2 kittens vervoeren met de trein..
-
- Huiskat
2 kittens vervoeren met de trein..
Hallo,
Hoe kan ik het beste reizen met 2 kittens (allebei 4,5 maanden oud) met de trein..
Ik ga dit weekend namelijk naar mijn vriend en dan moeten de poesjes mee..
Maar ik weet nog niet hoe ik dit het beste kan doen..
Kan beter met een reistas reizen of een bench?
Iemand tips?
Groetjes
Hoe kan ik het beste reizen met 2 kittens (allebei 4,5 maanden oud) met de trein..
Ik ga dit weekend namelijk naar mijn vriend en dan moeten de poesjes mee..
Maar ik weet nog niet hoe ik dit het beste kan doen..
Kan beter met een reistas reizen of een bench?
Iemand tips?
Groetjes
Re: 2 kittens vervoeren met de trein..
kittens zijn erg gevoelig voor harde geluiden en lawaai en chaotische bewegingen.
open bench lijkt me af te raden, reistas waar ze donker en beschermd kunnen wegkruipen zal beter zijn. ik heb ooit met Maks in de trein gezeten en die zat in tuig en wilde niet in zijn kooi. gelukkig was het stil en die wat oudere trein had nog coupé's. reis op een erg rustig tijdstip en mijd mensen met de reactie: ach wat lief en zo! goed bedoeld maar liever even niet..
houd het allemaal zo rustig mogelijk en missch wat valeriaan met tissue bij de hand om af te leiden.
en wen ze vooraf aan de reistas!
open bench lijkt me af te raden, reistas waar ze donker en beschermd kunnen wegkruipen zal beter zijn. ik heb ooit met Maks in de trein gezeten en die zat in tuig en wilde niet in zijn kooi. gelukkig was het stil en die wat oudere trein had nog coupé's. reis op een erg rustig tijdstip en mijd mensen met de reactie: ach wat lief en zo! goed bedoeld maar liever even niet..
houd het allemaal zo rustig mogelijk en missch wat valeriaan met tissue bij de hand om af te leiden.
en wen ze vooraf aan de reistas!
-
- Huiskat
Ah oke..
Ikzelf reis in de middag zodat ik de spits altijd uit ben, omdat ik het zelf ook niks vindt..
Dus eigenlijk is een tas makkelijker dan een bench?
Heb opt moment een half dichte kattenbench en mijn idee was om daar fleece overheen te doen zodat ze alletwee beetje donker zitten...
Deze tas heb ik opt moment...
http://www.zooplus.nl/shop/katten/trans ... ixie/26027
Zit te twijfelen omdat die best veel open heeft maar daar kan ik ook een fleecedeken of iets overheen doen dat t wat donkerder wordt??
Ikzelf reis in de middag zodat ik de spits altijd uit ben, omdat ik het zelf ook niks vindt..
Dus eigenlijk is een tas makkelijker dan een bench?
Heb opt moment een half dichte kattenbench en mijn idee was om daar fleece overheen te doen zodat ze alletwee beetje donker zitten...
Zit te twijfelen omdat die best veel open heeft maar daar kan ik ook een fleecedeken of iets overheen doen dat t wat donkerder wordt??
-
- Tijger
Even een vraagje. Waarom moeten de poezeltjes mee? Kan je ze niet thuis laten? Of blijf je lang weg 

Wil je vaker gaan reizen, of is dit eenmalig?
Als het maar eenmalig is, zou ik de katjes gewoon thuislaten; da's minder stressvol.
Als je hen vaker mee wil nemen.. Tja; echt ideaal is het natuurlijk niet; een station is natuurlijk een erg luidruchtige omgeving, en je katten zullen er erg gestrest van worden.
Kun je niet met de auto gaan? Lijkt me iets minder stressvol; dan met de trein.
De meeste katten houden niet van reizen; maar ze elk weekend alleen laten is natuurlijk ook niet leuk voor katten. Wij nemen onze poes ook elk weekend mee, in de auto; omdat we haar niet elk weekend alleen willen laten. In het begin was ze stil, na een paar weken begon ze te miauwen; uit protest, maar nu, een aantal maanden verder, weet ze wat er gaat gebeuren, en is ze heel de reis stil. Echt superleuk vindt ze het natuurlijk niet; volgens mij vindt geen enkele kat het leuk om vervoerd te worden, maar ze accepteert het nu wel min of meer en laat het een beetje over zich heen komen. (ja, ze moet ook wel; ze heeft geen keuze..). Ze is nu in beide huizen gewend; en weet nu niet beter.
Een bench in de trein meenemen, begrijp ik niet goed; dit zal niet echt gemakkelijk gaan; toch?
. Bovendien is een bench veel te open; ze zitten veel liever beschut; dus in een dichte vervoersbox.
Gewoon een normale plastic vervoersbak gebruiken; ik denk 2; want 2 katten in 1 vervoersbak, is misschien net een beetje te krap..
Als het maar eenmalig is, zou ik de katjes gewoon thuislaten; da's minder stressvol.
Als je hen vaker mee wil nemen.. Tja; echt ideaal is het natuurlijk niet; een station is natuurlijk een erg luidruchtige omgeving, en je katten zullen er erg gestrest van worden.
Kun je niet met de auto gaan? Lijkt me iets minder stressvol; dan met de trein.
De meeste katten houden niet van reizen; maar ze elk weekend alleen laten is natuurlijk ook niet leuk voor katten. Wij nemen onze poes ook elk weekend mee, in de auto; omdat we haar niet elk weekend alleen willen laten. In het begin was ze stil, na een paar weken begon ze te miauwen; uit protest, maar nu, een aantal maanden verder, weet ze wat er gaat gebeuren, en is ze heel de reis stil. Echt superleuk vindt ze het natuurlijk niet; volgens mij vindt geen enkele kat het leuk om vervoerd te worden, maar ze accepteert het nu wel min of meer en laat het een beetje over zich heen komen. (ja, ze moet ook wel; ze heeft geen keuze..). Ze is nu in beide huizen gewend; en weet nu niet beter.
Een bench in de trein meenemen, begrijp ik niet goed; dit zal niet echt gemakkelijk gaan; toch?

