Nooit stoppen met Felimazole

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: Nooit stoppen met Felimazole

Bericht door catsini »

de bloeddrukmedicijnen, heb ik als voorbeeld genomen.
als de bloedruk goed is met tabletten, en je stopt, gaat de bloeddruk ook omhoog.
dat bedoelde ik ook met de Felimazole,
met Winny gaat het prima, hartje lever nieren suiker, alles onderzocht,

en de radiojood therapie, dat moet iedereen zelf weten,
maar op de langere termijn, dat moet je ook maar afwachten.
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
SweetDusty
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 okt 2012 23:52

Re: Nooit stoppen met Felimazole

Bericht door SweetDusty »

Dat is zo. Ik had voor mijn gevoel geen keuze meer. Mijn dierenarts beaamde dat. Mijn moeder heeft 35 jaar geleden dezelfde behandeling gehad en dat heeft haar goed gedaan. Alleen loopt hij nu te traag en daar slikt ze medicijnen voor. Ze wist nog dat ze beroerd werd van de behandeling en dat ze na 24 uur naar huis mocht.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nooit stoppen met Felimazole

Bericht door Adriana »

catsini schreef:Dan heb je het topic niet goed gelezen,
ik heb er heus mijn reden voor, waarom anders deze titel, nooit stoppen met felimazole.
er is éën forumlid, (zie boven) die gaf me het advies, je kan stoppen met de felimazole, er gebeurt niets!
ja ja, dat hebben we geweten, als het goed ingesteld staat, en je gaat dan stoppen!
dan beginnen de problemen pas..
je advies ging in tegen het gestelde in de bijsluiter en tegen alle redelijkheid..
want een kat die echt niet eet en dat blijft volhouden, die gaat dus dood.
en dan moet je ook stoppen met felimazole maar liever veel eerder, toch?
dus moet je bij eetstaking als de wiedeweerga stoppen met felimazole.
zoals iedere dierenarts je zal adviseren en het in de bijsluiter staat te lezen..
over lezen gesproken..

;-) verder ga ik de hele discussie over het instellen van jouw Winnie en jouw ervaringen met de diverse dierenartsen niet opnieuw doen, want je citeert doorgaans niet goed en/of compleet en bent niet vatbaar voor argumenten,
het enige dat je doet is vanuit één persoonlijke ervaring iets roepen..

en fijn dat Winnie nu met behulp van geloof ik de derde dierenarts wel goed is ingesteld :thup:
en goed op felimazole reageert en houen zo!
als je stopt met felimazole dan gaat de t-4 weer omhoog en dat is alles wat er gebeurt..
en voor je ra joodbehandeling moet je, 2 weken van te voren, stoppen..
en de radiojood therapie, dat moet iedereen zelf weten,
maar op de langere termijn, dat moet je ook maar afwachten.
dat is een persoonlijke keuze afhankelijk van de situatie. felimazole remt niet de groei van de tumoren, dat zul je dus voortschrijdend erg goed in de gaten moeten houden en je zult gaandeweg steeds meer felimazole moeten geven met dus grotere kans op bijwerkingen - zie bijsluiter.
de radio actief jodiumbehandeling is in verreweg de meeste gevallen afdoende. ik heb hier een stralende kater rondlopen die er niet meer was geweest zonder die behandeling. vandaag bloedonderzoek en maandag weet ik zijn t-4 waarde, maar ik verwacht geen stijging en hij zat al onderin de referentiewaarde.
Laatst gewijzigd door Adriana op 01 nov 2012 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: Nooit stoppen met Felimazole

Bericht door catsini »

het topic ben ik gestart, omdat de Felimazole prima werkt bij Winny.
als het goed gaat, moet je het goed laten, meer heb ik niet gezegd,
als je er een heel verhaal om bij draait, dat is aan jou.
dat heb je dan niet goed gelezen.

en de radiojood therapie, dat moet iedereen zelf weten,
maar op de langere termijn, dat moet je ook maar afwachten

hoe kan je advies geven om te stoppen,
als je stopt met felimazole dan gaat de t-4 weer omhoog en dat is alles wat er gebeurt..
wat is hier dan de bedoeling van?
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Plaats reactie