Ik denk zelf ook dat je poes beter af is bij iemand waar ze veilig buiten kan spelen. Je kan nog zoveel middeltjes proberen maar dit is bijna zeker stress!
Als ik hier kittens van "buiten" krijg plaats ik deze ook nooit in een huis waar ze niet lekker buiten kunnen. Dat zijn kittens die de vrijheid al hebben geproeft en die kan je bijna nooit tot gezellige huispoes maken, ja ze kunnen het wel worden als ze maar ook buiten kunnen spelen .
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Jouw kat is en wordt niet gelukkig binnen; waarschijnlijk omdat het in haar genen zit, als boerderijkatje. Die kun je niet in haar eentje binnenshuis opsluiten. Misschien was het wel goed gegaan als ze van het begin af aan een maatje had gehad, maar voor een maatje is nu waarschijnlijk te laat; die valt ze waarschijnlijk aan; omdat ze al zo lang alleen heeft gezeten.
Ik denk ook dat ze buiten veel gelukkiger wordt, dan de hele dag binnen opgesloten zitten; waar niets beweegt en niets gebeurt als jij weg bent. Er zal voor haar een hele nieuwe wereld opengaan als ze naar buiten kan gaan, en dan kan ze eindelijk gehoor geven aan haar instinct (jagen, sluipen, sprinten, onderzoeken), en helemaal opbloeien. Natuurlijk staat ze dan ook bloot aan allerlei gevaren, maar zo op deze voet doorgaan gaat ook niet; ze verveelt zich te pletter binnen; en aan haar gedrag is te zien dat ze erg ongelukkig is binnen...
Ik raad je ook aan om een goed adres voor haar te vinden, waar ze wel (veilig) naar buiten kan.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan
Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier