ook nog wel kunnen slapen en niet constant in een s bocht liggen. :eshifty:

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Dinky »

Zaniematsu schreef:Volgens mij wordt er op grote schaal onderschat wat katten nodig hebben. ......
licht eens toe wat je hiermee wil zeggen?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Anne87

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Anne87 »

Zaniematsu schreef:Volgens mij wordt er op grote schaal onderschat wat katten nodig hebben. ......
Laat me raden, dat kunnen we vinden op http://kattengedrag.forumup.nl/ ?
Gebruikersavatar
Zaniematsu
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 29 okt 2007 10:08
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Zaniematsu »

Hallo ,

Ik had een zeer uitgebreid bericht gemaakt. Maar om de een of andere reden is dat hier niet geplaatst.
Helaas.... ik zal eens kijken of ik dat nog ergens terug kan vinden.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door eveline1982 »

Ik lees het wel op http://kattengedrag.forumup.nl/ . Nog beter gezegt laten we er allemaal naar verhuizen, want volgens mij doen we hier behoorlijk foute dingen met onze beesten. Je moet je dieren niet opsluiten in een badkamer ilove, dat is niet bevoordelijk voor hun natuurlijk gedrag ;) Het feit dat we allemaal masaal katten in huis hebben lijkt me al niet bevoordelijk voor hun natuurlijk gedrag, maar daar weet je vast alles van aangezien je fokster bent geweest Linda?
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Zaniematsu
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 29 okt 2007 10:08
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Zaniematsu »

Hallo Eveline en andere,

Jammer dat mijn uitgebreide bericht verdwenen is. Onder andere stond daarin wat de reden was dat ik gestopt ben met fokken. Is het wel zo natuurlijk dat wij massaal katten houden als huisdieren en opsluiten in huiskamers, slaapkamers, badkamers en noem maar op? De kat is nog steeds een dier waarbij men zich afvraagt of deze wel echt zo gedomesticeerd is als vele beweren. Niet voor niets noemt men de kat de huiskamertijger. In hoeverre "huiskamer" nou zou passend is vraag ik me af.
Ik heb vele fouten gemaakt en maak ze vast nog steeds en zal ze vast nog blijven maken. Het maken van fouten is vaak de beste manier om er van te leren en het vervolgens hopelijk beter te doen.

Ik ga er van uit dat iedereen hier het beste voorheeft met zijn dieren en daar naar handelt.

Goed idee van je Eveline, om met z'n allen naar het kattengedrag.forum te verhuizen! Dat ik daar niet aan had gedacht :) Daar zal je niet armer van worden, met name onze katten niet :)

Sorry lezers, als ik wat snel uit mijn emotie reageer. Ik heb een groot hart voor katten en heb net als jullie het beste met hen voor.

Als ik het bericht zo compleet wil maken als het vorig was zit ik hier over een uur nog te typen en vergeet ik nog de helft, dus dat ga ik nu maar niet doen.

Heel veel succes met jullie kittens en katten. Dat het jullie en hen maar zo goed mogelijk mag vergaan.
ps, het kan geen kwaad om je licht op te steken bij de deskundige op het gebied van kattengedrag. Ik ben er zelf ook wijzer van geworden, maar met name mijn katten hebben hier het meest profijt van! En wie wil dat nou niet voor zijn geliefde katten?
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Robijn »

Hallo Linda, ik heb ook wel eens meegemaakt dat een heel lang bericht op eens was verdwenen. Waarschijnlijk kwam dat omdat je na een tijdje volgens mij automatisch wordt uitgelogd. Ik baalde toen ook als een stekker.
Als ik wat langere teksten wil schrijven, schrijf ik het voortaan eerst in Word, en kopieer het dan naar het forum, dan weet je zeker dat je het niet kwijtraakt.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Zaniematsu
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 29 okt 2007 10:08
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Zaniematsu »

Tja dat had ik beter kunnen doen..... maar ik wist niet van te voren dat het zo'n lang bericht zou worden.
Ik was er inderdaad zeker 1.5 uur mee bezig om te typen.....
Jammer want het gaf veel weer. Nou ja, weer wat geleerd. Een mens blijft nou een maal fouten maken en leert daar hopelijk van ;)
Plaats reactie