Gewoon een normale plastic vervoersbak gebruiken; ik denk 2; want 2 katten in 1 vervoersbak, is misschien net een beetje te krap..
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan
Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Kopstootje van Tarzan

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
-
- Huiskat
Oh die reismand ziet er goed uit. Als je het van binnen zacht maakt en zo donker mogelijk voor ze is het vast uit te houden. Leg er wel iets neer wat goed te wassen is, voor het geval er ongelukjes gebeuren
en wat Adriana zei, laat ze er ook van te voren even aan wennen door 'm alvast open neer te zetten zodat ze er zelf in kunnen springen, wat snoepjes vinden etc. Wanneer je gaat lopen, hou de mand zo stabiel mogelijk. Dat scheelt ook erg in hoeveel ze in paniek kunnen raken.

Misslerona schreef:...
Ja, ik vind een plastic vervoersbak veeeeeel beter en steviger dan zo'n tas. Het is een levend dier wat je moet gaan vervoeren; geen ding zoals een portemonnee, een broodtrommel en wat papieren..
Zo'n tas heeft toch helemaal geen stevige zijkanten?? Die deuken toch in??? In zo'n tas heeft een dier toch helemaal geen houvast??
Zou jij liever in een flexibele tas worden vervoerd, of in een stevige bak die niet ingedeukt kan worden, en waar de ruimte dus hetzelfde blijft, en de bodem ook stabiel is....? Ik zou het wel weten...
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan
Kopstootje van Tarzan

-
- Huiskat
Mijn ouders willen niet een weekend op mijn poesjes passen omdat ze van mij zijn en niet van hun..
Daarom moeten ze mee..
Het is dus ook de bedoeling dat ze vaker mee gaan...Helaas heb ik mijn rijbewijs nog niet dus met de auto gaat niet, waarschijnlijk kan ik ongeveer 1,5 uur van de reis wel met mijn ouders mee rijden dus in principe zitten we dan nog 1 uur in de trein...
Ik bedoelde zo'n vervoersmand maar ziet er net uit als een gewone bench omdat die zo open is...
Ik heb dus wel die reistas maar blijf twijfelen of ik niet twee van die dichte vervoersmanden moet hebben...
Heb 1 ragdoll kittentje die al bijna 1 zo'n plastic vervoersmandje in beslag neemt dus heb er dan zeker twee nodig...
De tas is denk ik wel handig omdat ik dan af en toe een hand vrij heb want heb natuurlijk een 2 tassen met kleren en spullen bij me...En als ik de tas gewoon draag deukt hij iets in maar zo dat ze er samen nog goed in kunnen liggen/zitten, als ik hem aan de handvaten draag is die net zo stevig als die plastic vervoersmanden...
Maar ik blijf twijfelen wat het beste voor ze is...
Daarom moeten ze mee..
Het is dus ook de bedoeling dat ze vaker mee gaan...Helaas heb ik mijn rijbewijs nog niet dus met de auto gaat niet, waarschijnlijk kan ik ongeveer 1,5 uur van de reis wel met mijn ouders mee rijden dus in principe zitten we dan nog 1 uur in de trein...
Ik bedoelde zo'n vervoersmand maar ziet er net uit als een gewone bench omdat die zo open is...
Ik heb dus wel die reistas maar blijf twijfelen of ik niet twee van die dichte vervoersmanden moet hebben...
Heb 1 ragdoll kittentje die al bijna 1 zo'n plastic vervoersmandje in beslag neemt dus heb er dan zeker twee nodig...
De tas is denk ik wel handig omdat ik dan af en toe een hand vrij heb want heb natuurlijk een 2 tassen met kleren en spullen bij me...En als ik de tas gewoon draag deukt hij iets in maar zo dat ze er samen nog goed in kunnen liggen/zitten, als ik hem aan de handvaten draag is die net zo stevig als die plastic vervoersmanden...
Maar ik blijf twijfelen wat het beste voor ze is...
- eveline1982
- Tijger
Oei vind 2 en een half uur reizen voor een weekendje wel heel lang. Helemaal als je begint met trainen op reizen. Ik zou het toch niet doen, het is echt een hele aanslag op zo een jong beestje en dat moeten ze nog wennen aan het huis, en als ze gewent zijn gaan ze weer weg. Kan je vriend niet naar jou toe komen?
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Wel een lange reis; 2 1/2 uur, als ik het goed lees; toch?; zowel voor jou; als voor je kittens...
Je hebt ook grotere plastic vervoersbakken, waar 2 katten in kunnen. Lijkt me toch beter dan zo'n reistas hoor; dan worden de katten toch min of meer een beetje heen en weer geslingerd, lijkt me. En dan heb je nog 1 hand vrij voor je tassen met kleding.
Je kunt natuurlijk ook ipv tas(sen) een grote rugzak gebruiken om je spulletjes in te doen; dan heb je 2 handen vrij; en kun je 2 bakjes dragen!
Je hebt ook grotere plastic vervoersbakken, waar 2 katten in kunnen. Lijkt me toch beter dan zo'n reistas hoor; dan worden de katten toch min of meer een beetje heen en weer geslingerd, lijkt me. En dan heb je nog 1 hand vrij voor je tassen met kleding.
Je kunt natuurlijk ook ipv tas(sen) een grote rugzak gebruiken om je spulletjes in te doen; dan heb je 2 handen vrij; en kun je 2 bakjes dragen!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan
Kopstootje van Tarzan

Pfff zou toch proberen om je ouders over te halen op de kleintjes te passen want als ik dat zo lees wordt het anders een stressvolle reis van 2,5 uur........
-
- Huiskat
De kittentjes zijn wel al gewend om een half uurtje in de auto te zitten maar heb ze dus nog nooit meegenomen in de trein...
Ja precies dat vond ik dus ook maar aangezien mijn ouders moeilijk doen..
Mijn vriend wil niet naar mij toe komen omdat hij jarig is en dus bij zijn thuis een groot feest geeft...
Ik vind dit opt moment heel lastig...
Ja precies dat vond ik dus ook maar aangezien mijn ouders moeilijk doen..
Mijn vriend wil niet naar mij toe komen omdat hij jarig is en dus bij zijn thuis een groot feest geeft...
Ik vind dit opt moment heel lastig...
- eveline1982
- Tijger
Hmmm snap je helemaal, maar nog een reden om het niet te doen. Na alle stress in de auto, trein, en de nieuwe omgeving, komt er in die nieuwe omgeving ook nog een heleboel herrie en veel mensen. Vind het heel flauw voor je, maar denk dat je aan je katjes moet denken
. Sterkte ermee

The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Ach gossie; je kunt ze volgens mij veeeeeeel beter thuis laten; met genoeg voer en speeltjes....
Beter dan zo'n lange reis, en dan ook nog eens in een druk onbekend huis terecht komen met veel onbekende mensen en veel drukte!!! Je kittens zullen doodsbang zijn!! Laat ze lekker thuis in hun vertrouwde omgeving. Ze zullen waarschijnlijk veel gaan slapen, en voor je het weet is het weer zondagavond.
En misschien heb je een lieve vriendin/buur of kennis die 's weekends even bij je langs wil gaan om te controleren of het goed gaat met je katjes? Dat zou helemaal ideaal zijn.
Maar neem ze alsjeblieft niet mee het feestgedruis in!
Beter dan zo'n lange reis, en dan ook nog eens in een druk onbekend huis terecht komen met veel onbekende mensen en veel drukte!!! Je kittens zullen doodsbang zijn!! Laat ze lekker thuis in hun vertrouwde omgeving. Ze zullen waarschijnlijk veel gaan slapen, en voor je het weet is het weer zondagavond.
En misschien heb je een lieve vriendin/buur of kennis die 's weekends even bij je langs wil gaan om te controleren of het goed gaat met je katjes? Dat zou helemaal ideaal zijn.
Maar neem ze alsjeblieft niet mee het feestgedruis in!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan
Kopstootje van Tarzan

-
- Huiskat
Ik ga eens kijken of een van mijn vriendinnen zo lief is om even op te komen passen want zo als ik het nu zie is het een hoop gestress voor ze.. En dat wil ik ze niet aandoen...